کد خبر: 904622
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌ غربی خبر داد:
‎ مدیر کل دامپزشکی آذربایجان ‌غربی با اشاره به اینکه میزان هزینه‌ واکسیناسیون هر راس دام سنگین هشت هزار و 500 تومان برآورد شده است، گفت: تعداد 30 هزار دام که صاحبان آن ها تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی هستند، به صورت رایگان واکسینه می‌شوند.

کامیار داهیم اظهار داشت: تب برفکی از جمله بیماری‌ های بومی کشورمان است که در این خصوص واکسیناسیون دام ‌ها نخستین اقدام این اداره است که تا به امروز واکسن 265 هزار راس دام بزرگ موجود در آذربایجان ‌غربی توسط این اداره تامین شده است.
وی افزود: تا به امروز تزریق واکسن تب برفکی و بروسلوز 3 میلیون دام کوچک از جمله گوسفند و بز را در استان به اتمام رسانیده‌ و در برنامه داریم تا 3 هزار دام بزرگ نیز طی امسال ایمن سازی کنیم.
داهیم خاطر نشان کرد: واکسیناسیون دام‌های سنگین آذربایجان‌غربی طی روزهای اخیر آغاز خواهد شد.
وی با بیان این که میزان هزینه‌ واکسیناسیون هر راس دام سنگین 8 هزار و 500 تومان برآورد شده است، افزود: این اداره به منظور کاهش پرداخت هزینه واکسیناسیون توسط دامداران برخی مناطق کمتر برخوردار آذربایجان‌ غربی، اقدام به دریافت تنها سه هزار تومان از بابت هر دام کرده است.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان ‌غربی تصریح کرد: تعداد 30 هزار دام نیز، که صاحبان آن ها تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی قرار دارند، به طور رایگان واکسینه می‌شوند.
وی اضافه کرد: کل هزینه‌ ی پیش بینی شده برای اجرای برنامه واکسیناسیون دام ‌های استان یک میلیارد و 300 میلیون تومان است که نیمی از این هزینه توسط دامپزشکی آذربایجان ‌غربی و مابقی اعتبار مورد نیاز توسط دامداران تامین خواهد شد.
داهیم افزود: در این راستا قریب به 250 میلیون تومان بابت واکسیناسیون 30 هزار راس دام مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توسط این اداره کل تامین می‌شود.
وی با اشاره به اعلام آخرین وضعیت اعلام شده توسط کارشناسان دامپزشکی آذربایجان ‌غربی، گفت: رخداد این بیماری در میان دام‌های آذربایجان غربی به تعداد محدود مشاهده شده اما به صورت همه‌گیر صورت نگرفته است و در همین خصوص و به منظور مقابله با افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری علاوه بر تامین واکسن مورد نیاز، اقدام به تعطیلی میادین عرضه دام زنده نیز خواهیم کرد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان ‌غربی اذعان داشت: آذربایجان‌ غربی دارای 400 هزار دام سنگین به‌ همراه 27 میدان دام است که در حدود دو سوم از این تعداد دام در 19 میدان واقع در شهرهای جنوبی این استان، قرار گرفته‌‌ اند که همین عامل باعث شده است تا این بیماری در شهرهای جنوبی آذربایجان ‌غربی بیشتر مشاهده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر