کد خبر: 904740
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
هوشیار طهماسبی

یا فقط گذری سطحی به آن جملات می اندازیم و دقایقی بعد فراموشمان میشوند ، امیدوارم خواندن
متن های مختلف باعث اصلاح رفتار ، پندار  و گفتارمان شود ،  گاهی پندار ها رفتارهای ما را به دنبال خود میکشند همانطور که یک پندار نابجا ما را بجاهایی که نباید ببرد میبرد و ما را از مدار و جاده نیکی خارج میکند ، گاهی ما در فضای مجازی مطلبی را میخوانیم که اگر باز هم آن را بخوانیم جا برای خواندن دارد و از خواندن آن خسته نخواهیم شد  ، دیشب ماجرایی را خواندم که  یک پدر پیر روی تخت بیمارستان درآستانه مرگ مهم ترین نکاتی  را که در زندگی با آن مواجهیم، اینچنین به فرزند خود یادآور شد که ؛ به کسانی که پشت سرت حرف می زنند بی اعتنا باش آنها جایشان همان جاست دقیقا پشت سرت  یعنی وقت خود را برای مجادله با آنان هدر مده و خود را درگیر ماجرای بی حاصل مکن و بگذار و بگذر که از قوم عقب مانده باید گذشت چه درگیر شدن با آنان نیازمند بازگشت خود به گذشته است و آدم عاقل از راه رفته به عقب برنمی گردد. آدمی شاگردی است كه درد و اندوه او را تعلیم می دهد و هیچكس بدون احساس این معلم قادر به شناسایی خود نیست.
منتظر هیچ دستی در هیچ جای این دنیا نباش و اشک هایت را با دستان خود پاک کن چون کسی که به امید دیگری بنشیند، نشسته خواهد مرد. اگر قوتی در پا نهاده اند برای این است که برخیزیم و خود کارها را به سامان کنیم. هركس باید راه زندگی خودش را پیدا كند و از آن راه برود، نه از راه زندگی دیگری. همیشه دشمنان خود را ببخش چیزی بیش از این آنها را ناراحت نمی كند. هرچه سن و سال انسان بالا می رود به همان نسبت در رابطه با تغییر و تحول از خودش مقاومت نشان می دهد، به ویژه تغییراتی كه موجب بهتر شدن امور می شود.

زبان استخوانی ندارد ولی این قدر قوی هست که بتواند به راحتی قلبی را بشکند و آبرویی را بریزد و دیوار سخت دشمنی را چنان بالا ببرد که نتوان برای آشتی از آن گذشت پس مراقب حرف هایت باش قبل از آنکه بر زبان جاری شود چون حرف از زبان خارج شده به سان تیر از چله رها شده است که دیگر بازگشتی ندارد و امکان جبران هم نمی گذارد.  بی مصرف ترین روزها روزی است كه در آن نخندیده باشیم . اگر طالب و جویای واقعی حقایق هستی ، باید دست كم یك بار در زندگی ات به تمام چیزها شك كنی.  گاهی خداوند برای حفاظت از تو  یا برای تعالی بخشیدنت کسی یا چیزی را از تو می گیرد پس به فرداها و آینده فکر کن و اصرار به برگشتنش نکن. بدان خداوند وجود دارد، پس حکمتش را قبول کن که این رسم بندگی است. اگر خاموش باشی تا دیگران به سخنت آرند، بهتر از آنكه سخن گویی و خاموشت كنند. اشخاص فرومایه از عیب ها و خطاهای اشخاص بزرگ لذت فراوان می برند .عمرهای طولانی و ۸۰ ساله هم مثل ۸ دقیقه می گذرد و به پایان می رسد پس مراقب باش در این کوته عمر دچار خطاها و حتی آرزوهای بلند نشوی که تو را از مسیر بازدارد. خطاهای دیگران را همچون خطاهای خویش تحمل كن. انسان به اخلاق و منش اش شناخته می شود نه فقط به مظهرش. چه بسا آدم های زیبا صورت که سیرتی نازیبا دارند بماند که توسعه دهنده نازیبایی هم هستند. پس زیبا بیندیشیم تا خداوند زیبایی را در سرشت ما نهادینه فرماید ، سكوت بزرگترین قدرت هاست و ...

ای کاش ما حرف های آن پیر که رسم الخط زندگی مؤمنانه است را همیشه نصب العین داشته باشیم تا چشممان  جز به زیبایی باز نشود و دست مان جز عطر آن نگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر