کد خبر: 905415
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان از کسب رتبه نخست این استان در شاخص توسعه جوانان کشور خبر داد.

فرزاد فتاحی بااعلام این خبر، اظهار کرد: بر اساس گزارش رسمی منتشر شده توسط وزارت ورزش و جوانان، استان سمنان از بین 31 استان کشور، حائز رتبه اول در بحث سنجش شاخص توسعه جوانان ایران شده است.

وی با بیان اینکه مفهوم توسعه جوانان به‌معنای بهبود وضعیت جوانان و توانمند سازی جوانان در زندگی اجتماعی بر اساس شایستگی‌ها و قابلیت‌های آنها است افزود: این امر جوانان را قادر خواهد ساخت تا با بهره‌مندی از محیط سیاسی باثبات، فضای اقتصادی بادوام و محیط قانونی حمایت کننده که ضامن مشارکت کامل آنها به عنوان شهروندان فعال در کشور است خود جوانان نیز به ساخت و شکوفایی این محیط کمک کنند.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان ادامه داد: شاخص‌ توسعه جوانان دارای پنج محور مجزا و کلیدی: آموزش و پرورش، سلامت و رفاه، اشتغال و فرصت، مشارکت سیاسی و مشارکت مدنی را شامل شده که هر محور دارای زیرشاخص های مختص خود است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان تصریح کرد: نتایج به‌دست آمده از مجموع شاخص‌ها نشان می‌دهد، بیشترین امتیاز شاخص جوانان با عدد 0.909 (وزن دهی تا 1) مربوط به استان سمنان بوده و استان البرز با (0.824) و تهران با (0.822) با فاصله قابل توجهی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

وی ستاد ساماندهی امور جوانان را بستری مناسب جهت هم‌افزایی و همکاری‌های بین‌دستگاهی برای سیاست‌گذاری مناسب در حوزه جوانان دانست و از استاندار سمنان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بعنوان رئیس و نائب رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان، و فرمانداران شهرستان‌های تابعه به‌عنوان روسای ستاد های شهرستانی به‌واسطه اهتمام ویژه در برگزاری جلسات ستاد تشکر و قدردانی کرد.

فتاحی کسب موفقیت استان سمنان در بحث توسعه جوانان را حاصل هم افزایی و تشریک مساعی مسئولین و دستگاه های اجرایی استان و همچنین برنامه ریزی دقیق و کارشناسی در حوزه جوانان دانست و گفت:باید در حفظ و ارتقاء این جایگاه در سال‌های آتی بکوشیم.

وی همچنین بر حفظ این جایگاه و ارتقای شاخص‌های توسعه جوانان در استان سمنان به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های میان مدت اداره کل ورزش و جوانان استان در سال 97 تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر