کد خبر: 904964
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
جنبش حماس در واکنش به نشست شورای ملی در رام‌الله اعلام کرد، با همه گروه‌های فلسطینی همکاری کرده و یک نشست شورای ملی فلسطینی "واقعی" برگزار خواهد کرد.
 
ایسنا: به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: با همه گروه‌ها همکاری می‌کنیم تا نشست شورای ملی تشکیل دهیم، نشستی که به لحاظ تعداد، قدرت، حضور و مردمی بودن بزرگتر از آن نمایشی است که صبح روز جمعه پایان یافت. این نشست واقعی بوده، همه با آن موافق خواهند بود و همه اعضای شورای ملی براساس قاعده مشارکت به منظور حمایت از طرح ملی، حضور خواهند داشت.

این جنبش نتایج نشست شورا را رد کرد و خواهان اجرای انتخابات پارلمانی، ریاست تشکیلات و شورای ملی براساس توافق‌نامه‌های امضا شده به منظور ساخت فلسطین جدید شد.

شورای ملی فلسطین صبح روز جمعه به بیست و سومین دور از نشست خود پایان داد. در این نشست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان به عنوان رئیس دولت فلسطین و یک کمیته اجرایی و شورای مرکزی برای سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) انتخاب شد.

حماس برگزاری این نشست در "مرحله دشوار کنونی" را رد کرده و گفت: ما در این شرایط به منظور مقابله با چالش‌هایی که مساله فلسطین در شرایط بی‌نهایت پیچیده داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی با آن‌ها روبروست به اتحاد نیازمندتریم.

این جنبش تاکید کرد، نتایج این نشست به نمایندگی از ملت فلسطین نیست و حماس آن را به دور از حالت توافق می‌داند که فاقد جنبه قانونی است و هرگز آن را به رسمیت نخواهد شناخت.

حماس تصریح کرد: نشست شورای ملی با هدف جدا کردن کرانه باختری از دیگر مناطق فلسطین و تحکیم قدرت دیکتاتوری برگزار شد.

عصر روز دوشنبه شورای ملی برای نخستین بار در ۲۲ سال گذشته با مشارکت ۱۰ گروه از مجموع ۱۱ گروه فلسطینی کار خود را در رام‌الله واقع در مرکز کرانه باختری آغاز کرد.

این درحالی است که جبهه خلق برای آزادی فلسطین، دو جنبش حماس و جهاد اسلامی این نشست را تحریم کردند.

همچنین چهره‌ها و گروه‌های سیاسی با برگزاری این نشست در سایه اشغال‌گری رژیم صهیونیستی آن هم بدون توافق طرف‌های فلسطینی با برنامه‌های آن مخالفت کردند.

شورای ملی فلسطین با ۷۵۰ عضو، بالاترین جایگاه قانونی و نماینده فلسطینیان در داخل و خارج از این دولت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار