کد خبر: 904776
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

معاون برنامه‌ریزی‌ سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی برای ۴۱ روستای استان سمنان تدوین می‌شود .

خدابخش عرب با اعلام این خبر اظهار کرد: شورای راهبردی تدوین این سند با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ استان سمنان و عضویت دستگاه‌های اجرایی مرتبط و دارای مأموریت در روستاها در این استان تشکیل شده است تا کار راهبری تدوین این سند را در استان سمنان هدایت کند.

وی با اشاره به نحوه انتخاب این تعداد روستا در استان سمنان تصریح کرد: این روستاها با نظر فرمانداران هر شهرستان انتخاب شده‌اند .

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تشکیل دبیرخانه تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاهای استان سمنان عنوان کرد: با تصویب شورای راهبردی، این دبیرخانه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان مستقر شده و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی عضو در این راستا با سازمان جهاد کشاورزی استان همکاری کنند.

عرب با اشاره به اهداف و ویژگی‌های این سند اضافه کرد: با تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاهای استان سمنان، رویکرد نظام برنامه‌ریزی به روستاها، با تمرکز بر اقتصاد محوری روستاها در فرآیند توسعه روستایی است.

وی تصریح کرد: تدوین این سند مهم سبب خواهد شد تا ایجاد اشتغال در روستاها بر مبنای مزیت‌های نسبی آن روستاها سازمان دهی و هدایت شود .

 

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در تدوین این سند همه مزیت‌های اقتصادی روستا برای توسعه روستاها مورد بررسی قرار خواهد گرفت خاطرنشان کرد: مزیت‌های نسبی مورد مطالعه در تدوین این سند تنها مربوط به بخش کشاورزی نیست؛ بلکه همه بخش‌های اقتصادی مانند کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت .

 

وی یادآور شد: در این سند رویکرد برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی و اشتغال‌زائی روستایی بر مزیت اقتصادی غالب این روستاها متمرکز شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر