کد خبر: 904540
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
پیشنهادات ویژه، برای سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران (۱)
لیست کتب پیشنهادی در حوزه ادبیات داستانی، جهت خرید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به همراه خلاصه‌ای از آن‌ها در ادامه آمده است.

سرویس فرهنگ‌وهنر جوان آنلاین: فهرست کتب پیشنهادی جوان آنلاین در حوزه ادبیات داستانی، جهت خرید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به همراه خلاصه‌ای از آن‌ها در ادامه آمده است؛ شما نیز می‌توانید کتب پیشنهادی خود را از طریق بخش نظرات با سایر مخاطبین در میان بگذارید.

آثار پیشنهادی جوان آنلاین به همراه خلاصه‌ای از آن‌ها:

1) خوشه‌های خشم/ جان ارنست اشتاینبک/ ترجمه محمد قاضی/ انتشارات امیرکبیر

- خلاصه: این رمان در محکومیت بی‌عدالتی و روایت سفر طولانی یک خانواده‌ی تنگدست آمریکایی است که به امید زندگی بهتر، از ایالت اوکلاهما به کالیفرنیا مهاجرت می‌کنند؛ اما اوضاع آن‌گونه که آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند پیش نمی‌رود. اتفاقات این رمان در دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی و در سال‌های پس از بحران اقتصادی بزرگ آمریکا روی می‌دهد.

2) بینوایان/ ویکتور هوگو/ ترجمه حسینقلی مستعان/ انتشارات امیرکبیر

- خلاصه: این رمان از زندگی چند شخصیت و تمرکز بر مبارزات محکوم سابقه‌داری به نام ژان والژان و به رستگاری رسیدن او شکل گرفته است. این رمان با بررسی ماهیت قانون و بخشش، تاریخ فرانسه، معماری و طراحی شهریِ پاریس، سیاست‌ها، فلسفه‌ی اخلاق، ضد اخلاقیات، قضاوت‌ها، مذهب، نوع و ماهیت عشق را شرح می‌دهد.

3) ابله/ فئودور داستایوفسکی/ ترجمه سروش حبیبی/ نشر چشمه

- خلاصه: پرنس میشکین، آخرین فرزند یک خاندان بزرگ ورشکسته، پس از اقامتی طولانی در سوئیس برای معالجهٔ بیماری، به میهن خود باز می‌گردد. بیماری او رسماً افسردگی عصبی است ولی در واقع مویخکین دچار نوعی جنون شده‌است که نمودار آن بی‌ارادگی مطلق است. به علاوه، بی‌تجربگی کامل او در زندگی، اعتماد بی‌حدی نسبت به دیگران در وی پدید آورد. مویخکین، در پرتو وجود راگوژین، همسفر خویش، فرصت می‌یابد که نشان دهد برای مردمی واقعاً نیک، در تماس با واقعیت، چه ممکن است پیش آید. روگوژین این جوان گرم و روباز و با اراده، به سابقه هم حسی باطنی و نیاز به ابراز مکنونات قبلی، در راه سفر سفره دل خود را پیش میشکین، که از نظر روحی نقطه مقابل اوست، می‌گشاید.

4) رویای آدم مضحک/ فئودور داستایوفسکی/ ترجمه سروش حبیبی/ نشر ماهی

- خلاصه: این کتاب شامل چند داستان کوتاه از نویسنده است. اگر تا کنون از آثار داستایوفسکی مطالعه نکرده‌اید این اثر می‌تواند شروع خوبی برای آشنایی با این نویسنده توانا باشد.

5) شب‌های روشن/ فئودور داستایوفسکی/ ترجمه سروش حبیبی/ نشر ماهی

- خلاصه: داستایوفسکی در یکی از نامه‌های خود، این اثر را «رمانی احساساتی از خاطرات یک خیالباف» معرفی کرده است. این داستان به زندگی شخصی می پردازد که از تنهایی و خیال‌پردازی رنج می‌برد. در واقع شرحی از اشتیاق یک جوان خیالباف است و به دنبال گمشده ای می گردد که با همزبانی کند.

6) سکوت و پنج داستان برگزیده‌ی دیگر/ جان اشتاین بک و دیگران/ ترجمه محمود علی‌محمدی/

- خلاصه: این کتاب شامل چند داستان کوتاه است.

7) ریشه‌ها/ الکس هیلی/ علیرضا فرهمند/ انتشارات امیرکبیر

- خلاصه: نویسنده در این داستان، زندگی خانواده و نیاکانش را به تصویر می‌کشد. پیام محوری این داستان، وضعیت نابسامان آمریکاییان آفریقایی‌تبار و بیان رنج‌ها و کاستی‌های زندگی ایشان در دوران برده‌داری و پس از آن است. در نگاهی دقیقتر، نویسنده به شناساندن مفاهیم تبعیض نژادی، بردگی، بیگاری و زیر تملک دیگران بودن می‌پردازد و آن را محکوم می‌کند.

8) سه‌گانه‌ی دو قلوها(دفتر بزرگ، مدرک، دروغ سوم)/ آگوتاکریستف/ ترجمه اصغر نوری/ انتشارات مروارید

- خلاصه: داستان دو برادر دوقلو با نام های کلاوس و لوکاس را روایت می کند که در غل و زنجیر اسیر شده اند؛ اسارتی که استعاره ای هنرمندانه از نیروهایی است که از زمان جنگ جهانی دوم، بین «برادران» در اکثر مناطق اروپا تفرقه انداخته است.

9) شاهزاده و گدا/ مارک تواین/ ترجمه محمد قاضی/ انتشارات امیرکبیر

- خلاصه: ین کتاب داستان ادوارد و تام را بیان می‌کند که یکی ولیعهد انگلستان است و دیگری گدایی بیش نیست. دست تقدیر به واسطه‌ی چهره‌های آن‌ها، که بسیار شبیه هم است، این دو را بر جای یکدیگر می‌نشاند و آن دو زندگی دیگری را امتحان می‌کند. تام و ادوارد هردو در یک روز در خانواده‌هایی کاملاً متفاوت به دنیا آمده‌اند. نویسنده از سویی از نظام فاسد دربار انگلستان و از سویی از فساد اخلاقی در میان مردم فرودست جامعه‌ی انگلستان انتقاد می‌کند.

10) هویت/ میلان کوندرا/ ترجمه دکتر پرویز همایون‌فر/ انتشارات قطره

- خلاصه: موضوع اصلی رمان بازمی‌گردد به دغدغه چاره ناپذیر و گاه آشکار و گاه پنهان انسان؛ بر زمان که بی ترحم و فرساینده می‌گذرد و آدم‌ها را بی وقفه به سوی پیری و فنا و ناپدیدشدن می‌کشاند و پر نوسان دو شخصیت اصلی آن، زن و شوهری میانسال به نام‌های شانتال و ژاک- مارک.

11) دنیای سوفی/ یوستین گردر/ ترجمه حسن کامشاد/ انتشارات نیلوفر

- خلاصه: داستان در مورد دختری به نام سوفی است که در آستانه پانزده سالگی نامه‌های جالب و نوارهای ویدئویی از شخصی به نام آلبرتو ناکس دریافت می‌کند که در آن‌ها سؤالات جالبی مانند جهان چگونه پدید آمده‌است؟ که آغازگر راه آموزش تاریخ فلسفه‌ است، مطرح می‌کند. این نامه‌ها در ابتدا مطالبی در خصوص یونان باستان، سقراط و سؤالات اساسی زندگی بشری را عنوان می‌کند. پس از دریافت چند نامه سوفی و آلبرتو یکدیگر را ملاقات می‌کنند. موضوع صحبت‌های آنان عمدتاً نظریات فلاسفه‌ی یونان باستان، امپراتوری روم، قرون وسطی، رنسانس، عصر روشنگری، و موضوعاتی چون انقلاب‌های بزرگ و تا مسائل امروز بشری است. داستان به صورتی جذاب است و سعی می‌کند در ضمن داستان، تاریخ فلسفه را به‌صورت طبقه‌بندی شده به خواننده آموزش دهد؛ همچنین در داستان وقایعی اتفاق می‌افتد که خواننده را تشویق به ادامه‌ی رمان می‌کند.

12) گذر از رنج‌ها/ الکسی تولستوی/ ترجمه سروش استپانیان/ انتشارات امیرکبیر

- خلاصه: اين رمان دورنماي باشکوهي است از دوران جنگ و انقلاب اکتبر و هدف آن ترسيم وقايع تاريخ و اوضاع متشنج روسيه و جنگ‌هاي داخلي و عکس‌العمل روشنفکران در برابر انقلاب سرخ است. نويسنده در خلال وصف محيط سن‌پترزبورگ و فساد و انحطاطي که آن را فرا گرفته، آرزوي خويش را در عدالت اجتماعي عرضه مي‌دارد و کمال مطلوب ميهن‌پرستان را در تجديد بناي فرهنگي نوين بر ويرانه‌هاي فرهنگ قديم مي‌داند و پرده نقاشي گويايي از روسيه زمان جنگ و مردمش پيش چشم مي‌گذارد. اين رمان بر اساس تجربه‌هاي گران‌بها و تاريخي مردم روسيه از1914 تا 1919 بنا شده و تصويرگر فراز و نشيب‌هاي جنگ جهانگير اول، انقلاب اکتبر و جنگ‌هاي داخلي است.

13) دن آرام/ میخائیل شولوخوف/ ترجمه م.ا. به‌آذین/ انتشارات فردوس

- خلاصه: ای اثر در چهار جلد و از شاهکارهای نویسنده به شمار می‌آید و جایزه‌ی نوبل ادبیات را برایش به ارمغان آورده، در فاصله‌ی سال‌های ۱۹۲۸ تا ۱۹۴۰ نگاشته است. این رمان که با رمان «جنگ و صلح» تولستوی مقایسه می‌شود تلفيقی از ویژگی‌های رما‌‌ن‌های خانوادگی­اجتماعی و تاریخی است. «گریگوری» قهرمان نخست داستان فرزند خانواده‌ی قزاقی به نام «مولوخوف» است که حوادث رمان به‌طورعمده بر محور آن می‌چرخد. گریگوری شجاع و جنگاور در تمام رویدادهای بزرگ تاریخی حاضر بوده است. تجربه‌های سياسی و نظامی او که در جریان حوادث و مشکلات جنگ اول جهانی و انقلاب روسيه به دست آمده در کنار داستان عشق شورانگيزش روایت شده است. خيانت در عشق، مرگ خشونت‌بار، وحشت و عذاب همراه با آرامشی حماسی و... درون‌مایه‌های این اثر ادبی هستند.

14) جان شیفته/ رومن رولان/ ترجمه م.ا. به‌آذین/ انتشارات دوستان

- خلاصه: این رمان وضعیت اجتماعی فرانسه را در ابتدای سده‌ی بیستم برای خواننده به تصویر می‌کشد. از سوی دیگر، شخصیت اصلی داستان زنی به نام آنت ریوی‌یر است و رولان در طول داستان چگونگی بیداری زنان فرانسه را شرح می‌دهد.

15) آبنبات هل دار/ مهرداد صدقی/ انتشارات سوره مهر

- خلاصه: «آبنبات هل‌دار» داستان طنزی است از زبان یک کودک بجنوردی؛ برادر این کودک قرار است به جبهه برود. محسن، راوی داستان، فرزند آخر یک خانوادة پنج‌نفری است. آن‌ها همراه مادربزرگشان در یکی از محله‌های قدیم بجنورد زندگی می‌کنند. فضای داستان سرتاسر ماجراهای خنده‌دار و حیرت‌آور است؛ ماجراهایی که محسن آن‌ها را ایجاد می‌کند.

16) آبنبات پسته‌ای/ مهرداد صدقی/ انتشارات سوره مهر

- خلاصه: داستان این کتاب در حقیقت در ادامه‌ی کتاب «آب‌نبات هل دار» است و این داستان را هم محسن راوی بازیگوش بجنوردی روایت می‌کند.

17) مرد رویاها/ سید مهدی شجاعی/ انتشارات نیستان

- خلاصه: داستانی است از زندگی شهید چمران در آمریکا، لبنان و مصر که تا پیش از این کمتر درباره آن گفته شده بود. شجاعی در این فیلم نامه می کوشد در فضایی میان یک اثر اکشن و یک ملودرام عاشقانه از زندگی یک مجاهد قلم بزند. بنابراین در ابتدا یک ساختار واقعی و رئال از شخصیت دکتر چمران ارایه می کند. فردی که در عین عمل گرایی، فعالیت بر اساس اصول و شیوه های مبارزه سیاسی و نظامی و چریکی، عاشق پیشه نیز هست و روابط عاطفی زندگی را نیز فراموش نمی کند.

18) کرشمه خسروانی/ سید مهدی شجاعی/ انتشارات نیستان

- خلاصه: کرشمه خسروانی نمایشنامه‌ای است که از اتاق یزید و کاخ معاویه شروع می‌شود. داستان برگرفته از روایات است، اما پرداختش به طرز غریبی منحصر به فرد است. نویسنده در این اثر چنان ظریف و دقیق حیله‌های کثیف معاویه و عنادش با پیامبر را به تحریر می‌آورد که خواننده پی هر فصل متعجب می‌ماند.

19) مردمی از جنس نور/ سید مهدی شجاعی/ انتشارات نیستان

- خلاصه: پیرمردی بلند بالا با گیسوان و محاسنی سپید و لباسی بلند و دشداشه ‌مانند به رنگ آبی، قطعه نوری را در کف دو دست پیش رو گرفته و نرم و آرام و محتاط پیش می‌رود. شب است و فضا بیابانی است برهوت در نور آبی و غلظت یافته ماه. موسیقی جنگ‌های قدیمی عرب، با فراز و فرودهای شدید و ناگهانی و کش و قوس‌های رعب‌انگیز، تصاویر را همراهی می‌کند. در سوی دیگر بیابان، نوجوانی سیزده ساله، اَبان نام، در نور موضعی بر جای خویش، ثابت ایستاده و دست دراز کرده برای گرفتن نور از دست‌های پیرمرد. اگرچه فاصله میان این دو زیاد نیست، اما رسیدنشان به هم ناممکن می‌نماید. سگان و گرگان وحشی و درنده پیرمرد را دنبال می‌کنند و بر ردای پیرمرد چنگ می‌زنند. ردا بر تن پیرمرد تکه‌تکه می‌شود اما همچنان نرم و اسلوموشن می‌دود. مردان تعقیب‌گر با چهره‌هایی پوشیده و نامعلوم از پشت سر به او نزدیک می‌شوند و حلقه‌های کمندشان را بر گردن و دست و پا و اندام او می‌افکنند. حلقه‌ها کشیده می‌شوند اما بی‌آنکه پاره شوند یا بکشانند، از گردن و دست و پا و اندام پیرمرد عبور می‌کنند و پیرمرد به راه خود ادامه می‌دهد. ناگهان تیراندازانی از دو سو پیش می‌آیند و به سوی پیرمرد تیر می‌اندازند. پیرمرد با حرکات نرمی که در سر و بدن می‌آفریند از لابه‌لای تیرها عبور می‌کند و گاهی تیرها از بدن او عبور می‌کنند اما کارگر نمی‌افتند.

20) رویای نیمه شب/ مظفر سالاری/ انتشارات کتابستان معرفت

- خلاصه: این اثر داستانی است عاشقانه با زمینه‎ی مذهبی که حکایت از دلدادگی جوانی پاک سیرت از اهل سنت به دختری شیعه مذهب دارد که در راه وصال با موانع و اتفاقاتی تلخ و شیرین مواجه است. جذابیت قلم نویسنده به اندازه‎ای است که مخاطب را دچار خود کرده و تا انتهای داستان همراه می‎سازد.

21) قیدار/ رضا امیرخانی/ انتشارات افق

- خلاصه: این کتاب شامل 9 فصل است که هر فصل حاوی حکایتی از زندگی قیدار است. در توضیحات پشت جلد کتاب آمده است: «در قرآن، اسم بعضی پیامبران آمده است، اسم بعضی غیر از پیامبران هم، چه صالح و چه طالح آمده است.... صلحا عاشق حضرت باری هستند... اما حضرت حق، بعضی را خودش هم عاشق است... عاشقی خدا توفیر دارد با عاشقی ما... خدا عاشقی است که حتا دوست ندارد، اسم معشوقش را کسی بداند، به او می‌گوید: رجل، همین مرد.. همین... می‌فرماید و جا من اقصی المدینه رجل یسعی، جای دیگر می‌فرماید و جا رجل من اقصی المدینه یسعی، یعنی این دو تا رجل با هم فرق می‌کنند، یکی می‌آید موسای نبی را نجات می‌دهد، قوم بنی اسراییل را در اصل نجات می‌دهد. دیگری هم قومی را از عذاب نجات می‌دهد. اسمش چیست؟ اسمشان چیست؟ نمی‌دانیم؟ رجل است..»

22) منِ او/ رضا امیرخانی/ انتشارات افق

- خلاصه: داستان مربوط به زندگی فردی به نام علی فتاح است و عشق پاک او با دختر خدمتکار خانواده اش به نام مهتاب که به دلیل اعتقاد علی به عشقی پاک تا زمانی که از عشق راستین خود مطمئن نشده از ازدواج امتناع می‌کند و در خلال داستان از راهنمایی‌های درویشی مصطفی نام، از سلسله‌ای نامعلوم کمک می‌گیرد که نقش مهمی در داستان نیز دارد.

23) ارمیا/ رضا امیرخانی/ انتشارات افق

- خلاصه: ارمیا که اهل شمال شهر تهران است در جبهه‌ی جنگ ایران و عراق حضور می‌یابد و در آنجا دوستش، مصطفی، را بر اثر انفجار در سنگر از دست می‌دهد. ارمیا متحول می‌شود و حتی پس از پایان جنگ و بازگشت به تهران هم نمی‌تواند از فکر جبهه و جنگ بیرون بیاید. او در ادامه‌ی سیر و سلوک عرفانی‌اش به جنگل‌های شمال می‌رود تا اینکه خبر درگذشت روح‌الله خمینی را می‌شنود.

24) بی‌وتن/ رضا امیرخانی

- خلاصه: این کتاب، داستان یکی از بازمانده‌های جنگ ایران و عراق ایران است که به بهانه‌ای به آمریکا سفر می‌نماید. کتاب تقابل سنت ومدرنیته را به نمایش می‌گذارد. این کتاب در واقع ادامه کتاب ارمیا و سرگذشت شخصیت اصلی کتاب است.

25) مردی در تبعید ابدی/ نادر ابراهیمی/ انتشارات روزبهان

- خلاصه: داستان زندگی محمدصدرشیرازی- ملاصدرای شیرازی (صدر المتألهین) نوشته شده است. آنچه این رمان را در بین سایر  آثار نگارش یافته در این زمینه متمایز می‌کند، نگاه همزمان به داستان زندگی ملاصدرای شیرازی و سیر تکوینی اندیشه‌ها و تفکرات عرفانی فلسفی وی است.

26) یک عاشقانه آرام/ نادر ابراهیمی/ انتشارات روزبهان

- خلاصه: يك عاشقانه ي آرام در مورد گيله مردي مبارز و سياسي است كه عاشق عسل دختر آذري زيبا و سياسي مسلكي مي‌شود. كل كتاب روند و مراحل و برنامه ريزي هاي زندگي مبتني بر عشق اين دوست . با زباني شاعرانه بيان عشقي شاعرانه و زيبا. عاشقاني كه سعي مي‌كنند در لحظه لحظه با هم بودن عاشق هم باشند و نگذارند عشقشان به رخوت و عادت كشيده شود. عاشقاني كه با زمان مبارزه مي‌كنند.

27) قلندر و قلعه/ دکتر سید یحیی یثربی/ انتشارات قو

- خلاصه: قلندر و قلعه، داستان زندگی شیخ اشراق، شهاب الدین یحیی بن حبش سهروردی از حکما و عرفای بزرگ قرن ششم هجری ایران است.

28) اقلیم هشتم/ محسن هجری/ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

- خلاصه: در این کتاب زندگی سهروردی در فضای سیاسی قرن ششم هجری به تصویر کشیده می‌شود. این کتاب روایتی متفاوت از زندگی این فیلسوف ایرانی است که در قالب رمانی تاریخی نوشته شده است.

29) نرگس/ رحیم مخدومی/ انتشارات سوره مهر

- خلاصه: نویسنده در رمان«نرگس» ماجرای اسماعیل را شرح می‌دهد که خواهرش نرگس به دلیل محجبه بودن از مدرسه اخراج شده است. او به هر دری که می‌زند نمی‌تواند خواهرش را به مدرسه بفرستد؛ حتی به سر کار می‌رود تا بتواند برای نرگس معلم خصوصی بگیرد. اما این تنها دغدغه اسماعیل نیست...

30) شما که غریبه نیستید/ هوشنگ مرادی کرمانی/ انتشارات معین

- خلاصه: این کتاب در بردارنده زندگی و کودگی نویسنده است که به قلمی شیرین و زیبا بیان شده و و با داستانی پر کشش خواننده را تا انتها با خود همراه می‌سازد. بیشتر رویدادهایی که در زندگی روای پیش می آید سخت و تأثیر گذار است و سخت تر از آن ها ضربه های عاطفی است که به او وارد می شود. اما راوی در آن فضایی که فقر مادی و فقر فرهنگی به هم آمیخته است به روش های گوناگون سهم خودش را از زندگی می گیرد.

31) مربای شیرین/ هوشنگ مرادی کرمانی/ انتشارات معین

- خلاصه: کتاب با این جملات آغاز می‌شود: ”زبانش را درآورده بود، یک وری کجش کرده بود. دندان‌هایش را فشار می‌داد روی زبان. هی زور می‌زد. هی زور می‌زد. سرخ شده بود. چه جور! وا نمی‌شد. هرچه زور می‌زد باز نمی‌شد. عجب! "بالاخره وازت می‌کنم." زانو زد کف آشپزخانه. شیشه را گذاشت بین دو تا پاش. با دست چپش شیشه را قایم چسبید. انگشت های دست راستش را گذاشت دور شیشه، هرچه زور داشت آورد تو بازوهاش، در شیشه را پیچاند، نه نشد...

32) لم یزرع/ محمد رضا بایرامی/ انتشارات نیستان

- خلاصه: لم‌یزرع فضای جنگی دارد اما نه در ایران؛ داستان این کتاب در روستای دجیل در کشور عراق رخ می‌دهد، همان منطقه‌ای که در سال ۸۲ صدام حسین در آنجا کشته شد. داستان جوانی است که به دختری دل می‌بندد اما عرف قبیله و آداب و رسوم آن اجازه چنین وصلتی را به او نمی‌دهد. در واکنش به این اتفاق، این جوان به نوعی به خودزنی می‌پردازد و به جنگ می‌رود، جنگی که در واقعه دجیل به وقوع پیوست و صدام در آن ۱۴۳ تن را کشت.

33) هدیه‌ی ولنتاین/ سارا عرفانی/ انتشارات سوره مهر

- خلاصه: مؤلف در «هدیه ولنتاین» به شدت اهل ساده نویسی و دور شدن از اغراق‌های متداول است؛ او و موقعیت‌های داستانی‌اش بسیار ساده و قابل فهم هستند و شاید از فرط همین عادی بودن است که مخاطبانش را دچار نوعی شگفتی می‌کند. جدای از همه این‌ها، نویسنده و داستان‌هایش اهل شعار دادن و تقسیم زیستی و تفکری فرد به دو بخش سفید و سیاه نیست. مجموعه داستان «هدیه ولنتاین» شامل داستان‌هایی با عناوین: به خاطر تو، پارسا، صدف، هدیه ولنتاین، حضور آسمانی، از پشت ابر، یک مدل خاص، و در آخرین نگاهش می باشد.

34) پنجشنبه فیروزه‌ای/ سارا عرفانی/ انتشارات سوره مهر

- خلاصه: «پنجشنبه فیروزه‌ای» با یک داستان سریع و سرضرب آغاز می‌شود. با روایتی از یک دانشجو که مخاطب می‌تواند به سادگی با آن هم‌ذات پنداری کند؛ دانشجویی که اهل ادا در آوردن نیست. اما رمان پس از این پیش درآمد وارد رابطه ظریف چند دختر دانشجو می‌شود که برای زیارت به مشهد مقدس وارد شده‌اند. شاید اوج رفتار عرفانی در نگارش این رمان و رو در رو قرار دادن سبک‌های مختلف زیستی در رمان را بتوان در این بخش رمان جستجو کرد. عرفانی با زیرکی و در عین حال رعایت جنبه‌های مختلف عفاف، مخاطب را به درون تو در توی ذهن دختران جوان دانشجویی می‌برد که  در این سفر همراهند.

35) نامیرا/ صادق کرمیار

- خلاصه: پیکره‌ی اصلی نامیرا، جریان پیوستن مردی از قبیله‌ی بنی کلب به نام عبدالله بن عمیر به سپاه حسین بن علی است. این کتاب روایت ساده‌ای است که از اوضاع کوفه شروع شده و به واقعه‌ی کربلا می‌رسد.

36) حریم/ صادق کرمیار/ انتشارات نیستان

- خلاصه: شاید برخی از خوانندگان عزیز این کتاب تصور کنند داستان یعنی دروغ، یعنی اغراق، یعنی یک کلاغ و چهل کلاغ، اما باور بفرمائید،‌داستان آقای شمس به طرز کاملا غیر قابل باوری موبه مو اتفاق افتاده است با این حال اگر حرف مرا قبول ندارید خودتان بخوانید. با دقت سطر به سط کتاب را بخوانید و چنانچه یک کلمه دروغ در آن دیدید، دیگر نخوانید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
عالی...کتاب‌های آنتوان چخوف هم بسیار جذاب است...توصیه می‌کنم مجموعه آثار چخوف که در نه جلد و با ترجمه سروژ استپانیان توسط انتشارات توس منتشر شده است را حتما بخوانید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار