کد خبر: 903263
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به تولید 56 درصدی گل نسبت به تولید در کل کشور، گفت: با راه‌اندازی پایانه صادراتی استان البرز به‌عنوان قطب صادرات گل و گیاه خواهد شد.

مجید موسوی در مراسم افتتاحیه جشنواره لاله ها در بخش آسارا گفت: با وجود حدود 500 هزار نفر بازدید کننده از باغ لاله ها، هیچ هزینه ای از این افراد دریافت نشده و دیدار از لاله های بخش آسارا به صورت رایگان، پذیرای گردشگران بوده و ادامه داد.

وی با اشاره به برودت و سرمای هوا و بارش برف در کرج، خاطرنشان کرد: طبق برنامه از پیش تعیین شده مقرر شده بود یک هفته زودتر جشنواره لاله ها، افتتاح شود اما تغییرات آب و هوا، باعث شد این برنامه با تاخیر برگزار شود لذا تغییر مراسم افتتاح از شادابی لاله ها، کاسته است.

موسوی با اشاره به تولید و تکثیر گل لاله در استان، گفت: بر اساس آخرین آمار از 45 میلیون شاخه گل لاله تولید در کشور، حدود 25 میلیون معادل 56 درصد کل کشور در استان البرز تولید و تکثیر می شود و با توجه به این تعداد، 70 میلیارد تومان از 126 میلیارد ارزش ریالی تولید در کشور، سهم استان البرز است.

موسوی صادرات گل و گیاه را مورد اهمیت دانست و تاکید کرد: با راه اندازی پایانه صادراتی در استان البرز، تولید و تکثیر گل و گیاه با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد و با توجه به پتانسیل این منطقه در ارتباط با پرورش انواع گل و گیاه، می توان استان البرز را به عنوان قطب صادرات گل و گیاه، محسوب کرد.

وی در ادامه یادآور شد: سرانه مصرف گل در کشور به ازای هر 3 نفر، 1 شاخه گل، وجود دارد، در حالی که در البرز به ازای هر یک نفر، 9 ‌ شاخه گل، تولید می شود و این نشان دهنده پتانسیل خوب البرز در تولید و تکثیر گل و گیاه است.

موسوی با اشاره به تنوع گل لاله در باغات این استان، تصریح کرد: سال 95 در صنعت گردشگری، لاله البرز به ثبت جهانی رسید و در انجمن سلطنتی هلند، رونمایی شد و در جشنواره لاله های امسال، 32 نوع لاله به تعداد 600 هزار شاخه، تولید و پرورش یافته که در معرض دید بازدید کنندگان و علاقه مندان قرار گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز ضمن اشاره به حمایت های بخش دولتی در توسعه کشاورزی، گفت: علاوه بر وام های کم بهره و تسهیلات بانکی که در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، دولت از سرمایه گذارانی که در صدد تولید و تکثیر گل و گیاه زینتی هستند، حمایت کرده و در ارتباط با طرح تغییر کاربری ارازی کشاورزی، بدون دریافت وجه و در کوتاه ترین زمان، اقدام می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار