کد خبر: 900041
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: 401 هزار و 655 مورد بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان انجام شده که نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش یافته است.

مرتضی آبدار در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سال 97 در خانه حیدرزاده دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان، اظهار کرد: طبق آمار اخذ شده از 27 اسفند تا 3 فروردین، مراکز موزه‌ای، تاریخی و فرهنگی استان با استقبال چشمگیری از سوی همشهریان و مسافران نوروزی مواجه شده به‌طوریکه تا سوم فروردین 97، در مجموع 401 هزار و 655 مورد بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان انجام شده که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.

وی به آمارهای مربوط به خدمات سفر استان طی روزهای 27 تا 3 فروردین که توسط کمیته آمار و اطلاعات به‌دست آمده، اشاره کرد و گفت: آذربایجان‌شرقی طی روزهای مذکور، پذیرای 59 هزار و 888 نفر در مراکز اقامتی خود بوده است که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان، به ضرورت نظارت آگاهانه و مستمر بر عملکرد مراکز خدماتی یادآور شد: تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی نوروز استان، طی روزهای اعلام شده از مراکز اقامتی، پذیرائی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و سایر مراکز، 672 فقره بازدید به عمل آورده‌اند که در این میان اقدامات نظارتی لازم جهت ارتقاء کیفیت خدمات سفر نوروزی استان به صورت جدی انجام گرفته است، با توجه به نظارت‌های اقدام شده، هشت فقره اخطار کتبی و 36 فقره تذکر کتبی به مراکز متخلف و 19 فقره تشویق به مراکز خدماتی مورد تائید صادر شده است.

وی افزود: در سال جدید آمار سفرهای زمینی شامل راه‌آهن و محورهای مواصلاتی استان با افزایش قابل توجهی مواجه شده است، به‌طوریکه ورودی مسافران از راه‌آهن تبریز نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد و تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان به شمار ۴ میلیون و 437 هزار عدد بوده و نسبت به سال گذشته  افزایش 26 درصدی داشته است.

 آبدار بیان کرد: طبق بررسی‌هایی که توسط کمیته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت گرفته، خوشبختانه در محورهای مواصلاتی استان شاهد کاهش تصادفات همچنین کاهش 55 درصدی تلفات جانی بوده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر