کد خبر: 906010
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
وجود یک عضو هیات علمی به ازای هر 13 دانشجو در سمنان
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افزایش 40 درصدی اعضای هیات علمی این دانشگاه طی چهار سال اخیر خبر داد و گفت: نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو در این دانشگاه از 15 دانشجو به یک عضو هیئت علمی امروز بهیک عضو هیات علمی به ازای هر 13 دانشجو رسیده است.

نوید دانایی با اشاره به بهبود شاخص نسبت دانشجو به استاد در علوم پزشکی سمنان از این شاخص به عنوان یک شاخص معتبر جهانی در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها نام برد و اظهار کرد: استاندارد این شاخص در دانشگاه های ایران یک عضو هیات علمی به ازای هر 12 دانشجو است که دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا رسیدن به این استاندارد فاصله چندانی ندارد.

وی از وجود 210 عضو هیات علمی در علوم پزشکی استان سمنان خبر داد و افزود: این دانشگاه تلاش می‌کند طی امسال و سال‌های آتی نیز این شاخص را بهبود ببخشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه موفق و رو به رشد نام برد و تصریح کرد: یکی از شاخص‌هایی که نشان‌دهنده روند روبه رشد و کیفیت بالای آموزشی در این دانشگاه است، میزان پذیرش فارغ‌التحصیلان ما در مقاطع بالاتر و تخصصی است.

دانایی ادامه داد: به طور متوسط 40 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی استان در مقاطع تخصصی و بالاتر پذیرش می‌شوند.

وی از جهت‌گیری این دانشگاه به سمت مرجعیت علمی و آینده‌نگاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا کارگروه نخبگان دانشگاه علوم پزشکی و کمیته‌های علمی پژوهشی متعددی تشکیل شده است.

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ارتقاء این دانشگاه به‌ یک دانشگاه کارآفرین و نسل سوم به عنوان هدفگذاری مهم مسوولان دانشگاه نام برد و گفت: شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، توجه بیش از پیش دانشگاه به رشته‌‌های کارآفرین و بین‌رشته‌ای، توسعه هدفمند رشته‌های آموزشی،راه‌اندازی مرکز آموزش‌های مهارتی در دانشگاه و برنامه‌ریزی جدی برای بین‌المللی شدن دانشگاه از نمودهای حرکت درست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این راستا است.

وی از آغاز روند بازمهندسی رشته‌ها و دانشکده‌های این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به‌طور جدی پیگیر جایگاه بین‌المللی دانشگاه و اعتبارسنجی بین‌المللی است ضمن اینکه به موازات رشد آموزشی در بخش تحقیقات و پژوهش نیز اقدامات جدی و موفقی در دانشگاه صورت گرفته که این فرآیند امسال با قوت بیشتری ادامه می‌یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر