کد خبر: 905376
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
گوينده خبر و مجری شبكه قرآن:
مونا اورعي فارغ‌التحصيل مهندسي معماری و دين‌پژوه حوزه دانشجويی علوم اسلامی است كه حدود ۱۰سالی می‌شود در زمينه‌های مختلف در صدا وسيما فعاليت دارد.
معصومه طاهری

مونا اورعي فارغ‌التحصيل مهندسي معماري و دين‌پژوه حوزه دانشجويي علوم اسلامي است كه حدود ۱۰سالي مي‌شود در زمينه‌هاي مختلف در صدا وسيما فعاليت دارد. اين بانوي جوان فعاليتش را در تلويزيون با حضور در برنامه بخش نوجوان«نيم رخ» شروع كرد و قرار بود بعد از دوره‌اي به عنوان گوينده خبر 20:30 كار كند اما دست تقدير او را راهي شبكه قرآن و معارف كرد و هم اكنون نويسنده، گوينده خبر و مجري اين شبكه است كه در كنار آن نويسندگي نيز مي‌كند.

چرا فقط در بخش قرآن فعال هستيد؟

سال ۹۱در بدو ورودم به عنوان گوينده خبر 20:30يك سال مشغول تست بودم و در تحريريه اين بخش خبري هم مشغول شدم تا با فضاي ويژه آن آشنا شوم، همان موقع خانم گوينده خبر قرآني از شبكه رفت و به دليل سابقه بنده در شبكه خبر و تحصيلات حوزوي بلافاصله جانشين او شدم، اين اتفاق را حكمت خدا و خير خودم مي‌دانم و امروز به خاطر حضورم در اين بخش خبري بسيار مفتخرم و ناراحتم كه چرا شبكه قرآن سيما بايد آن‌قدر كم مخاطب داشته باشد.

دليل كم مخاطب بودن شبكه را چه مي‌دانيد؟

دلايل بسيار زيادي دارد. آنچه در بخش‌هاي مختلف جامعه و به خصوص قشر مذهبي ما به چشم مي‌خورد نبود دغدغه و انگيزه درست براي انجام كار است. مديران و زيرمجموعه‌هاي اين شبكه هنوز نياز جامعه در زمينه‌هاي ديني را نمي‌شناسند و به نظرم بي‌انگيزه هستند. از قديم گفته‌اند اگر مي‌خواهيد چيزي را خراب كنيد از آن دفاع بد كند و متأسفانه اين اتفاق در زمينه‌هاي مختلف مي‌افتد. نكته ديگر نبود شناخت اولويت‌هاست كه بسيار اهميت دارد. شبكه قرآن نكات هنري را در ارائه مضامين ديني رعايت نمي‌كند و گل درشت و مبالغه‌آميز دين را تبليغ مي‌كند، جامعه امروز اصلاً اين را نمي‌پذيرد، البته معاونت سياسي در اخبار قرآني بسيار خلاق و دغدغه‌مند است و من اين را بسيار در مديران پيشين و فعلي اخبار سيما مي‌بينم.

به عنوان كارمند شبكه از انتقاد صريح نسبت به مديران و عملكرد شبكه نگران نيستيد؟

اولاً من كارمند شبكه قرآن نيستم در معاونت سياسي سازمان فعاليت مي‌كنم، اين اشتباه را خيلي‌ها مي‌كنند. ما يك معاونت سيما داريم و يك معاونت سياسي كه همه بخش‌هاي خبري در معاونت سياسي تهيه و توليد و پخش مي‌شود. استوديوي ما همان استوديوي بخش‌هاي خبري شبكه‌هاي ديگر است. ثانياً انتقاد من به بدنه مذهبي كل جامعه است كه شبكه قرآن هم از آن مستثني نيست. اگر قرار بر نگراني از انتقاد باشد پس بنده هم جزو همان دسته‌اي هستم كه اولويت‌ها را رعايت نمي‌كنم.

براي پوياتر شدن شبكه قرآن و جامعه قرآني چه بايد كرد؟

نيازمند جلسات تخصصي و بحث و تبادل نظر صاحبنظران در اين زمينه است، با چند جمله نمی‌توان به آن پرداخت اما اولين قدم براي درست كردن چيزي، قبول اشتباه بودن آن است، تا زماني كه ما نپذيريم يا ندانيم كه مسيرمان اشتباه است هيچ كاري نمي‌شود انجام داد.

به نظر خودتان جالب‌ترين برنامه شبكه قرآن كدام برنامه است؟

برنامه مناسبتي ماه رمضان با نام ۱۴۴۹ كه حفظ قرآن و معرفي جامعه قرآني را در دستور كار داشت برنامه موفق و خوبي بود.

شما در گفت‌وگوي خبري شبكه قرآن هم اجرا داشته‌ايد، همراهي مهمانان كه عموماً از مسئولان روحاني هستند با مجريان و سؤالاتشان چطور است؟

به خاطر نزديكي به اجراي غيرخبري از آن بسيار لذت مي‌برم. گفت‌وگوي من بيشتر با بانوان بوده است مانند دكتر افتخاري، دكتر خزعلي و دكتر آيت‌الله؛ افرادي كه علاقه‌مند به پاسخگويي و دغدغه مند هستند، بعضاً حتي اين گفت وگوها منجر به فعاليت‌هاي ديگري در زمينه‌هاي فرهنگي هم شده است.

اگر كسي بخواهد وارد فضاي كاري شما در زمينه نويسندگي تلويويوني يا اجرا شود چه بايد بكند؟

درحال حاضر كار بسيار سختي است. ممارست و عشق فراوان مي‌خواهد. خود من سال‌هاي زيادي تلاش كردم، با مديران مختلفي حرف زدم، كار ارائه دادم، البته خدا هيچ تلاشي را بي‌ثمر نمي‌گذارد، به شخصه به صلاح و خير خداوند بسيار معتقدم و فكر مي‌كنم همه چيز در سيطره اختيار و نگاه اوست و از اين موضوع نگران هم نيستم. چه چيزي از اين بهتر كه خدايي كه تو را بيش از همه مي‌شناسد و بر اول و آخر زندگي تو عالم است براي تو برنامه‌ريزي كند. وقتي در هر كاري به او توكل كنيم هرچه پيش آيد خوش آيد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار