کد خبر: 904501
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رسانه ملي نسبت به تاريخ انقلاب اسلامي رسالت زيادي دارد
بازپخش شصتمين قسمت از برنامه «به اضافه مستند» كه با پخش و بررسي مستند «قائم‌ مقام» ساخته سيدمحمدعلي صدري‌نيا روي آنتن شبكه مستند رفته بود لغو شد و هنوز مسئولان رسانه ملي و شبكه مستند درباره چرايي اين مسئله اظهار نظري نكرده‌اند.
ابراهيم صميمي

در قسمت جديد برنامه «به اضافه مستند» در شبكه مستند سيما فيلم «قائم‌ مقام» پخش شد و محمدحسن روزي‌طلب تاريخ نگار و دبير سابق كميسيون رسانه مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست جمهوري و مسعود رضايي شريف‌آبادي نويسنده و تاريخ‌نگار مهمان برنامه بودند. در اين برنامه ناگفته‌هايي پيرامون شخصيت مرحوم حسينعلي منتظري و تاريخ‌نگاري سال‌هاي ابتدايي انقلاب اسلامي بيان شد. علاوه بر اين، محمدتقي فهيم و آرش خوشخو به نقد و بررسي فرمي اين مستند پرداختند اما اين مستند ۱۰۰ دقيقه‌اي با عدم بازپخش مواجه شد و اين مسئله سؤال‌ها و ابهامات تازه‌اي را ايجاد كرد. در اين باره عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در گفت وگو با فارس، ضمن انتقاد از عدم بازپخش مستند قائم مقام در رسانه ملي گفت: توليد آثاري از جنس تاريخ معاصر انقلاب اسلامي بسيار ارزشمند و براي نسل سوم و چهارم انقلاب پر از جذابيت و عبرت است. براي همين بر همه لازم است كه از چنين آثاري حمايت كنند. متأسفانه شنيده شده مستند قائم مقام كه قرار بود از رسانه ملي بازپخش شود، با فشارهايي از بيرون از صداوسيما لغو شده كه اين اتفاق مباركي نيست. اكنون مطالبه ما در خصوص اين مستند كه دربردارنده صفحات مهم تاريخ انقلاب اسلامي است اين است كه مجدداً آن را در ليست پخش قرار دهند و اجازه بدهند عموم مردم از چنين آثار ارزشمندي استفاده كنند.

از سويي ديگر دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي نيز در واكنش به عدم پخش مجدد مستند قائم مقام گفت: از رسانه ملي انتظار مي‌رود نگاه بسيار ويژه‌اي به تاريخ انقلاب اسلامي داشته باشد ولي مشخص نيست چرا بازپخش مستند قائم مقام كه نگاه سالم و بي‌طرفانه‌اي نسبت به مقطع مهمي از تاريخ انقلاب دارد، متوقف شد. حامد عبيري عنوان كرد: صدا و سيما به نوعي بزرگ‌ترين راه ارتباطي نظام با مردم است و هجمه‌هاي سنگيني را هم تاكنون متحمل شده و اقدامات خوبي را نيز داشته است اما درباره تاريخ بايد گفت وقايع انقلاب براي نسل جديد آنگونه كه بايد روشن نشده است و اين خلأ باعث ايجاد توهم در اذهان نسل‌هاي جديد خواهد شد كه زمينه غبارآلودشدن افكار و اذهان را باعث مي‌شود. دست اندركاران بايد پاسخگو باشند كه چرا دسترسي به برخي آرشيوهاي زمان انقلاب وجود ندارد و عده‌اي آن را مسدود كرده‌اند و در بزنگاه‌ها نظام بايد هزينه آن را بپردازد. در اين شرايط هم اگر مستندي از آن زمان با تحمل فشارها ساخته مي‌شود مورد بي‌توجهي قرار مي‌گيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار