کد خبر: 902977
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
برخلاف ناتالی پورتمن بازیگر مشهور هالیوودی که از گرفتن جایزه صهیونیستی سر باز زد و سیاست‌های نژادپرستانه رژیم‌صهیونیستی را محکوم کرد، برخی از مهره‌های به‌ظاهر هنرمند ایرانی ، دعوت صهیونیست‌ها را لبیک گفته و به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند.
جواد محرمي

در حالي كه ناتالي پورتمن، ستاره يهودي الاصل هاليوود كه اتفاقاً زاده بيت المقدس است، به خاطر جنايات و ظلم اسرائيل به فلسطيني‌ها حاضر نشد به سرزمين‌هاي اشغالي برود و قيد جايزه يك‌ميليون دلاري را زد، پيش از اين محسن مخملباف فيلمساز ايراني و شاهين نجفي خواننده ترانه‌هاي موهن و اشاعه دهنده فحشا براي دريافت چند هزار دلار دعوت صهيونيست‌ها را لبيك گفتند.
به طور معمول پس از چنين ابراز نظراتي فشارهاي پنهاني به اين افراد باعث مي‌شود تا برخي از آنها دست به تلطيف سخنان خود بزنند اما درباره پورتمن هنوز اين اتفاق نيفتاده است. ناتالي پورتمن ستاره يهودي الاصل هاليوودي پس از لغو سفر به فلسطين اشغالي براي دريافت جايزه «جنسيس» گفت: تصميم من براي لغو حضور در اين مراسم حمايت نكردن از نتانياهو و اعتراض به رفتارهاي اسرائيل در نوار غزه است. پورتمن كه جايزه افتخاري «جنسيس ۲۰۱۸» را رد و از سفر به سرزمين اشغالي فلسطين صرف نظر كرده در واقع باعث لغو اين مراسم در تل‌آويو شده است. هنرپيشه فيلم «حرفه اي» به تازگي در اين مورد گفته: من نخواستم در اين كشور و اين مراسم حضور يابم زيرا با اين كارم از «نتانياهو» حمايت كرده بودم چون قرار بود او هم در اين مراسم سخنراني كند. پنج‌شنبه گذشته «بنياد جايزه جنسيس» اعلام كرد كه مراسم امسال لغو شده و دليل آن را عدم حضور ناتالي پورتمن عنوان كرد.

مؤسسه مذكور به نقل از مدير برنامه‌هاي اين بازيگر

امريكايي- اسرائيلي اعلام كرد كه وی (مدير برنامه‌هاي پورتمن) گفته است حوادث اخير اسرائيل به شدت او را آزرده‌خاطر كرده و از مشاركت در هر رويدادي در اسرائيل احساس ناراحتي مي‌كند. به نوشته روزنامه صهيونيستي هاآرتص، اين بازيگر سينماي هاليوود همچنين گفته است كه نمي‌تواند در اين مراسم شركت كند. اين جايزه در جهت تجليل از هنرمنداني اهدا مي‌شود كه به ارزش‌هاي يهودي خدمت مي‌كنند. پورتمن، بازيگر هاليوودي امسال براي دريافت اين جايزه شايسته شناخته شده بود. هر ساله اين جايزه يك‌ميليون دلاري به يهودياني داده مي‌شود كه در حوزه فعاليت و كاري خود دستاورد‌هاي بزرگي داشته‌اند.
پيش از اين نيز هنرمندان ديگري، به اين جنبش پيوسته و از سفر به رژيم‌صهيونيستي يا دريافت جايزه از سوي اين رژيم ‌اشغالگر خودداري كرده بودند اما اين اولين بار است كه يك بازيگر مطرح هاليوودي كه در سطح اول سينماي امريكا فعاليت مي‌كند و خودش هم يك يهودي و زاده اورشليم است، به جنبش بايكوت رژيم صهيونيستي پيوسته است.
پورتمن در مورد شرايط كنوني اسرائيل گفته: ۷۰ سال پيش خانواده‌هاي ما يهوديان از ظلم و جوري كه در حقمان شده بود به اين سرزمين پناهنده شديم، ولي متأسفانه امروزه مي‌بينيم كه همان پناهنده‌ها جناياتي را در سطحي وسيع همراه با بي‌عدالتي و نابرابري و تبعيض بر مردم اين سرزمين مرتكب شده‌اند؛ جناياتي كه هيچ‌گونه سنخيتي با آن ارزش‌هايي كه ما يهوديان در ۷۰ سال پيش و در آن شرايط به آنها مي‌انديشيديم ديگر ندارند. شجاعت اين ستاره هاليوودي در ابراز اعتراض به بنيامين نتانياهو قابل ستايش است و به طور قطع در ادامه روند كار حرفه‌اي او تأثيرگذار خواهد بود. پيش از اين هر كدام از سينماگران هاليوودي كه به نحوي نسبت به صهيونيست‌ها با لحن معترض گونه سخن گفته بودند عواقب آن را ديده‌اند.
مارلون براندو در مقطعي از دوران بازيگري‌اش جايي به اين نكته اشاره كرده بود كه يهودي‌ها همه جاي هاليوود رخنه كرده‌اند و تلويحاً از اين موضوع ابراز نگراني كرده بود. همين مسئله باعث شد تا اين ستاره بي‌رقيب سينماي امريكا براي سال‌ها در سينما بايكوت شود و تا زماني كه راضي نشد نقش يك همجنسگرا را بازي كند اجازه بازگشت در پروژه‌هاي بزرگ و كار با كارگردان‌هاي مهم را به او ندادند. پيش از اين معدودي از هنرمندان هاليوودي معروف نظير مل گيبسون و قبل از او مارلون براندو و ونسا رد گريوز چوب انتقاد از يهوديان حامي‌ اسرائيل در هاليوود را خورده بودند. ناتالي پورتمن يكي از بهترين و پرطرفدارترين بازيگران زن سينماي هاليوود است كه برنده جايزه اسكار بوده و بازي‌هاي بي‌نظير او را در فيلم هايي همچون لئون حرفه‌اي (Léon: The Professional)، جنگ ستارگان (Star Wars)، ثور (Thor)، قوي سياه (Black Swan) و... به ياد داريم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
1
4
شاهین نجفی رو الکی گنده میکنید بهش بی محلی کنید فراموش شدست بابا الکی جوگیر میشه با واکنش های شما
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار