کد خبر: 904403
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
براساس رتبه‌بندی تایمز
پایگاه رتبه‌بندی تایمز دانشگاه اصفهان را در فهرست دانشگاه‌های برتر قاره آسيا در سال ۲۰۱۸ ميلادی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، براساس اعلام اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین‌المللی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری(RICeST) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، سرپرست  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)  اظهار کرد: پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که در سال 2013 میلادی برای نخستین بار رتبه ‌بندی دانشگاه­‌های آسیایی را در کنار رتبه‌بندی‌های بین‌المللی خود انجام داد.

محمدجواد دهقانی گفت: در رتبه‌بندی سال 2018 آسیا، کشور سنگاپور عملکرد چشم‌گیری در این فهرست داشته است؛ دو دانشگاه برتر این کشور، دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور موفق به کسب رتبه‌های نخست و پنجم آسیا شدند.

وی افزود: دیگر کشور موفق در آسیا که در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری در نظام‌های رتبه‌بندی داشته است کشور چین است؛ این کشور دارای 63 نماینده در بین دانشگاه‌های برتر آسیا است و دو دانشگاه برتر این کشور(تسینگوآ و پکینگ) رتبه‌های دوم و سوم آسیا را نیز کسب کرده‌اند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطرنشان کرد: هنگ‌کنگ نیز با داشتن 3 دانشگاه در بین 10 دانشگاه برتر آسیا بسیار موفقیت‌آمیز ظاهر شده است؛ دانشگاه هنگ‌کنگ این منطقه با رتبه 4 آسیا برترین دانشگاه این کشور معرفی شده است؛ کشور ژاپن دارای 89 دانشگاه در فهرست سال 2018 آسیاست.

دهقانی اذعان داشت: برترین دانشگاه این کشور، دانشگاه توکیو است که رتبه 8 آسیا را کسب کرده است؛ روش‌شناسی این رتبه ‌بندی همانند روش‌شناسی رتبه­‌بندی جهانی دانشگاه­‌هاست که از 13 شاخص در قالب 5 معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین­‌المللی، به ترتیب با وزن­‌های 30، 30، 30، 2.5 و 7.5 درصد بهره جسته است.

وی  تأکید کرد: ایران نیز در سال 2018 دارای 18 دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر آسیاست که این تعداد در سال 2017 برابر با 14 دانشگاه بوده است؛ ایران نه تنها به لحاظ تعداد دانشگاه، بلکه به لحاظ جایگاه نیز در سال 2018 رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رئیس ISC در پایان ابراز داشت: دانشگاه نوشیروانی بابل که برترین دانشگاه کشور در رتبه‌بندی تایمز معرفی شده، توانسته جایگاه 37 آسیا را اخذ کند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر