کد خبر: 903753
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
ملاقات کريمي و پرسپوليس در روز جشن قهرماني
جدال ذوب، استقلال و سايپا براي نايب‌قهرماني و سهميه آسيا و رويارويي علي کريمي با پرسپوليس در روز جشن قهرماني قرمزها بر جذابيت هفته آخر ليگ برتر فوتبال افزوده است.
سعيد احمديان

ليگ برتر فردا و پس از 10 ماه به ايستگاه پاياني مي‌رسد تا با برگزاري بازي‌هاي هفته سي‌ام، پرونده هفدهمين دوره ليگ برتر نيز بسته شود. بازي‌هاي هفته آخر در حالي برگزار مي‌شود که تکليف قهرمان و تيم‌هاي سقوط‌کننده مشخص شده و تنها جنگ براي نايب‌قهرماني، رده سوم و کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا باقي مانده است.

جنگ ذوب، استقلال و سايپا

مهم‌ترين بازي‌هاي هفته آخر را تيم‌هاي بالاي جدولي برگزار مي‌کنند تا تکليف رده‌هاي دوم، سوم و سهميه‌هاي ليگ قهرمانان مشخص شود. ذوب‌آهن 52 امتياز، استقلال 51 امتياز با تفاضل گل 24 و سايپا با 51 امتياز و تفاضل گل 5، سه تيمي هستند که در پايان هفته آخر ليگ، تنها دو تيم آسيايي خواهند شد. در اين بين شانس شاگردان امير قلعه‌نويي بيشتر از تيم شفر و تيم دايي است. همين حساسيت‌ها و نزديکي امتياز تيم‌ها سبب شده تا بيشتر نگاه‌ها در هفته آخر به سه مسابقه؛ ذوب – نفت تهران، استقلال – سپاهان و سايپا - پيکان باشد.
ذوب‌آهن که پس از عملکرد نه‌چندان خوب در دور رفت در نيم‌فصل دوم فوق‌العاده نتيجه گرفته، پيش از آغاز بازي‌هاي هفته سي‌ام در رده دوم قرار دارد و با پيروزي مي‌تواند نايب‌قهرماني ليگ هفدهم را جشن بگيرد. ذوب در هفته آخر مهمان نفت تهران است و بدون توجه به نتايج بازي‌هاي استقلال و سايپا با حريفانشان مي‌تواند با پيروزي در اين مسابقه بدون هيچ دردسري جايگاه دوم ليگ هفدهم را به خود اختصاص دهد، هرچند ذوبي‌ها در تهران مهمان نفت هستند، اما در دو ماه و نيم گذشته باختي در ليگ نداشته‌اند و سايپا آخرين تيمي بوده که 19 بهمن سال گذشته اين تيم را شکست داده است. با اين حال امير قلعه‌نويي به شاگردانش تأکيد کرده که نبايد شکست‌ناپذيري‌شان باعث شود تا تيم نفت را دست‌کم بگيرند.
در طرف ديگر نفتي‌ها هم براي اعاده حيثيت به ميدان مي‌روند. شاگردان افاضلي به‌رغم شروع خوب با اين مربي با پنج شکست متوالي، هفته گذشته در فاصله يک بازي تا پايان ليگ با قرار گرفتن در رده پانزدهم به دسته اول سقوط کردند تا فرجام تلخ تيم‌هاي دولتي واگذار شده براي آنها نيز تکرار شود.
مصاف استقلال و سپاهان در ورزشگاه نقش جهان ديگر بازي حساس هفته سي‌ام است. آبي‌ها که با شفر متحول شده‌اند، پس از پيروزي در دقايق پاياني مقابل پيکان در بازي هفته پيش با يک امتياز کمتر نسبت به ذوب در رده سوم قرار دارند. آبي‌پوشان در بازي رفت و در شرايطي که پنج هفته از آمدن شفر به تهران مي‌گذشت، سپاهان را با سه گل شکست دادند. اين تيم قطعاً فردا هم براي تکرار پيروزي به ميدان مي‌رود. البته سه امتياز تنها رده سومي آبي‌پوشان را قطعي مي‌کند و آنها براي اينکه نايب‌قهرمان شوند بايد اميدوار باشند که ذوب مقابل نفت پيروز نشود و امتياز از دست بدهد. در طرف مقابل سپاهاني‌ها که از تيم مدعي فصل‌هاي گذشته فاصله زيادي گرفته‌اند، پس از ماندن ميليمتري در ليگ برتر، براي استقلال قطعاً حريف آساني نخواهند بود و به دنبال اين هستند تا فصل کابوس‌وارشان را حداقل با يک خاطره خوش تمام کنند.
سايپا به عنوان ضلع سوم شانس نايب‌قهرماني و کسب سهميه ليگ قهرمانان در بازي آخر به مصاف پيکان مي‌رود. شاگردان دايي که شانس اول نايب‌قهرماني بودند با تساوي غيرمنتظره مقابل گسترش فولاد، حالا تيم چهارم ليگ هستند و براي قرار گرفتن در رده‌هاي دوم يا سوم و کسب سهميه آسيا بايد اميدوار به توقف ذوب و استقلال باشند، تنها در اين صورت است که دايي و شاگردانش با شكست پيکان مي‌توانند جشن آسيايي شدن بگيرند.

کريمي جشن پرسپوليس را خراب مي‌کند؟

شايد ديگر بازي‌هاي هفته آخر حساسيت سه بازي بالاي جدولي را نداشته باشد، اما نمي‌توان از جدال پرسپوليس و سپيدرود رشت گذشت، مسابقه‌اي که رويارويي علي کريمي با تيم سابقش است، آن هم در روزي که قرمزها قصد دارند در حضور هوادارانشان جشن قهرماني بگيرند. پرسپوليسي‌ها که پس از قطعي شدن قهرماني، پرفراز و نشيب نتيجه گرفته‌اند و در آخرين بازي هم به ذوب در اصفهان باخته‌اند، نمي‌خواهند ليگ را با يک نتيجه ضعيف ديگر به پايان برسانند تا جشن قهرماني‌شان خراب شود. البته در سوي ديگر علي کريمي هم قطعاً به دنبال اثبات توانايي‌هايش است و روحيه خوب سپيدرودي‌ها که سرانجام در ليگ ماندني شده‌اند، مي‌تواند شاگردان برانکو را به دردسر بيندازد. در ساير بازي‌هاي هفته آخر هم گسترش فولا با پديده، صنعت نفت با استقلال خوزستان، مشكي‌پوشان با پارس جنوبي و فولاد با تراکتورسازي بازي مي‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار