کد خبر: 904495
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
واکنش به سخنان بن سلمان

فلسطین روزهای تنش‌آلودی را می‌گذراند و افق نشان از تشدید تنش‌‌‌ها دارد؛ افقی که در آن انتقال سفارت امریکا به قدس در راستای اعلام این شهر به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی از سوی رئیس‌جمهور امریکا صورت می‌گیرد و پیرو آن قرار است طرح جدیدی برای به اصطلاح صلح به فلسطینی‌‌‌ها حقنه شود. حالا در حالی که مقاومت از زبان رئیس دفتر سیاسی حماس، ممانعت از اجرایی شدن طرح رئیس‌جمهور امریکا درباره فلسطین را اولویت راهبردی فعلی خوانده است، در همین حال یک روزنامه اسرائیلی به نقل از ولیعهد عربستان نوشته است که مسئله فلسطین اولویت نیست و فلسطینی‌‌‌‌ها باید ساکت شوند و از شکایت کردن دست بردارند.
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس روز دو‌‌‌شنبه در یک سخنرانی به طرح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی تحت عنوان «معامله قرن‌» پرداخت و گفت: اولویت راهبردی فعلی، ساقط کردن طرح ترامپ درباره فلسطین و عدم اجازه برای اجرایی شدن آن است. هنیه همچنین به تلاش رژیم صهیونیستی برای یهودی کردن قدس اشاره کرد و گفت: باید قدس، مقدسات مسیحی و اسلامی از تلاش‌‌‌ها برای یهودی کردن حفظ شوند. رئیس دفتر سیاسی حماس درباره راهپیمایی بازگشت در نوار غزه گفت: این راهپیمایی‌‌‌ها در نوار غزه و کرانه باختری ادامه پیدا خواهد کرد. این راهپیمایی‌ها، رژیم صهیونیستی را دچار سردرگمی کرده و مسئله فلسطین را به مقدمه امور بازگردانده است. هنیه در ادامه به دو حادثه ترور «رامی الحمدالله‌» نخست‌وزیر دولت وفاق ملی فلسطین و سرلشکر «توفیق ابونعیم» مدیر کل سرویس امنیت داخلی غزه گریز زد و تصریح کرد: هدف از اینها، از بین بردن آشتی فلسطینی، بر هم زدن وحدت‌‌‌‌ها و نیز کنار زدن تمام توافق‌های قبلی بود؛ با کمال تأسف باید بگویم افراد پشت‌پرده این اقدامات، به اهداف خود رسیدند و در مسیر آشتی مانع ایجاد کردند. معامله قرن شامل شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به این شهر خواهد بود و مسئله قدس این‌گونه پایان می‌یابد و قرار است دولت امریکا منطقه‌ای را در اطراف قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین پیشنهاد دهد که کیلومتر‌‌‌ها دورتر از اراضی اشغالی 1967 خواهد بود.

فلسطینی‌‌‌‌ها قبول کنند، یا ساکت باشند!

روزنامه معاریو اسرائیل جزئیات دیدار محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با نمایندگان سازمان‌های یهودی طی سفر اخیرش به امریکا را فاش کرد. بن‌سلمان در این دیدار گفته بود: مسئله فلسطین اولویت اصلی برای دولت عربستان نیست و مسائل بااهمیت‌تری مثل ایران وجود دارند. بن سلمان بر لزوم حل و فصل و توافق میان اسرائیل و فلسطین قبل از عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو تأکید کرد. بن سلمان در این دیدار گفته بود: رهبری فلسطین از ۴۰ سال پیش تاکنون فرصت‌‌‌‌ها را از دست داده و با تمامی پیشنهادات مخالفت می‌کند. فلسطینی‌‌‌‌ها باید پیشنهاداتی را که به آنها ارائه می‌شود قبول کنند و به میز مذاکرات بازگردند یا ساکت باشند و دست از شکایت بردارند. این روزنامه نوشت که در این دیدار درباره روابط اسرائیل و عربستان صحبت شد و محمد بن سلمان در آن روز گفت که زمان گشودن فصل جدیدی در روابط میان این دو فرا رسیده است. شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد کسانی که در این نشست شرکت کرده بودند از اظهارات بن سلمان بسیار حیرت‌زده شدند و کنسولگری امریکا در نیویورک را در جریان این اظهارات گذاشتند. سایت امریکایی آکسیوس به نقل از خبرنگار و تحلیلگران امور سیاسی شبکه ۱۰ اسرائیل فاش کرد، محمد بن سلمان در ۲۷ آوریل در دیدار با نمایندگان سازمان‌های یهودی در نیویورک در اشاره به معامله قرن پیشنهادی از سوی امریکا گفته بود، زمان آن رسیده فلسطینی‌‌‌‌ها با پیشنهادات موافقت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار