کد خبر: 903262
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
طی یک نشست مشترک بررسی شد
طی نشست مشترک میان اعضای شورای اسلامی شهر کرج، مسئولان و مشاور سازمان حمل‌ونقل ریلی و نمایندگان شرکت چینی سیتیک، ادامه همکاری این شرکت برای به ثمر رسیدن پروژه قطار شهری کرج موردبررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه نماینده شرکت چینی پروژه‌های اجراشده توسط این مجموعه در کشورهای مختلف جهان را تشریح کرد و به بیان توانمندی‌ها و پتانسیل فنی و کارشناسی «سیتیک» پرداخت.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری این شرکت با سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری کرج، تصریح کرد: در صورت امضای نهایی آن می‌توان به تأمین منابع مالی ظرف حداکثر 3 ماه برای تزریق مترو امیدوار بود.

 

از روش‌های BOT استقبال خواهیم کرد

 

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی شورای اسلامی شهر کرج،در این جلسه عنوان کرد: ما از روش‌های BOT و سایر روش‌های سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم اما متأسفانه شرکت‌های چینی تن به سرمایه‌گذاری مستقیم نمی‌دهند و این مهم محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: منابع و سرمایه‌های شهری امانتی بزرگ در اختیار نمایندگان مردم است و قبل از نهایی شدن انعقاد قرارداد با طرف چینی باید اطلاعات جامعی از توانمندی‌های این مجموعه همچنین نحوه بازپرداخت اصل و سود وام در اختیار ما قرار گیرد تا صرفه و صلاح شهر و شهروندان را مدنظر قرار داده و درنهایت به جمع‌بندی موضوع بپردازیم، همچنین بایستی شرایط این شرکت با شرایط دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری مورد مقایسه قرار گیرد تا شناخت جامعی برای نمایندگان مردم ایجاد شود.

احد رسولی تصریح کرد: ما مخالف سرمایه‌گذاری خارجی نیستیم و آن را معادل شکوفایی می‌دانیم؛ امروز ظرفیت 11 هزار هکتار اراضی گردشگری و توریستی در کرج وجود دارد که در صورت آمادگی شرکت‌های داخلی و خارجی، آماده‌ایم تا برای ساخت هتل، پارک، رستوران، شهربازی، دریاچه مصنوعی و مجتمع‌های رفاهی وارد مذاکره شویم و زمین و امتیاز ساخت نیز آورده ما خواهد بود اما واقعیت این است که مهم با فاینانس شدنی نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار