کد خبر: 905420
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به ایجاد مرکز جامع حمایت از بیماران خاص در پلی کلینیک‌های در حال راه‌اندازی این استان، از افزایش تخت و ساخت مکان جدید برای دیالیز در سمنان خبر داد.


علی گوهری در آستانه روز بیماران خاص و صعب‌العلاج، اظهار کرد: حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج مورد تأکید وزارت بهداشت و درمان بود و از سال ۹۳ با اجرای عملی طرح تحول سلامت بیشتر مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه قبل از برنامه تغییر و تحول سلامت، مشکلات دارویی از معضلات جدی پیش روی بیماران خاص بود، تصریح کرد: تهیه دارو و لوازم و تجهیزات پزشکی به خاطر شرایطی که حاکم بود، برای این دست بیماران به بحران تبدیل شده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: با پشتیبانی‌های انجام‌شده و نگاه خاصی که به این حوزه شد، حمایت‌های خوبی در زمینه تهیه تجهیزات و داروی بیماران خاص ازجمله بیماران ام‌اسی و صعب‌العلاج مانند سرطان صورت گرفت.

گوهری افزود: بسته سلامت ویژه‌ای آمد که این حمایت‌ها حتی در حوزه سرطان تا بالای ۹۰ درصد تخصیص دارو بود و از طریق پشتیبانی دولت از این بیماران محقق شد.

وی با تأکید بر اینکه در بخش سخت‌افزاری هم اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داد، اضافه کرد: بخش شیمی‌درمانی بیمارستان کوثر سمنان فعال شد و فرآیند آماده‌سازی بخش‌های سرطان، سوانح سوختگی هم تشخیصی و هم غربال‌گری و درمانی اتفاق می‌افتد.

*انعقاد قرارداد با چند داروخانه برای جلوگیری از کمبود داروی بیماران خاص

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه مرکز جامع حمایت از بیماران خاص در پلی‌کلینیک‌های در حال تجهیز و راه‌اندازی، ایجاد می‌شود، تصریح کرد: حتی بخش تزریقات و توان‌بخشی و خدمات تا دریافت دارو این بیماران در پک کامل در داخل مجتمع قرار می‌گیرد که بیماران خاص سرگردان مراکز مختلف نشوند و هم معاینات بالینی و هم اقدامات بعدی و خرید دارو برای آنها متمرکز باشد.

گوهری با بیان اینکه با چند داروخانه برای جلوگیری از کمبود داروی بیماران خاص قرارداد منعقد شده است، اضافه کرد: قبلاً وقتی یک دارو کم وارد می‌شد، به بحران کمبود دارو برخورد می‌کردیم و تهیه آن سخت بود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر چند داروخانه را در این کار دخیل کرده‌ایم که دیگر این کمبود دارو اتفاق نیفتد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از افزایش تخت دیالیز و ساخت مکان جدید برای دیالیز به‌خصوص در سمنان خبر داد و افزود: اتفاق خوبی برای این بیماران طی چند روز آینده خواهد افتاد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار