کد خبر: 904858
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تازه‌های نشر شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد رونمایی شد.

به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران» مراسم رونمایی از کتاب‌های «گلین عروس سرخ‌پوش»، «گلوله، درخت، پرونده» و «شهدای عصر علوی» به‌عنوان تازه‌های نشر شاهد صبح روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه 1397 در سالن کتاب نما واقع در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
محبوب شهبازی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه مراسم رونمایی از تازه‌های نشر شاهد بابیان این‌که از سال 1368 تاکنون بیش از 1500 عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت توسط نشر شاهد منتشر شده است گفت: در سال‌های اخیر تمرکز نشر شاهد بر انتشار مستندات شهدا و ایثارگران بوده که در این راستا، انتشار فرهنگ اعلام شهدا و وصیت‌نامه‌های شهدا به تفکیک استان‌ها ازجمله خروجی رویکرد نشر شاهد بوده است.
وی ادامه داد: کتاب‌های رونمایی شده در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شامل کتاب «گلوله، درخت، پرونده» در ژانر شعر ایثار و شهادت، کتاب «شهدای عصر علوی» در ژانر پژوهشی با تألیف مرکز پژوهش‌ها و مطالعات بنیاد و «گلین عروس سرخ‌پوش» روایت رشادت جوانمردانی از روستای گلین در مقابله با دشمن و شکنجه‌های متحمل شده آن‌ها است که تحت هیچ شرایطی ایمانشان را به‌زور اسلحه نفروخته و تسلیم نشدند، قطعاً این کتاب ها بسیار تأثیرگذار هستند و به علاقه‌مندان حوزه ایثار و شهادت پیشنهاد می‌کنیم آن ها را مطالعه کنند.
گفتنی است، پیش از برگزاری مراسم رونمایی تازه‌های نشر شاهد، نشست نقد و بررسی چاپ نهم کتاب «راز درخت کاج» نوشته معصومه رامهرمزی با حضور نویسندگان سعید علامیان و علی الله سلیمی برگزار شد.
علامیان در این نشست با تشریح موضوع این کتاب، این اثر را از بی‌نظیرترین آثار نشر شاهد دانست و تصریح کرد: نویسندگان دفاع مقدس از مفاخر ادبیات پایداری هستند که خاطرات خود را از دوران جنگ نوشته و خاطرات سوژه‌های زیادی را نیز به تصویر کشیده‌اند که خانم رامهرمزی نویسنده این کتاب، داستانی جذاب و پرکشش را به تصویر کشیده که امیدواریم آثار دیگری را نیز از این نویسنده ببینیم.
سلیمی در مورد این کتاب تصریح کرد: این اثر بسیار حس انگیز و قوی است و فضای سال‌های اولیه انقلاب را برای مخاطب زنده می‌کند و مضمون کتاب نمره عالی را کسب می‌کند.
رحیم مخدومی نویسنده کتاب «گلین، عروس سرخ‌پوش» نیز در این نشست یکی از توفیقات خود را تألیف کتبی از شهدای اهل تسنن دانست و گفت: کتابی در مورد سردار شهید توفیقی و کتابی در مورد سه برادر شهید نمکی نوشتم و این کتاب نیز در خصوص جوانمردی جوانان یک روستا در مقابل دشمن است.
وی افزود: گلین نام یک روستایی است که ضدانقلاب وارد آن می‌شود و مردانی که توان جنگیدن دارند اسلحه به دست گرفته و پای انقلاب می‌ایستند و سخت‌ترین شکنجه‌ها را متحمل می‌شوند و انعکاس حماسه جوانمردان بسیار ضروری است.
گفتنی است سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ در مصلای بزرگ تهران برگزار می‌شود، غرفه نشر شاهد در مصلی تهران، شبستان، راهروی ۲۶، غرفه ۴۲ سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار