کد خبر: 903269
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
کارشناس مسائل غرب آسیا
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: سیاستمداران آمریکایی اگر برنامه‌ریزی برای مساله‌ای داشته باشد تا 100 سال آینده همه جوانب آن را در نظر گرفته و پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش جوان از کردستان، سهیل کریمی در جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه کردستان با موضوع «عبرت‌های منطقه و واقعیت‌های پشت‌پرده» که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان در تالار مولوی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در بحث موضوعاتی همچون استقلال‌خواهی یا جدایی‌طلبی همیشه کشورهای استعمارگر پشت صحنه بوده و هستند که در بیانیه‌های خود صراحتا به این امر اعتراف کرده‌اند و اکنون به شکل‌های مختلف در جنگ‌هایی که در منطقه اتفاق می‌افتد، حضور دارند.

وی به حمایت جمهوری اسلامی ایران در کشورهای سوریه، لبنان و فلسطین گریزی زد و گفت: اگر ما از این کشورها حمایت می‌کنیم برای دفاع از جان و مال و نوامیس خودمان است چرا که در هر جای جهان باید با مستکبران و استعمارگران مبارزه کرد.

این مستندساز حاضر در میادین مختلف، با بیان اینکه حضور ما در منطقه دو منظوره است، تصریح کرد: مبارزه با ظلمی که در حق مظلومان منطقه می‌شود و دفاع از حاکمیت ارضی خود، دو وظیفه‌ای است که از وظایف خطیر ما است.

وی بیان کرد: سیاستمداران آمریکایی اگر برنامه‌ریزی برای مساله‌ای داشته باشد تا 100 سال آینده همه جوانب آن را در نظر گرفته و پیش‌بینی می‌کنند.

این نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای اظهار داشت: در جریان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس کشورهایی که با ایران همکاری می‌کردند بسیار محدود بودند که در این میان کشورهای عربی پرچم دشمنی را علیه ما برافراشتند.

کریمی خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی با حزب بعثی، مظلومیت ملت ما نمود بیشتری پیدا کرد تا جایی که مردم مستضعف جهان این شعار را سر دادند که اگر ماهم خواهان آزادی و آرامش هستیم باید مانند ملت ایران از مرز و بوم خود خالصانه دفاع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی، در تصمیماتی که اتحادیه عرب علیه کشور ما صادر می‌کرد، مواضع سوریه به نفع جمهوری اسلامی بود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اذعان کرد: سوریه تنها کشوری بود که در ماجرای بهار عربی یا بیداری اسلامی سربلند و پیروز شد و موجب سرافکندگی کسانی شد که به دنبال سقوط این کشور بودند.

وی در ادامه افزود: در جریان همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی و دوشقه شدن اقلیم بین بارزانی‌ها و طالبانی‌ها، اسرائیل تنها حکومتی بود که پشت این ماجرا قرار داشت.

به گفته وی، بزرگترین مشکل تحلیلگران ما عدم حضور ذهنی و میدانی است چرا که اکنون یک کتاب خوب درباره واقعیت‌ها پیدا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در استان کردستان اکثریت رای مردم به دولت آقای روحانی بود، یادآور شد: در همه جای ایران ضعف، مشکلات مختلف، ناکارآمدی مدیران و محرومیت وجود دارد اما در استان‌های مرزی و محروم این مشکلات چند برابر است.

کریمی بابیان اینکه متاسفانه خاستگاه ما تنزل یافته است، اذعان کرد: آرمان‌های انقلاب اسلامی برای همه ما مقدس است اما کسانی که خودمان انتخاب می‌کنیم ناکارآمد هستند، مشکل خود ماییم که سرنوشت خود را اینگونه رقم می‌زنیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر