کد خبر: 905828
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: فارغ از هیاهوهای سیاسی و بین‌المللی باید اجازه دهیم اهالی فرهنگ و هنر حرفشان را بزنند، آثار خود را با حمایت مؤسسات علمی منتشر کرده و به‌ عنوان میراث فرهنگی در اختیار نسل‌های آینده بگذارند.

رحیم شهرتی‌فر  در مراسم رونمایی از کتاب "زلال جاری مهر" مجموعه آثار استاد کریم صدق روحی و نقاشان پیشکسوت تبریز با بیان اینکه وجود چنین آثاری افتخاری بزرگ برای شهر تبریز است، اظهار داشت: این آثار باید در سینه تاریخ این شهر حفظ شود تا نسل‌های آینده به حضور استادانی همچون صدق روحی و دیگر عزیزان افتخار کنند.

وی بابیان اینکه اهالی فرهنگ اگر آزادی حس کنند؛ جامعه از ذوق و هنر سرشارشان می‌تواند بهره‌مند شود، افزود: مشکل بزرگی که در این زمینه داریم فاصله گرفتن بخش خصوصی از فضای فرهنگی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه تاکید کرد: این وظیفه حاکمان است که اجازه دهند نخبه‌ها و اهل علم، هنر و ادب به راحتی فعالیت کنند.

شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: فارغ از هیاهوهای سیاسی و بین‌المللی باید اجازه دهیم اهالی فرهنگ و هنر حرفشان را بگویند و آثار خود را با حمایت مؤسسات علمی منتشر کرده و به‌عنوان میراث فرهنگی در اختیار نسل‌های آینده بگذارند.

 وی با اشاره به اهمیت ثبت و جمع‌آوری آثار ماندگار هنرمندان استان تصریح کرد: شاه اسماعیل صفوی طی چنگ چالدران با وجود همه مشکلات به فکر حمایت از کمال‌الدین بهزاد بود، در حالی که اگر در آن دوره نیز مؤسسات و علاقمندان به هنر و علم و فرهنگ وجود داشتند، آثار هنرمندانی چون بهزاد ماندگار می‌شد و نسل‌های امروز و آینده از آن بهره‌مند می‌شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر