کد خبر: 904145
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: در حال حاضر استان اردبیل 50 درصد زیرپوشش انشعاب فاضلاب قرار دارند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سیف‌اللهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تمامی شهرهای استان اردبیل در حال حاضر فعالیت‌های آبرسانی در حال انجام است و در بخش استحصال، تامین و توزیع آب در هیچ یک از شهرها مشکل حادی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سه شهر جدیدالتاسیس استان شامل ایردموسی، ثمرین و زهرا از توابع مغان، اردبیل و سرعین نیز در مرحله تحویل و پیوستن به شبکه آبرسانی شهری است، خاطرنشان کرد: 352 هزار مشترک خانگی و غیرخانگی آب و 170 هزار مشترک فاضلاب در استان اردبیل وجود دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از تولید سالانه 73 میلیون مترمکعب آب در استان خبر داد و افزود: 56 هزار مترمکعب از این آب با در آمد و مابقی آب تولید شده بدون درآمد است که شامل هدررفت شبکه و مصارف غیرمجاز می‌باشد.

سیف‌اللهی حجم فاضلاب تولیدی در استان را نیز 31 هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: باید با برنامه‌‌ریزی‌های درست از سوی مسئولان و متولیان نسبت به استفاده صحیح از این میزان فاضلاب تولید شده در استان اقدام شود.

وی از بدهی 41 میلیاردی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب به عنوان یک شرکت زیان‌ده در حال فعالیت است به طوری که قیمت تمام شده آب یک هزار و 100 تومان است که متوسط نرخ فروش ما با مبلغ 332 تومان برای مصارف خانگی و 550 تومان برای مصارف غیرخانگی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با اشاره به اینکه 80 میلیارد تومان هزینه سالانه شرکت آب و فاضلاب برآورد شده که با درآمد 31 میلیارد تومانی همخوانی نداشته و با احتساب 33 درصد هزینه‌ نیروی انسانی از محل اعتبارات شرکت مشکل مالی در آب و فاضلاب استان وجود دارد.

سیف‌اللهی بزرگترین مشکل در حوزه آب و فاضلاب را ضریب قیمتی آب‌بها دانست و افزود: سال گذشته کل اعتبارات ما 60 میلیارد توما بود که با تحقق 43 درصدی روبرو بودیم.

وی به برنامه‌های اجرایی شرکت در سالجاری اشاره کرد و گفت: 8.5 کیلومتر اصلاح شبکه، 31 کیلومتر اصلاح و بازسازی، دو کیلومتر خط انتقال، 49 کیلومتر شبکه فاضلاب و 4.5 کیلومتر خط انتقال فاضلاب امسال در استان اردبیل اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از تکمیل و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، سرعین، نیر و کوثر در سالجاری خبر داد و خاطرنشان کرد: ما در تمامی شهرهای استان عملیات اجرایی فاضلاب را انجام می‌دهیم و تا هفته دولت بخش جامد تصفیه‌خانه شهرستان بیله‌سوار به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر