کد خبر: 905616
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
معاون وزیر ورزش و جوانان در ساماندهی امور جوانان:
معاون وزیر ورزش و جوانان در ساماندهی امور جوانان یک چهارم جمعیت کشور را جوان دانست و گفت: در حوزه انتخابات شورای‌های اسلامی کشور بیش از هزار عضو جوان داریم که این موضوع نشان می‌دهد مردم جوانان را انتخای کرده‌اند.

محمد تندگویان  در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان با بیان این که امسال اولین دوره فراکسیون جوانان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 50 نماینده جوان در مجلس داریم که مردم این جوانان را انتخاب کرده‌اند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ساماندهی امور جوانان  یک چهارم جمعیت کشور را جوان دانست و گفت: در حوزه انتخابات شورای‌های اسلامی کشور بیش از هزار عضو جوان داریم که این موضوع نشان می‌دهد مردم جوانان را انتخای کرده‌اند.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های برتر کشور از لحاظ توانمندی است و عملکرد این استان به ویژه تبریز در تمام ابعاد خوب بوده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ساماندهی امور جوانان تاکید کرد: گزارش ارائه شده از سوی شهرداری تبریز نشان‌دهنده عملکرد خوب این مجموعه در حوزه جوانان است و شاید حتی نتوان در برخی از موارد با شهرداری تهران مقایسه کرد.

وی با بیان این که حوزه جوانان کار فرابخشی است و تمام بخش‌ها در این حوزه درگیر هستند، ادامه داد: حوزه جوانان موضوع وزارت ورزش و جوانان نیست و موضوع روزمرگی برای تمام افراد است و اگر به این حوزه توجه نکنیم مانند این است که به خانواده خودمان بی‌توجهی کرده‌ایم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ساماندهی امور جوانان افزود: جوانان در ایران در حوزه‌های مختلف مشکلات فراوانی دارند که شاید بیشتر این مشکلات مربوط اشتغال باشد این در حالی است که من معتقد هستم بیشتر مشکلات مربوط به موضوع هویت است.

بحران هویتی جوانان را تهدید می‌کند

تندگویان با بیان این که اتفاقی که متاسفانه جوانان را تهدید می‌کند بحران هویتی است ، اظهار کرد: از دست دادن هویت و اصالت مشکلاتی را به وجود آورده برای مثال ازدواج از گذشته براساس باورهای اعتقادی و مذهبی به راحتی شکل می گرفت ولی امروز نبود اعتقادات و باورها موجب افزایش آمار طلاق در جامعه شده است.

وی گفت: هویت بخشی تنها از یک توجه ساده شروع می‌شود که در این زمینه باید به جوان جایگاه داد تا بتواند در تمام عرصه‌ها حضور پیدا کند و حداقل مطالباتش را مطرح کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ساماندهی امور جوانان ادامه داد: به عنوان مسئولانی که کارهای اجرایی انجام می‌دهیم نمی‌توانیم تمام مطالبات را برآورده کنیم ولی اگر جوان بداند پایگاهی دارد که می‌تواند مطالباتش را ابراز کند از بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جلوگیری می‌شود.

تندگویان با بیان این که در حال حاضر در کشور دو هزار تشکل ثبت شده در حوزه جوانان زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان داریم، تصریح کرد: در این حوزه با یک جامعه آماری حدود 300 هزار نفری در ارتباط هستیم.

وی گفت: در موضوع اغتشاشاتی که در دی ماه سال گذشته اتفاق افتاد از حوزه تشکل‌های جوانان یک نفر هم دستگیری نداشیم چرا که این افراد تشخیص می‌دهند برای مطالبات خود لازم نیست به این سمت بروند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ساماندهی امور جوانان اضافه کرد: مردم جایگاه جوانان را درک کردند و در این زمینه مسئولان نیز باید این جایگاه درک کنند.

تندگویان با اشاره به اهمیت برون سپاری کارها در حوزه جوانان، گفت: کارهای استان باید به تشکل‌های مردم نهاد در حوزه جوانان برون سپاری شود.

 120 تشکل فعال در استان آذربایجان‌شرقی در حوزه جوانان وجود دارد 

به گفته وی حداقل 120 تشکل فعال در استان در حوزه جوانان وجود دارد و حدود همین اندازه نیز در نوبت برای ثبت تشکل است. 

معاون وزیر ورزش و جوانان در ساماندهی امور جوانان با بیان این که مزیت تشکل‌های حوزه جوانان کاملا مشخص است، افزود: این تشکل‌ها معاف از مالیات و بیمه هستند و می تواند به راحتی با تمام ارگان‌ها وارد کار شوند.

تندگویان گفت: از ساده‌ترین تا بهترین کارها را می‌توان به این تشکل‌ها برون سپاری کرد که در این زمینه به صورت کامل آماده هستیم و با وزارت کشور به توافق رسیده‌ایم تا برای این تشکل‌ها شناسه تولید شود تا نهادها بتوانند به راحتی با این تشکل‌ها قرارداد ببنند.

وی با بیان این که سیاست دولت فعلی بیشتر به سمت کارآفرینی و اشتغالزایی در این حوزه است، افزود: باید در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان نماینده یکی از تشکل‌ها دعوت شود تا برنامه‌های خود را ارائه کنند.

۴۷ درصد طلاق‌ها زیر ۵ سال بعد از ازدواج اتفاق می‌افتد

معاون وزیر ورزش و جوانان در ساماندهی امور جوانان با اشاره به اهمیت موضوع دوره‌های مشاوره و آموزش به کاهش طلاق، اظهار کرد: در کشور 11 درصد طلاق‌های اتفاق افتاده زیر یک سال و حدود 47 درصد زیر پنج سال بعد از ازدواج اتفاق می‌افتد که نشان دهنده نبود شناخت زوجین نسبت به هم و نبود شناخت نسبت به زندگی است.

تندگویان به موضوع به کارگیری نیروهای جوان در نهادها اشاره کرد و گفت: این باور در بدنه اجرایی کشور باید شکل بگیرد و به جوانان اعتماد کنیم که جوانان می تواند تحول ایجاد کند.

وی ادامه داد: امسال اعتبارات صندوق کارآفرینی امید از سوی وزارت ورزش و جوانان پرداخت شده است و صندوق موظف است اعتبارات استانی را برای انجام طرح ها پرداخت کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ساماندهی امور جوانان با اشاره به آمادگی اداره کل ورزش و جوانان آماده برای پرداخت تسهیلات، افزود: جوانان با ثبت تشکل و ارائه طرح‌های اشتغالزایی به صندوق معرفی می شوند در حال حاضر اعتبار مورد نیاز به استان تخصیص یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر