کد خبر: 904381
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان در برنامه‌های مختلف تربیت بدنی و پرورشی استان مشارکت می‌کنند که این امر بیانگر اثربخش بودن این برنامه‌هاست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در نشست با مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در اردبیل اظهار داشت:‌ در سال‌های اخیر ظرفیت‌های خوبی برای پشتیبانی از حوزه تربیت بدنی در برنامه ششم و قانون بودجه کشور ایجاد شده است و اختصاص 20 درصد عوارض سیگار برای توسعه فضاهای ورزشی مدارس و 0.27 درصد مالیات افزوده در برنامه ششم اقتصادی حاکی از حمایت‌های دولت از این حوزه است.

وی تامین نیروهای متخصص و برنامه محور بودن فعالیت‌های تربیت بدنی و سلامت را از جمله عوامل موفقیت این حوزه برشمرد و بیان کرد: یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که ترویج فعالیت‌های ورزشی می‌تواند راهکاری مهم در این حوزه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نشست‌های هم اندیشی اجتماعی و فرهنگی با صاحبنظران استان که به همت استانداری در سال گذشته انجام شد، گفت: موضوع بحث این نشست‌ها در 12 جلسه آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان بود و تلاش شده تا راهکارهای عملیاتی در راستای کاهش این آسیب‌ها به کار گرفته شود.

ناصری با اشاره به نتایج این نشست‌ها تصریح کرد: در این نشست‌ها به این نتیجه رسیدیم که مدارس منشا تولید آسیب‌های اجتماعی نیستند بلکه خانواده‌ها و جامعه می‌توانند در این امر دخیل باشند و باید در این زمینه کارهای مختلف فرهنگی انجام شود تا بتوان زمینه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه شاخص خوب برای ارزیابی برنامه‌های آموزش و پرورش استان جذب مخاطب می تواند باشد، گفت: 60 درصد دانش‌آموزان استان در برنامه‌های مختلف تربیت بدنی و پرورشی استان مشارکت می‌کنند که این امر بیانگر اثربخش بودن این برنامه‌هاست و باید برای ارتقا و تقویت این برنامه‌ها تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: اجرای برنامه‌ها و المپیادهای ورزشی در مدارس در بین دانش‌آموزان نشاط، شادابی و تمایل به کارهای مشارکتی را ایجاد می‌کند که می‌تواند عاملی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین این گروه سنی باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر