کد خبر: 905822
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: این جشنواره می تواند به یک برند سینمایی در سطح کشور تبدیل شود.

"محمد محمدپور" در نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره سراسری فیلم با اظهار امیدواری به اینکه روزی جشنواره فیلم کوتاه کلیبر یک برند اعتباری برای این شهرستان باشد، اظهار داشت: برپایی هر چه بهتر این جشنواره سبب می شود تا همه برای مشارکت در برگزاری آن احساس مسئولیت کنند و جرقه ای برای حضور بخش‌های مختلف در برپایی آن باشد.

وی معرفی ظرفیت‌های ویژه‌‌ی شهرستان کلیبر را از مهمترین هدفهای برگزاری جشنواره یاد شده عنوان کرد و گفت: ما در حوزه‌‌ی فیلمسازی علاوه بر توانمندی و ظرفیت بالایی که در زمینه‌ی فنی و انسانی داریم، فضای کار و لوکیشن بسیار ویژه‌ای نیز در استان داریم که در این میان کلیبر از لحاظ این فضاها از جایگاه ویژه‌ای برخورداری است و طبیعت بکر و کم‌نظیر و آداب و رسوم مردم این منطقه می‌تواند سوژه‌‌های بسیاری را برای هنرمندان فراهم آورد.

محمدپور اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد به شیوه‌های مختلف فضای رقابتی را برای هنرمندان عرصه‌ی فیلم به وجود آورد و از این روز انجمنهای مختلف فیلم همچون خانه مستند، انجمن سینماگران، انجمن انیمیشن و ... را راه‌اندازی کرده و جشنواره‌ های موضوعی و متناسب را در سطح استان برگزار می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اختصاص برگزاری جشنواره‌ با موضوع و رویکردی ویژه در شهرستانهای استان، گفت: سیاست کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر این استوار است تا با بررسی شاخصه های فرهنگی هر شهرستان، برنامه های منطقه ای خود را تنظیم و اجرا نماید که درخصوص منطقه کلیبر با توجه به جاذبه های خاص گردشگری در آن، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه با هدف معرفی جاذبه های فرهنگی و گردشگری منطقه در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: بر این اساس هر منطقه بایستی یک فعالیت شاخص برای خود تعریف کرده و برنامه ی ویژه ای را با همان محوریت برگزار نماید.

محمدپور گفت: عادات  و آداب و رسوم رایج مردم قلب تپنده فرهنگ آنها را تشکیل می دهد. فرهنگ معنوی، ارتباط مستقیمی با زندگی روزمره انسان ها دارد و اگر نیاز باشد مردمی را به بهترین شیوه شناخت، یکی از مهمترین راه ها، مطالعه بر روی فرهنگ معنوی و فولکلور آنها است.

وی تاکید کرد: این جشنواره ظرفیتی را ایجاد می کند تا سبک زندگی مردم منطقه ی کلیبر به تصویر کشیده شده و معرفی گردد.

وی تصریح گرد: اگر شهرستان کلیبر به عنوان نقطه‌ی اول گردشگری استان مطرح می‌شود بدون شک می‌بایست المان‌های فرهنگی مناسب و متناسب با آن نیز مشخص شده و این شهرستان ویترین داشته‌های فرهنگی استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره‌های مختلف باید آورده‌ی فرهنگی و اقتصادی برای آن منطقه داشته باشد، گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر از اهمیت والایی در دنیای کنونی برخوردار است اما متاسفانه سهم ایران در این حوزه بسیار اندک است و می‌بایست برگزاری جشنواره‌ها محملی برای تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر باشد.

وی همچنین بر لزوم افزایش سطح کمی و کیفی جشنواره در هر دوره برگزاری نسبت به دوره‌های پیش تاکید کرد و گفت: این جشنواره باید منجر به رویش‌های تازه‌ای در حوزه‌ی فیلم‌سازی شده و آورده‌ها و نتایج آن برای تک تک ساکنین منطقه محسوس و مشهود باشد.

گفتنی است جشنواره سراسری روستایی و عشایری فیلم کوتاه «کلیبر» با موضوع فرهنگ ،سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایر کلیبر و سایر نقاط کشور و با هدف ترویج و تبیین جایگاه ویژه عشایر و روستائیان منطقه در تولید و اشتغال پایدار، گردشگری، اقتصاد روستا و توسعه پایدار روستایی و عشایری، تبیین و ترویج فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایرمنطقه، تبیین نقش روستائیان و عشایر منطقه در ترویجِ ارزش‌های اسلامی و اخلاقی، نقش روستائیان و عشایر منطقه در دفاع مقدس، نقش آئین‌ها و رسوم بومی روستائی و عشایر منطقه در زندگی امروزه آنها، تبیین نقش و جایگاه روستائیان و عشایر منطقه در تولید سرانه کشور، تبیین نقش و جایگاه روستائیان و عشایر منطقه در جذب گردشگر و تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در توسعه پایدار مناطق روستایی،  بیست و هفتم تا سی‌ام خردادماه سال جاری در کلیبر برگزار می‌شود.

بخش‌های جشنواره شامل بخش مسابقه که شامل فیلم‌های کوتاه تولید شده است و بخش جنبی که شامل برخی فیلم‌های بلند سینمایی که در رابط با موضوع جشنواره هستند و به صلاح‌دید هیئت اجرائی جشنواره در این بخش حضور خواهند داشت بوده و مهلت ارسال آثار به این جشنواره نیز تا پایان اردیبهشت ماه جاری تمدید شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر