کد خبر: 905596
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
سيد عبدالله متوليان
در يادداشت روز يك‌شنبه ۱۶ ارديبهشت‌ماه گفتيم شعله‌هاي خشم محور شرارت «عبري غربي وهابي» از پيروزي‌هاي محور مقاومت در سوريه و...

در يادداشت روز يك‌شنبه ۱۶ ارديبهشت‌ماه گفتيم شعله‌هاي خشم محور شرارت «عبري غربي وهابي» از پيروزي‌هاي محور مقاومت در سوريه و توسعه عمق استراتژيك و تفوق و اقتدار ايران بر محور شرارت در منطقه غرب آسيا موجي از فتنه‌ها و توطئه‌هاي رنگارنگ عليه جمهوري اسلامي ايران را از سوي آنان برانگيخته است. غرب در راهبرد جديد خود اصطلاحاً سوراخ دعا را يافته و خوب مي‌داند كه توطئه‌ها و نقشه‌هايش عليه ايران زماني اثربخش خواهد بود كه فروپاشي نظام در انديشه مردم ايران شكل گرفته و مردم در حوزه خيال و فكر منتظر فروریختن حكومت باشند. غرب مي‌داند كه فروپاشي در انديشه، مستلزم انجام اقدامات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري و زيرساختي متنوع از جمله موارد زير است:

۱ - تشديد فشار و تحريم‌هاي اقتصادي، سياسي و... با هدف ازهم‌پاشیدگی امور كشور. ۲ - استفاده از تمام ظرفيت‌هاي رسانه‌اي به‌منظور پروپاگاندا و موج سنگين تبليغاتي مبني بر واگرايي مردم از حكومت. ۳ - برپايي جنگ دلار و مديريت رواني افكار عمومي. ٤ - استفاده از ظرفيت موج شایعه‌سازی عليه نظام و ظرفيت‌هاي نظام ديني. ۵ - بهره‌برداری از سوءمديريت‌ها ناشي از اقدامات شبكه نفوذ۶ - بهره‌برداری از ظرفيت شبكه عوامل داخلي و سفارت‌خانه‌هاي غرب در ايران.
غرب در برنامه فروپاشي در انديشه انجام مراحل زير را در دستور كار قرار دارد: ۱ - لجام‌گسیختگی امور اقتصادي. ۲ - به‌دست گرفتن مديريت رسانه فضاي مجازي كشور و انجام عمليات رواني هماهنگ و پرحجم. ۳ - تحكيم بخشي و ترويج ليبرال سرمايه‌داري و برپايي مسابقه اشرافيت. ٤ - بزرگنمايي و تصويرسازي و گسترش تنفر مردم از بي‌عدالتي و تبعيض و نظام طبقاتي توسط دولتمردان. ۵ - تصويرسازي و بزرگنمايي ناتواني و سوء مدیریت دولتمردان و مسئولان در حل مشكلات و معضلات كشور و مردم. ۶ - نااميد كردن مردم نسبت به آينده و تخريب باورها و ايمان مردم. ۷ - ترويج بي‌اعتمادي مردم نسبت به نظام و تحقق دوقطبي «مردم/نظام». ۸ - تحقق پروژه پشيمان سازي از وقوع انقلاب اسلامي ۹ - سكولاريزه كردن افكار عمومي و ايجاد موج تنفر از دين و آرزوي منجي از جنس رضاخان قلدر. ۱۰ - تحقق پروژه فروپاشي در انديشه همراه با جسارت مبارزه، نافرماني مدني، اعتراض، اغتشاش و شورش.
با اين وصف دولتمردان و مسئولان نظام بايد بدانند كه: ۱ - هيچ حكومتي در جهان فرو نخواهد پاشيد مگر آنكه در انديشه مردم آن كشور حكومت فروپاشيده باشد. ۲ - هيچ حكومتي در انديشه مردم فرو نخواهد پاشيد مگر آنكه مردم نسبت به عملكرد دولتمردان و مسئولان در نظام به هر دليلي بي‌اعتماد شده باشند. ۳ - ريشه بي‌اعتمادي مردم را بايد در درون همان كشور و عملكرد دولتمردان و مسئولان جست‌وجو كرد و عامل خارجي به‌عنوان علت ممده از نقص‌ها و ضعف عملكرد و سوء مدیریت مسئولان كشور در راستاي اهداف استعماري خود استفاده مي‌كنند. ٤ - فرجام و ميوه تلخ بي‌اعتمادي مردم به حكومت قبول بن‌بست و نااميدي و مأيوس شدن از مسئولان در اصلاح امور و حل مشكلات و معضلات كشور است. ۵ - شرط موفقيت جريان برانداز عقيم كردن و از اعتبار و اقتدار ساقط كردن اركان مقوم امنيت و آرامش: «قوه قضائيه»، «نيروي انتظامي»، «دستگاه اطلاعاتي»، «رسانه ملي» و «سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» است.
خنثي كردن توطئه برنامه‌ريزي شده دشمن و ترميم باورها و بازگرداندن اعتماد به مردم و ارتقای روحيه اميد مستلزم شناخت دقيق‌تر برنامه‌هاي دشمن و شبكه همكار داخلي آنها و بررسي نقش عناصر و عوامل داخلي بوده كه در نوشتاري ديگر به آن خواهيم پرداخت.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
0
احسنت دقیفا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار