کد خبر: 902851
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
با حضور آیت الله علم الهدی؛
مرکز مجازی حفظ قران کریم حضرت زینب(س) با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افتتاح شد.

مرکز حفظ مجازی قران کریم حضرت زینب(س) با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و حجت الاسلام احمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افتتاح شد.

در این مراسم آیت الله علم الهدی آموزش قران کریم را ارزشمندترین خدمت به بشر عنوان کرد و افزود: اگر نهادهای قرانی در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند قران در جامعه گسترش بیشتری پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن تشکر از اداره اوقاف در این زمینه بیان کرد:  اداره اوقاف با همکاری دیگر نهادهای قرانی برای آموزش قران می تواند موفق تر عمل کند.

وی با تاکید بر ارتباط اوقاف با حسینیه ها و جلسات قرانی منازل؛ عنوان کرد: در استان خراسان رضوی جلسات قرانی زیادی برگزار می شود که اوقاف به عنوان یک ظرفیت مهم می تواند استفاده کند و به شناسایی این محاقل قرانی بپردازد.

در ادامه حجت الاسلام جمال ایزدی مدیر فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص این مرکز توضیحاتی ارائه داد و افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی چند ماموریت مهم از جمله فعالیت قرانی دارد.

وی بیان کرد: فعالیت های قرانی این اداره در 4 بخش تربیت مربی قران و فعالیت های آموزشی برای مربیان، برگزاری محافل قرانی با حضور قاریان ملی و بین المللی، مسابقات قرانی و تربیت حافظان قران کریم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: ما باید 10میلیون حافظ قران کریم داشته باشیم؛ گفت: از این رو اوقاف متعهد شد تا یک میلیون نفر حافظ قران تربیت کند که خوشبختانه اکنون توسط این سازمان بیش از یک میلیون نفر حافظ قران شده اند.

حجت الاسلام ایزدی اظهار کرد: حفظ قران کریم در دو بخش حضوری و مجازی صورت می گیرد که امروز بخش مجازی افتتاح شد.

وی افزود: این مرکز با حضور 24 کارشناس در دو نوبت فعالیت می کند و تاکنون  2 هزار و 653 نفر از این طرح بهره مند شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار