حسین فولادیان در گردهمایی مدیران مدارس خاص در سمنان اظهار کرد: کیفیت در آموزش مؤلفههای متعددی دارد که در مدرسه باید به آن توجه کرد.
وی ادامه داد: تواناسازی دبیران، افزایش مشارکت، آموزش نظاممند و آموزش ارزشها از مهمترین مؤلفههای کیفیتبخشی هستند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: مدارس خاص صرفاً با افزایش محتوا و منابع آموزشی مدارس متمایز نیستند، در مداره خاص باید موقعیتهای متفاوت یادگیری را برای دانشآموزان ایجاد کرد و به همه نیازهای دانش آموزان توجه داشت و برای آن برنامه تدوین کرد.
فولادیان گفت: با ورود تجهیزات فناورانه نمیتوان ادعا کرد، مدرسه هوشمند داریم، هوشمند بودن مدرسه یعنی اینکه با استفاده از تجهیزات به یادگیری عمق بخشید و خلاقیت و نوآوری در دانشآموزان را بارور کرد.
وی ادامه داد: برای رشد و تعالی در مدرسه باید برنامهها را ارزیابی و با شناسایی نقاط ضعف و قوت، فرصتها و تهدیدها با حذف برنامههای زائد و آسیبها، برنامه عملیاتی علمی داشته باشیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: اساس و بنیان نظام آموزشی، مدرسه است؛ اگر مدرسه تقویت شود، برنامهها بهتر اجرا میشود، آنوقت میتوان شاخصهای نظام تعلیم و تربیت را رشد داد.