کد خبر: 905819
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

نيكي هيلي، سفير امريكا در سازمان ملل در اظهاراتي مدعي شد هنگامي كه او مشاهده كرده اعضاي سازمان ملل دائماً براي اسرائيل از بابت مسائلي نظير شهرك‌سازي‌ها در اراضي فلسطيني و سركوب معترضان در نوار غزه «قلدري» مي‌كنند، شروع به «فرياد كشيدن بر سر همه» كرده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، نيكي هيلي در سخنراني در كنفرانس سالانه نهاد موسوم به «شوراي قاره امريكا» كه روز سه‌شنبه در محل وزارت خارجه امريكا برگزار شد، گفت: «اينكه جامعه بين‌الملل اينطور بد با اسرائيل رفتار مي‌كرد بسيار توهين‌آميز بود. اين وضعيت من را ياد بچه‌اي مي‌انداخت كه در حياط مدرسه همه با او قلدري مي‌كنند!» هيلي اضافه كرد: «من اصلاً نمي‌توانستم آن را بپذيريم و ديدنش آنقدر ناراحت‌كننده بود كه من فقط شروع كردم به فرياد كشيدن به سر همه.»
هيلي به همه در سازمان ملل گفت كه ما پشت اسرائيل هستيم و اگر آنها با اسرائيل در بيفتند در واقع با امريكا در افتاده‌اند. اين سخنراني هيلي عمدتاً بر قاره امريكاي لاتين متمرکز بود اما او مدتي را نيز در يك نشست با حضور جان نگروپونته، فرستاده اسبق امريكا به سازمان ملل در دولت جورج دبليو بوش و رئيس شوراي قاره امريكا شركت كرد. او توضيح داد: انتقال سفارت امريكا بايد اتفاق مي‌افتاد. چندين دهه رؤساي جمهور امريكا همواره مي‌شنيدند كه مجبور به تأخير در اين اقدام هستند، چراكه در غير اين صورت «دنيا به آخر مي‌رسد». خب دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا اين كار را كرد و ديديم كه دنيا سر جايش مانده است. او اشاره‌اي به اينكه اين تصميم ترامپ موج اعتراضات را در جهان اسلام راه انداخته و چطور خشم فلسطيني‌ها را در پي داشته، نكرد. هيلي ادعا كرد كه امريكا «تلاش به تشويق» محمود عباس، ‌رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين دارد تا «به پاي ميز مذاكره بيايد و كاري كند كه فلسطيني‌ها و اسرائيلي‌ها حقيقتاً به دنبال يك راه‌حل كه بيشترين نفع را براي همه مردم منطقه داشته باشد بگردند». اين درحالي است كه تاكنون سه كشور امريكاي لاتين از امريكا پيروي كرده و سفارتخانه‌هاي‌شان را به شهر قدس منتقل كرده‌اند اما هيلي صرفاً از دو كشور هندوراس و پاراگوئه نام برد اما اشاره‌اي به گواتمالا نكرد. او اظهار داشت: من فكر مي‌كنم كه خواهيد ديد مابقي اين كشورها هم اين كار را انجام خواهند داد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
0
0
چخه برو
بچه کش رو حکایت میکنی
said
|
Switzerland
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
0
1
سلام. جالب این است که این پَست فطرت‌ها دائماٌ حرف از حقوق بشر و آزادی می‌زنند دولتی که خود با کشتن بومی های امریکای شمالی به وجود امده (سرخ پوست‌ها) انها خود قاصب و نسل گش هستند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
امریکاهیچ غلطی نمیتونه بکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
امریکاهیچ غلطی نمیتونه بکنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار