کد خبر: 903438
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
رئیس اداره امور مشترکین آب روستایی خبر داد
رئیس اداره امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی استان البرز گفت: بیش از 4 هزار کنتور خراب طی سال گذشته در روستاهای استان البرز تعویض و نوسازی شد.

علی نور جلاوند گفت: تعداد کل مشترکین بهره‌بردار در روستاهای استان 58 هزار و 439 مشترک بوده که از این تعداد چهار هزار و 399 مشترک کنتور خراب و هزار و 44 مشترک فاقد کنتور می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: خرابی کنتور مشترکین به‌مرورزمان و یا در اثر عدم نگهداری صحیح و عایق‌بندی آن و همچنین کوهستانی بودن روستاهای شهرستان طالقان و حوزه سد کرج ایجاد می‌شود که این موضوع باعث یخ‌زدگی کاهش دقت قرائت و میزان آب مصرفی توسط مشترک شده و لازم است این کنتورهای خراب در اسرع وقت تعویض شود.

رئیس اداره امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی استان البرز تعداد انشعابات غیرمجاز شناسایی‌شده در سال 1396 را هزار و 592 مورد عنوان کرد و گفت: سیاست برخورد با انشعابات غیرمجاز و تعویض کنتورهای خراب با جدیت در شهرستان‌ها تابعه در حال پیگیری است.

جلالوند تصریح کرد: وجود انشعاب‌های غیرمجاز، علاوه بر تضییع حقوق مشترکان آب، احتمال ورود آلودگی به شبکه توزیع آب را افزایش داده و آسیب‌های فراوانی را به شبکه توزیع آب آشامیدنی وارد می‌آورد.

وی با اشاره به این‌که انشعابات غیرمجاز یکی از مشکلات پیش روی این شرکت است، بیان داشت: هدر رفت آب، اتلاف وقت کارکنان، افزایش هزینه‌های نگهداری و بهره‌برداری، بروز مشکلات بهداشتی و نارضایتی مشترکین حقیقی ازجمله مشکلات این امر ناپسند است.

رئیس اداره امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی استان البرز در انتها ضمن دعوت از مشترکین به‌صرفه جویی و رعایت الگوی صحیح مصرف آب افزود: روند شناسایی انشعابات غیرمجاز و تعویض کنتورهای خراب مشترکین روستایی با جدیت ادامه دارد و با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده در سال جدید نیز پیگیری‌های لازم جهت شناسایی و تعیین تکلیف ادامه خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار