کد خبر: 905185
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این استان به 1.88 اسب بخار بر هکتار خبر داد و گفت: با تسهیلات 188میلیاردی اختصاص یافته امسال این ضریب تا پایان 97 افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

محمدرضا اسفنجانی از افزایش اعتبارات تخصیصی به خرید ماشین‌آلات کشاورزی در این استان در سال 97 خبر داد و اظهار کرد: امسال ۱۸۸ میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری ششم مکانیزاسیون به استان اختصاص‌یافته است .

وی ادامه داد: این تسهیلات برای خرید ماشین‌ها و ادوات کشاورزی بخش‌های باغبانی، گیاهان دارویی، گلخانه، زراعت، دام و طیور، منابع طبیعی و شیلات پرداخت می‌شود و از هم اکنون متقاضیان می‌توانند در خواست خود را به مراکز خدمات جهاد کشاورزی ارائه کنند.

وی گفت: سال گذشته نیز ۹۴ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال از محل تسهیلات خط پنجم اعتباری مکانیزاسیون در سطح استان جذب شد .

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: تسهیلات ارائه‌شده برای خرید انواع تراکتور و کمباین توسط شعب بانک کشاورزی به بهره‌برداران این بخش اعطا شد .

اسفنجانی تصریح کرد: سال گذشته از محل این تسهیلات و همچنین آورده متقاضیان تعداد ۹۱ دستگاه انواع تراکتور زراعی و دو دستگاه کمباین و سایر ادوات کشاورزی به کشاورزان و تشکل‌های بخش کشاورزی در سراسر استان واگذار شد .

وی با بیان اینکه با خرید ماشین‌ها و ادوات کشاورزی در سال گذشته ضریب مکانیزاسیون در استان افزایش یافته است خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام‌شده شاخص ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان سمنان به 1.88 اسب بخار بر هکتار افزایش یافت و به‌شرط خرید رده کاملی از ادوات برای تراکتورهای موجود،درجه مکانیزاسیون یا درصد مکانیزه بودن مراحل تولید محصولات کشاورزی و دامی نیز بهبود خواهد یافت

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر