کد خبر: 904528
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان‌شرقی:
ر‌ئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه کارگری گفت: با وجود تعاملات خوبی که در بین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وجود دارد، کارفرمایانی پیدا می‌شوند که از شرایط موجود سوءاستفاده می‌کنند که در این صورت امنیت شغلی کارگران به شدت تهدید می‌شود.

ناصر چمنی  در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری ضمن اظهار تاسف از اخراج یک کارگر با 18 سال سابقه اظهار داشت: از جامعه کارفرمایانان درخواست داریم جلوی اقدام‌های چنین کارفرمایانی گرفته شود، به گونه‌ای نشود که اگر حقوق کارگران را به موقع می‌دهند پس حق اخراج پنچ کارگر را داشته باشند.

وی با بیان این که امنیت شغلی کارگران به شدت تهدید می‌شود، اظهار کرد: دو کارخانه‌ بزرگ که سال گذشته نزدیک به 4 میلیارد تومان وام گرفته‌اند، کارگری را به دلیل نوشتن نامه‌ای به مقام معظم رهبری برای درخواست حقوق اخراج کرده‌اند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: کارفرمایی که تکنولوژی جدید به استان می‌آورند نباید حق اخراج یک کارگر را با 1۸ سال سابقه را به خود دهد که اگر این شرایط به سایر کارفرمایانان سرایت کند در استان با مشکل مواجه خواهیم شد. 

چمنی تاکید کرد: یک کارگر اخراج شده با 1۸ سال سابقه کار چیزی برای از دست دادن ندارد و در جامعه تبدیل به یک معضل می‌شود.

وی افزود: امنیت شغلی کارگران به شدت در خطر است و درخواست می‌کنیم تا به این موارد رسیدگی شده و از اخراج کارگران با سابقه جلوگیری شود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه برخی از کارخانه‌های بزرگ در استان اجازه ایجاد تشکل‌های کارگری در کارخانه‌ها را نمی‌دهند که این موضوع جای تاسف است.

چمنی ادامه داد: امیدواریم مدیران کارخانه‌های بزرگ، نهادها و تشکل‌های کارگری را به رسمیت بشناسند چرا که تشکل‌های کارگری بازوی مدیریتی در حل مشکلات کارگری هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر