کد خبر: 904744
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی خبر داد:
جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در استان ۳۶ درصد افزایش یافته است.

علیرضا فیضی زاده اظهار داشت: در سال گذشته ۲۲ تن انواع مواد مخدر توسط واحد های انتظامی و عملیاتی استان کشف شدکه نسبت به سال 95، 36 درصد رشد کشفیات داشتیم.
وی با تاکید به اینکه ۱۷ تن از کشفیات مواد پیش ساز بوده اند، تصریح کرد: این نشان از تغییر الگوی مصرف از سنتی به صنعتی بوده که بسیار خطرناک است و علاوه بر فرد جامعه را نیز تحت تاثیر می گذارد.
فیضی زاده آموزش و پیشگیری را مهمترین اقدام در کاهش مصرف مواد مخدر دانست و اظهارکرد: درسال طرح شیوع شناسی که سال۹۰ اجرا شد میزان شیوع مصرف مواد مخدر استان 3.39 درصد بود ولی باهمت دستگاه های فرهنگی و مرتبط و آموزش مردم میزان شیوع مصرف مواد مخدر استان در شیوع شناسی سال ۹۵ به 2.5 رسید و استان از رتبه ۴ مصرف کننده به رتبه ۲۲ کشوری رسید.
وی با تاکید به اینکه ۱۴۵مرکز دولتی و خصوصی ترک اعتیاد در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳۲ هزار معتاد در سطح استان شناسایی شده اند که از این تعداد حدود ۲۳ هزار نفر در چرخه درمان قرار دارند.
جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی با تاکید به اینکه مواد مخدر صنعتی و بویژه گل شیوع بیشتری درجامعه ما دارد، افزود: ۵۲ درصد معتادان استان تریاک و ۲۶ درصد مواد مخدر صنعتی مصرف می کنند.
وی ادامه داد: در سال ۹۶ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فعالیت های همچون برگزاری همایش های پیشگیری و آموزش از طریق سمن ها و سفیران پیشگیری از اعتیاد، انسداد مرزها، اجرای طرح ارتقای سلامت اجتماعی و آموزش 4 محیط خانواده، محلات، مراکز آموزشی و مدارس با آموزش ۶۸۰ هزار نفر از جمله اقدامات مهم این شورا بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر