کد خبر: 903905
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
آخرين اثر از حميد حسام نويسنده دفاع مقدس و چهره سال هنر انقلاب اسلامي در سال 96 به نام «راز نگين سرخ» توسط انتشارات صرير در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه مي‌شود.

كتاب «راز نگين سرخ» زندگينامه داستاني سردار شهيد مهندس محمود شهبازي فرمانده سپاه همدان و جانشين لشكر 27محمد رسول الله (ص) است كه توسط حميد حسام نوشته شده است. كتاب حاوي خاطرات شهيد از زبان خانواده و همرزمانش است. تمام شخصيت‌هاي اين داستان ساخته ذهن نويسنده است. حوادث اين داستان گوشه‌اي از فراز و نشيب‌هاي دفاع مقدس از آغازين روز جنگ تا هنگام آزادي خرمشهر است. روي جلد كتاب، تصويري از محمد شهبازي فرمانده سپاه همدان در نبرد «الي بيت المقدس» و آزادسازي خرمشهر در سال 61 طراحي شده است. زندگينامه داستاني «راز نگين سرخ» در 64 فصل با موضوع داستان‌هاي جنگ ايران و عراق به چاپ رسيده است.
محمود شهبازي در سال 1337 در اصفهان متولد شد. تحصيلات ابتدايي و متوسطه را در همين شهر گذراند و در سال 1356 جهت ادامه تحصيل در رشته مهندسي صنايع به تهران رفت. در دوران مبارزات انقلاب نقش اساسي داشت. در جريان بازگشت امام خميني(ره) به عضويت كميته حفاظت درآمد، پس از آن به عضويت سپاه درآمد و ضمن تحصيل در دانشگاه، در دفتر هماهنگي ستاد كل سپاه فعاليت كرد.
شهبازي در سمت قائم مقام فرماندهي لشكر 27 محمد رسول الله در عمليات فتح‌المبين شركت كرد. وي سال 1361 در جريان عمليات آزادسازي خرمشهر به شهادت رسيد. «راز نگين سرخ» به قلم «حميد حسام» در 336 صفحه به نگارش درآمده و توسط نشر «صرير» در 3هزار نسخه منتشر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار