کد خبر: 904792
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در 224 روستای استان اردبیل مدارسی وجود دارد که به ازای یک تا پنج دانش‌آموز در این مناطق یک معلم در سر کلاس حاضر می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در آئین زنگ سپاس از معلم در دبیرستان دخترانه فدک اردبیل اظهار کرد: در فضای آموزش عمومی 22 روستا در استان اردبیل وجود دارد که در آنها به ازای یک دانش‌آموز یک معلم حاضر شده و تدریس انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در 55 روستا به ازای دو دانش‌آموز یک معلم، در 44 روستا به ازای سه دانش‌آموز یک معلم و در 55 روستا به ازای چهار دانش‌آموز یک معلم در سر کلاس حاضر می‌شود.

‌مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از مسدود شدن مبادی بی‌سوادی در استان و شناسایی همه دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی خبر داد و بیان کرد: در مجموع در 224 روستای استان اردبیل یک معلم به ازای یک تا پنج دانش‌آموز در امر تعلیم و تربیت مشغول هستند.

ناصری با اشاره به اینکه دیگر تولید بی‌سوادی در این استان نداریم و در افق 1404 بساط بی‌سوادی را در استان اردبیل برمی‌چینیم، بیان کرد: البته این کار نیازمند حمایت همه نهادها و دستگاه‌ها به ویژه مجموعه نهاد خانواده است.

وی با تبریک هفته معلم به تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در سایه تلاش معلمان نسل آینده با تمام ظرفیت و بضاعت خود در مسیر رشد و بالندگی قرار می‌گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل‌ گفت: با تلاش معلمان روحیه کار جمعی، مسئولیت‌پذیری و برنامه‌ریزی در دانش‌آموزان نمود یافته و با قبول مسئولیت سعی بر این است تا در جامعه تحول بنیادین به واسطه مجموعه دانش‌آموزان کوشا و توانمند اتفاق بیفتد.

ناصری تاکید مسئولان کشوری را در تحقق شعار محوری آموزش و پرورش به عنوان محور توسعه یادآور شد و افزود: در سند تحول بنیادین مجموعه تعلیم و تربیت مکلف شده تا در شناسایی استعدادها و کشف نیروهای توانمند و قابل پیشقدم شده و توسعه همه جانبه را براساس 6 حوزه تعریف شده در سند آموزش و پرورش بسترسازی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر