کد خبر: 904126
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرزخبرداد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرزاز آینده خوب شهرک‌های صنعتی اشتهارد 2 و کوثر در تولید و اشتغال استان البرز خبر داد.

جهانگیر شاهمرادی در جمع خبرنگاران گفت : شهرک صنعتی کوثر با آینده خوب اشتغال و تولید، طبق ضوابط و اصول مهندسی احداث شده است. در حال حاضر اشتغال در این شهرک، 600 نفر پیش بینی می‌شود که با توسعه فاز، این رقم 3 تا 4 برابر افزایش خواهد داشت.

وی به شهرک‌صنعتی کوثر اشاره کرد و ادامه داد: شهرک‌صنعتی کوثر در حال حاضر به‌عنوان کوچکترین واحد شهرک صنعتی استان با 20 واحد کارگاهی به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد 10 واحد تولیدی، راه‌اندازی شده است. این شهرک در دو فاز ایجاد شده که فاز اول آن 50 هکتاری است.تاکنون با 90 واحد صنعتی قرارداد منعقد و زمین آماده با امکانات اولیه در اختیار آنها قرار دارد که از این تعداد، 50 واحد صنعتی کاملا فعال هستند که اغلب آنها تولیدکننده مواد غذایی و سلولزی بوده که بین آنها 10 برند معروف مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید، فاز توسعه شهرک به مساحت 156 هکتار، تملک شد و بسیاری از پروژه‌های عمرانی برای تامین زیرساخت در حال اجراست. از جمله پروژه‌های این شهرک تصفیه‌خانه شهرک است که اواخر سال 94 با تامین اعتباری به مبلغ 4 میلیارد تومان در ماههای آینده، افتتاح می شود.

شاهمرادی با اشاره به راه‌اندازی شهرک صنعتی اشتهارد 2 در سال آینده با مساحت 240 هکتار، اضافه کرد: ویژگی خوب این شهرک، دسترسی به سه راه ارتباطی با آزاد راه است که به دنبال آن هزینه های حمل و نقل برای واحدهای تولیدی کم می شود و با توجه به نزدیکی شهر ماهدشت، گمرک و فرودگاه پیام برای کالاهای صادراتی، می توان در ارسال تولیدات با سرعت بیشتر، اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز، گفت: برای انتخاب واحدهای تولیدی، اولویت با واحدها و صنایعی است که از آب کمتری استفاده می کنند و اولویت دیگر حضور شرکت ها و برندهای معروف است که در این شهرک ها مستقر شوند. از طرف دیگر متقاضیان اگر از شرکت های دانش بنیان و یا از خانواده های شهدا و آزادگان باشند با شرایط ویژه با آنها قرارداد منعقد می شود.

وی ضمن اشاره به رعایت تدابیر ایمنی انجام شده در شهرک صنعتی کوثر از وجود یک واحد خدمات آتش نشانی یاد کرد و افزود: در شهرک کوثر، عده ای صنعتگر وارد شدند که قوی هستند و اشتغالزایی خوبی را خواهند داشت. با وجود حمایت انجام شده از طرف صنایع، هزینه های بالاسری این شهرک در صورت راه اندازی طرح توسعه و گسترش واحدها، کمتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز با عنوان مشکلات صنایع واحدهای تولید، اظهار داشت: مشکلاتی همچون عوارض مالیات، بیمه‌های کارگران و جریمه وام‌های عقب افتاده، مسائلی هستند که عمدتا بیشتر صنایع و واحدهای تولیدی با آن برخورد می‌کنند و واحدهای تولیدی این شهرک نیز ممکن است با آن مواجه باشند. از طرفی تحولات اقتصادی کشور و تغییرات نرخ ارز و دلار، باعث شده برای خرید مواد اولیه کارخانه‌ها و پیمانکاران شهرک‌های صنعتی کوثر و اشتهارد2 نیز مشکلاتی ایجاد شود که با تدبیر دولت تا حدودی مرتفع شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار