کد خبر: 905162
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳
رئيس اتحاديه راديو و تلويزيون عراق:

رئيس اتحاديه راديو و تلويزيون عراق با اشاره به دعوت از رسانه‌هاي مختلف جهان براي انعكاس حماسه اربعين حسيني سال 97، گفت: رسانه‌هاي اروپا و امريكا دعوت ما براي انعكاس حماسه اربعين را نپذيرفتند.
حجت‌الاسلام سيدحميد حسيني در گفت‌وگو با فارس با اشاره به انعكاس حماسه پياده‌روي اربعين حسيني اظهار داشت: سال گذشته در اربعين حسيني هزار و 200 خبرنگار از كشورهاي مختلف براي انعكاس بزرگ‌ترين پياده‌روي مسلمانان جهان به عراق آمدند.
وي از حضور 600 خبرنگار ايراني براي انعكاس پياده‌روي اربعين در سال 96 خبر داد و افزود: ما هر سال از رسانه‌هاي كشورهاي مختلف براي انعكاس اين پياده‌روي عظيم عاشقان اباعبدالله(ع) دعوت مي‌كنيم كه سال گذشته 600 خبرنگار از ايران به عراق اعزام شدند.
رئيس اتحاديه راديو و تلويزيون عراق با بيان اينكه امسال نيز از رسانه‌هاي مختلف براي ايام اربعين دعوت كرديم، خاطر نشان كرد: ما از طريق اتحاديه‌ راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي از اصحاب رسانه دعوت و قبل از اعزام اصحاب رسانه‌، مجوزهاي لازم را براي تردد و امكانات آنها صادر مي‌كنيم تا مشكلي در انعكاس اخبار نداشته باشند.
حجت‌الاسلام سيدحميد حسيني با اشاره به اينكه رسانه‌هاي اروپا و امريكا دعوت ما براي حضور در حماسه اربعين را رد كردند، گفت: امسال هم از رسانه‌هاي اروپا و امريكا دعوت رسمي كرديم اما آنها جواب رسمي دادند كه در اين راهپيمايي شركت نمي‌كنند چراكه از نظر آنها راهپيمايي اربعين يك اقدام و نماد ديني است.
وي با بيان اينكه حماسه اربعين نماد عبادي و سياسي است و تنها يك اقدام ديني به شمار نمي‌رود، افزود: رسانه‌هاي اروپا و امريكا در مراسم‌هاي هندوستان و حج حضور مي‌يابند اما از حضور در حماسه اربعين كه يك نماد عبادي و سياسي است، امتناع مي‌كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار