کد خبر: 902976
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مسئوليت اجتماعي سلبريتي‌ها چيست؟
سلبريتي‌ها را برخي جزو نخبگان جامعه دسته بندي مي‌كنند و برخي نيز اين شأن را براي آنها قائل نيستند و نخبگي را نيازمند فرهيختگي مي‌دانند.
فرزين ماندگار

سلبريتي‌ها را برخي جزو نخبگان جامعه دسته بندي مي‌كنند و برخي نيز اين شأن را براي آنها قائل نيستند و نخبگي را نيازمند فرهيختگي مي‌دانند. در اينكه سلبريتي‌ها لزوماً نخبه‌اند يا خير موضوعي است كه جاي بحث دارد و در اين مقال نمي‌گنجد اما در اينكه سلبريتي‌ها مسئوليت اجتماعي در قبال مردم دارند و براي همين هم بايد آگاهانه‌تر و هوشمندانه‌تر عمل كنند نبايد ترديد داشت.
سلبريتي هايي كه خود را در معرض هرگونه موج رسانه‌اي در فضاي مجازي قرار مي‌دهند و قدري فكر نمي‌كنند كه پيوستنشان به امواج رسانه‌اي به سود جامعه است يا خير بي‌ترديد از مسئوليت اجتماعي خود آگاهي ندارند. فرهيختگان معمولاً چند قدم از فضاي عوام زدگي جلوتر هستند و با ديد منطقي و معقولانه و كلان‌تري به مسائل نگاه مي‌كنند و توان تحليل بالاتري دارند و قاعدتاً سود و منفعت جمعي و اجتماعي را به هر چيز ديگري ترجيح مي‌دهند. در ماجراي نزاع خياباني يك پليس زن با چند دختر كه اساساً ماهيت آن با ديدن فيلم قابل تشخيص نيست و عاقلانه نيست درباره آن قضاوت كرد، تعداد زيادي از سلبريتي‌ها داد و فغان سردادند و تحليل‌هاي يكساني ارائه كردند.
ماجرا اين است كه چند دختر در اقدامي از پيش طراحي شده دست به تحريك پليس مي‌زنند و قرار است يكي از آنها مخفيانه از درگيري ساختگي فيلمبرداري كند. فيلم از جايي شروع مي‌شود كه منازعه لفظي ميان پليس و دختران شكل گرفته و به مرحله بحراني (برخورد) رسيده است. حالا فقط كافي است كه يكي از دختران كشف حجاب كند و لحن و ادبياتش را قدري تندتر نمايد. اينجا قرار است نقطه عطف فيلم اتفاق بيفتد. عصبانيت پليسي كه كاملاً روي او كار شده به اوج مي‌رسد و براي بازداشت دختر اقدام مي‌كند.
تحريك و توهين پليس در همه دنيا جرم محسوب مي‌شود. پليس در همه دنيا با اقتدارش معنا دارد. حجاب در ايران يك قانون است. در همه جاي دنيا با افرادي كه قانون را رعايت نمي‌كنند برخورد مي‌شود. كسي كه قانون را زيرپا مي‌گذارد در همه دنيا مجرم ناميده مي‌شود. با مجرمان در همه دنيا برخورد مي‌شود. پليس وظيفه دارد مجرمان را بازداشت كند يا به آنهايي كه جرمي مرتكب مي‌شوند تذكر بدهد. هيچ كس در هيچ جامعه‌اي حق ندارد به پليس بي‌احترامي كند. در همه دنيا پليس در صف مقدم قرار دارد. خشونت يكي از ابزارهاي اصلي پليس در همه جهان است. استفاده از قوه قهريه يا همان خشونت در همه دنيا حقي است كه به پليس داده شده است. اينها بديهياتي است كه هر شهروند مسئوليت پذير و آگاه جامعه از آن خبر دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار