کد خبر: 904516
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
دوران بزن و در رو تمام شده است، برخي كشورهاي منطقه بدانند، اگر با ايران روبه‌رو شوند، قطعاً ضربه و شكست مي‌خورند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در آستانه روز كار و كارگر، در ديدار هزاران نفر از كارگران و كارآفرينان، اصلی‌ترین طراحي كنوني براي مقابله با نظام جمهوري اسلامي را جنگ اقتصادي دانستند و با تأكيد بر اينكه تنها راه مقابله با اين جنگ، حمايت از كالاي ايراني و تكيه بر توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي داخلي و چشم ندوختن به بيگانگان است، گفتند: وظيفه دولت و مسئولان، برطرف كردن مشكلات و موانع كارآفرينان و كارگران و افزايش ظرفيت توليد واحدهاي توليدي است و وظيفه مردم نيز تصميم و عزم جدي براي خريد كالاي ايراني است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به جنگ و ناامني و خونريزي ناشي از حضور امريكا در منطقه تأكيد كردند: آن كسي كه بايد از منطقه غرب آسيا خارج شود، امريكا است و نه جمهوري اسلامي و همان‌گونه كه چند سال قبل گفتم، دوران «بزن در رو» تمام شده است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار با گراميداشت عيد بزرگ نيمه شعبان و با تأكيد بر لزوم مغتنم شمردن ايام پربركت و معنوي ماه شعبان گفتند: نيمه شعبان مظهر اميد به آينده و اميد به وعده تخلف‌ناپذیر الهي براي اصلاح نهايي جهان و تغيير شرايط ظالمانه كنوني به‌وسیله حضرت صاحب‌الزمان (عج) است. ايشان در ادامه، نيروي انساني بخشِ توليد به‌ويژه كارگران را ثروتي عظيم خواندند و افزودند: مهم‌ترین ويژگي نيروي كار در ايران، اين است كه هنر و انديشه و انگيزه و خلاقيت او از سطح متوسط جهاني بالاتر است.

بايد مقابل نيروي كار ايراني سر تعظيم فرود آورد

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به بازديد چندساعته عصر يك‌شنبه خود از نمايشگاه محصولات ايراني در حسينيه امام خميني(ره)، تأكيد كردند: به‌رغم همه فشارها و تحريم‌ها و همه مشكلاتي كه مستكبران ايجاد مي‌كنند اما توليدات داخلي كه در اين نمايشگاه عرضه شده بود، برجسته و ممتاز بود و بايد در مقابل نيروي كار ايراني سر تعظيم فرود آورد و به همين دليل بايد دست هنرمند كارگر ايراني را كه يكي از بهترين كارگران دنياست، بوسيد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: با وجود اين برجستگي و هنرمندي نيروي كار ايراني، اما متأسفانه عده‌اي در داخل، حمايت از كالاي ايراني را يا باور نمي‌كنند و يا به آن عمل نمي‌كنند. ايشان حمايت از كالاي ايراني را به معناي حمايت از نيروي كار و توليد داخل دانستند و خاطرنشان كردند: اين حمايت، همه‌جانبه، و بر عهده مسئولان و همچنين مردم است. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به گلايه‌ها و مشكلاتي كه از جانب تولیدکنندگان و كارگران مطرح مي‌شود، گفتند: وظيفه دولت و مسئولان براي حمايت از كالاي ايراني، برطرف كردن كامل موانع همچون مشكلات بيمه، بانكي، مالياتي و كمبود نقدينگي است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: اگر اين مشكلات برطرف شوند، ديگر شاهد آن نخواهيم بود كه كارخانه‌اي با يك سوم ظرفيت خود كار كند زيرا خالي بودن ظرفيت يك كارخانه به معناي بيكاري متراكم در داخل است.

مؤثرترین شيوه مقابله با طراحي اقتصادي دشمنان

ايشان با تأكيد بر اينكه حمايت از كالاي ايراني، مانع از بيكاري كارگران خواهد شد و زمينه اشتغال جوانان تحصیل‌کرده را نيز در بخش‌هاي مختلف توليد فراهم خواهد كرد، گفتند: وظيفه مردم در حمايت از كالاي ايراني تصميم جدي براي خريد توليدات داخلي است. رهبر انقلاب اسلامي با انتقاد از خريد كالاي خارجي به‌رغم وجود مشابه باکیفیت داخلي، افزودند: چرا عده‌اي بر خريد كالاي خارجي اصرار دارند، اين چه بدفهمي و مرضي است؟ همه دستگاه‌هاي دولتي و همچنين همه مردم بايد تصميم بگيرند كه از كالاي ايراني استفاده كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يكي از نتايج حمايت از كالاي ايراني را جلوگيري از تبعات اجتماعي، امنيتي و اخلاقي ناشي از بيكاري دانستند و خاطرنشان كردند: حمايت از كالاي ايراني، يكي از بهترين و مؤثرترين شيوه‌هاي مقابله با طراحي اقتصادي دشمنان است زيرا آنان متوجه شده‌اند كه در جنگ سخت و نظامي به نتيجه نخواهند رسيد.

دشمن از درگيري نظامي با ايران چند برابر ضربه مي‌خورد

ايشان افزودند: البته من در چند سال قبل و در زمان رئیس‌جمهور ديگرِ امريكا كه همانند رئیس‌جمهور فعلي بداخلاق و هَجوگو بود، گفتم كه دوران «بزن در رو» گذشته است و مي‌دانند كه اگر وارد درگيري نظامي با ايران شوند، چند برابر ضربه خواهند خورد. رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: آنها اكنون تمركز خود را بر جنگ اقتصادي و جنگ فرهنگي گذاشته‌اند و اتاق جنگ اقتصادي با نظام جمهوري اسلامي، وزارت خزانه‌داری امريكا است.

تكيه به بيرون مرزها نيز غلط اندر غلط است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه راه مقابله با جنگ اقتصادي، تكيه بر توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي داخلي است، گفتند: من معتقد به قطع ارتباط با دنيا نيستم اما تكيه به بيرون مرزها نيز غلط اندرغلط است. ايشان افزودند: ما حتماً بايد با هوشياري و زرنگي و جديت با دنيا ارتباط داشته باشيم اما اين را هم بدانيم كه دنيا فقط امريكا و چند كشور اروپايي نيست، دنيا بزرگ است و بايد با كشورهاي مختلف ارتباط داشت. ايشان تأكيد كردند: ارتباط با دنيا به معناي چشم دوختن به عنصر خارجي نيست بلكه بايد به نيروي داخلي چشم دوخت.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: اگر مردم ببينند كه مسئولان اصرار دارند مشكلات را با تكيه بر ظرفيت‌هاي داخلي حل كنند، مشكلات و سختي‌ها را نيز تحمل خواهند كرد، بنابراين مسئولان توجه داشته باشند كه نبايد به خارج تكيه كرد.

سعودی‌ها عاقل باشند فريب امريكا را نمي‌خورند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يكي ديگر از شيوه‌هاي امريكا براي مقابله با نظام آزاديخواه و مستقل جمهوري اسلامي ايران را تحريك برخي دولت‌های كم فهم منطقه و ايجاد اختلاف و درگيري در درون منطقه دانستند و گفتند: امريكايي‌ها تلاش دارند تا با تحريك سعودی‌ها و برخي كشورهاي منطقه، آنها را در مقابل جمهوري اسلامي قرار دهند اما اگر آنها عقل داشته باشند نبايد فريب امريكا را بخورند. ايشان با تأكيد بر اينكه امريكايي‌ها مي‌خواهند هزينه مقابله با نظام جمهوري اسلامي و ملت مقتدر ايران را خودشان متحمل نشوند و آن را به دوش برخي دولت‌های منطقه بیندازند، افزودند: برخي كشورهاي منطقه بدانند، اگر با جمهوري اسلامي ايران روبه‌رو شوند، قطعاً ضربه و شكست مي‌خورند.

پاي امريكا بايد از منطقه قطع شود

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ناامني و جنگ و درگيري ناشي از حضور امريكا در منطقه غرب آسيا تأكيد كردند: به همين دليل بايد پاي امريكايي‌ها از اين منطقه قطع شود و بايد از منطقه غرب آسيا بيرون بروند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه آن كسي كه بايد از منطقه بيرون برود، امريكا است و نه جمهوري اسلامي ايران، افزودند: ما اهل اينجا هستيم و خليج فارس و غرب آسيا، خانه ما است اما شما، بيگانه و به دنبال اهداف خباثت‌آميز و ايجاد فتنه هستيد. ايشان تأكيد كردند: بدانيد، امريكا و برخي كشورها نظير آن، پايشان از اين منطقه قطع خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامي در بخش پاياني سخنان خود به موضوع واردات بی‌رویه و همچنين قاچاق كالا اشاره كردند و گفتند: شكايت و گله بسياري از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران و كارگران همين دو موضوع است كه دولت، بايد با اين مقوله مقابله كند.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان گزارشي از سياست‌ها و اقدامات اين وزارتخانه براي بهبود وضعيت كارگران، ايجاد اشتغال و فقرزدايي، گفت: مي‌توانيم كالاي ايراني را به چنان سطحي از كيفيت و رقابت‌پذيري در دنيا برسانيم كه بتواند سهمي شايسته از بازارهاي جهاني را از آن خود كند. ربيعي برنامه سال جاري وزارت كار را توسعه امنيت شغلي كارگران و ثبات مشاغل خواند و افزود: با تمام توان براي بهبود سياست‌هاي اشتغال و افزايش قدرت خريد كارگران عمل خواهيم كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار