کد خبر: 905972
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
اراضي اشغالي با 68 موشک سوري هدف قرار گرفت
پس از حملات مكرر جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به خاك سوريه، بامداد پنج‌شنبه دهها موشك سوری با عبور از سامانه گنبد آهنين، مراكز حساس اين رژيم در جولان اشغالي را مورد هدف قرار دادند. منابع نظامي در ارتش سوريه اعلام كردند اين حمله در پاسخ به تجاوزات اخير اسرائيل در خاك سوريه انجام شده است.

به دنبال ماجراجويي‌هاي رژيم صهيونيستي در خاك سوريه و انجام حملات پراكنده به مواضع نيروهاي مقاومت، اين بار معادله ميداني عوض شد و دهها موشك به سمت جولان اشغالي شليك شد كه رژيم صهيونيستي را غافلگير كرد. به گزارش روزنامه الاخبار لبنان، در اين عمليات كه بامداد پنج‌شنبه انجام شد دهها موشك، مواضع نظامي رژيم صهيونيستي در جولان اشغالي را هدف قرار داد. به فاصله كوتاهي پس از اين حمله رسانه‌هاي صهيونيستي از به صدا در آمدن آژير خطر در بلندي‌هاي جولان خبر دادند. رسانه‌هاي صهونيستي گزارش دادند سامانه گنبد آهنين چند راكت vh كه از سمت سوريه شليك شده بود رهگيري كرده است.
روزنامه هاآرتص نوشت كه برخي از راكت‌هاي شليك‌شده از سوريه از سامانه گنبد آهنين عبور كرده‌اند و باعث ايجاد خسارت‌هايي شده‌اند، اما تلفاتي در بر نداشته‌اند. این در حالی است که شبكه خبري الميادين به نقل از يك منبع ميداني گزارش داد كه رژيم صهيونيستي از همه خواسته اهدافي كه در حملات موشكي هدف قرار گرفته‌اند مخفي نگه داشته شود. اين رژيم همچنين خواسته شمار موشك‌هاي شليك ‌شده بيش از 20 فروند اعلام نشود. شبكه العالم گزارش داد كه شمار موشك‌هاي شليك ‌شده بيش از 68 فروند بوده است. بيشتر اهدافي كه در اين حمله هدف اصابت قرار گرفت، اهداف بسيار حساسي بود كه نقش مؤثري در ايجاد موقعيت و برتري اطلاعاتي فوري و مستمر براي تصميم‌گيري‌هاي نظامي و امنيتي ارتش رژيم صهيونيستي داشت. مراكز مرتبط با فرماندهي و كنترل نيروها، مراكز مرتبط با فعاليت‌هاي فني و انساني در ابعاد اطلاعات جنگي و مراكز مرتبط با اطلاعات استراتژيك از جمله مناطقي بودند كه مورد هدف قرار گرفتند.

پيامي به تل‌آويو

ارتش سوريه با تأييد اين حملات موشكي، آن را پاسخي به تجاوزات پي در پي رژيم صهيونيستي اعلام كردند. به گزارش خبرگزاري تسنيم، منابع نزديك به مركز تصميم‌گيري در محور مقاومت، تأكيد كردند: «آنچه در سوريه اتفاق افتاده عمليات نظامي گسترده و تمام‌عيار بوده است چه از منظر حجم واكنش و چه از منظر تعداد و كيفيت موشك‌هايي كه مواضع اسرائيل را در بلندي‌هاي جولان هدف قرار دادند.» منابع نظامي سوري به روزنامه الاخبار اعلام كردند: «موشك هايي كه به سوي صهيونيست‌ها شليك شدند مختلف بودند؛ برخي موشك‌ها گراد يا كاتيوشا بودند و برخي ديگر بزرگ‌تر و ميان‌برد بودند و اين به ماهيت اهدافي كه قصد هدف قرار دادن آنها بود، بر مي‌گشت زيرا اين اهداف بيش از آن موشك‌ها نياز نداشت. بيشتر موشك‌ها به اهداف از پيش تعيين شده اصابت كرد.» اين منابع نظامي اعلام كردند: «مرحله جديدي از رويارويي در سوريه شروع شده است. صرف نظر از خساراتي كه در حمله به جولان رخ داده است اما پيامي كه بايد مي‌رسيد با سرعت ارسال شده و مفاد آن اين است كه ما توان هدف قرار دادن شما را به راه‌هاي مختلف داريم و به رغم همه امكاناتي كه براي دفاع از خودتان به كار مي‌گيريد و نيز با وجود تهديد و وعده دادن و فرياد زدن اسرائيلي، پيام به طور حتم (به صهيونيست‌ها) رسيده است‌.»
به گزارش پايگاه العهد، «جبهه جولان براي اولين بار از سال ۱۹۷۴ شعله ور شد، اين پيامي واضح براي ارتش اسرائيل است مبني بر اينكه مواجهه‌اي كه در آينده آغاز خواهد شد كاملاً با درگيري‌هاي پيشين متفاوت است و اينكه جبهه جولان براي رژيم صهيونيستي در آينده بسيار مهم خواهد بود و جبهه جنگي حتمي براي اين رژيم به حساب مي‌آيد.» رژيم صهيونيستي در ماه‌هاي اخير بارها با تجاوز به خاك سوريه، پايگاه‌هاي نيروهاي مقاومت را مورد هدف قرار داده است. ماه گذشته صهيونيست‌ها با حمله به پايگاه تي 4 سوريه، هفت ايراني را به شهادت رساندند. صهيونيست‌ها مدعي هستند همه حملات به خاك سوريه با هدف جلوگيري و مقابله با محور مقاومت با تمركز بر حضور نظامي آن در مناطق موازي با مرزهاي اراضي اشغالي انجام شده است. بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل و ديگر مقامات اين رژيم بارها مدعي شده‌اند كه اجازه نخواهند داد ايران، خاك سوريه را به پايگاهي براي حمله به تل آويو تبديل كند. آنچه در حملات موشكي به مواضع حساس و استراتژيك رژيم صهيونيستي در جولان اشغالي به چشم مي‌خورد، فروريختن افسانه سامانه گنبد آهنين بود. اين سامانه موشكي با وجود تبليغات بسيار رژيم صهيونيستي مبني بر قدرت شكست ناپذير آن و توانايي در مهار موشك‌هاي شليك شده به سمت مواضع تل‌آويو، نتوانست موشك‌هاي شليك شده به جولان اشغالي را مهار كند.

پاسخ تل‌آويو

رژيم صهيونيستي بلافاصله پس از شليك موشك‌ها به جولان اشغالي، سعي كرد اين حملات را پاسخ دهد و تانك‌هاي اسرائيلي از منطقه جولان اشغالي اقدام به هدف قرار دادن شهرك البعث در استان قنيطره كردند. جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي نيز اقدام به هدف قرار دادن مواضع ارتش سوريه در قنيطره كردند. خبرگزاري رسمي سوريه نوشت: «پدافندهاي هوايي سوريه بيشتر موشك‌هاي شليك شده از سوي اسرائيل را منهدم كرده است.»
به گزارش اسپوتنيك، وزارت دفاع روسيه اعلام كرد 28 فروند هواپيماي اف 15 و اف 16 در حمله به خاك سوريه شركت داشتند. طبق اطلاعات وزارت دفاع روسيه بين ۶۰ تا ۷۵ درصد از موشك‌هاي شليك شده توسط سامانه‌هاي دفاع هوايي سوريه رهگيري شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار