کد خبر: 899962
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
سخنگوي دستگاه قضا:
سخنگوي دستگاه قضا در آخرين نشست خبري خود در سال‌96 در شهر اصفهان توضيحاتي را درباره رفع بحران آب در اين استان، پرونده اسيد‌پاشي‌ها و حمله به سفارت ايران در لندن بيان كرد.
نیره ساری

حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي ضمن تبريك فرا رسيدن سال‌97، از تلاش براي اقدام عاجل در راستاي رفع بحران آب در اصفهان صحبت كرد و گفت: بايد تلاش كنيم كه زودتر رفع مشكل در حدي كه ممكن است صورت گيرد.
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه نظر شما در خصوص جريان‌سازي‌هاي اخير درمورد قوه قضائيه و همچنين شايعات مطرح شده درباره بازداشت يك مسئول پيشين چيست، گفت: در مورد جريان‌سازي‌ها بايد گفت يك بخشي از كاري كه امروز مي‌كنند صددرصد همراهي با دشمن است. عمل آنها با عمل شيطان بزرگ و اسرائيل يكي است. آنها‌ مي‌خواهند قوه قضائيه را تضعيف كنند كه نتواند با فساد و مخلان امنيت جامعه مبارزه كند و از طرفي از رسيدگي به جرائم و مفاسدشان جلوگيري شود.
حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي گفت: با كمال تأسف كساني كه قانون را برنمي‌تابند، مصداق صريح ديكتاتور هستند و در واقع اولين صفت يك ديكتاتور برنتابيدن قانون است. در قانوني كه مجلس شوراي اسلامي و در مواردي مجمع تشخيص مصلحت نظام آن را تصويب كرده‌است، به پرونده‌اي با حضور فرد و وكيل وي طي ماه‌ها تحقيقات در دادگاه رسيدگي شده است و در جلسات متعدد هر مدرك و دفاعي داشتند ارائه دادند و در نهايت حكم صادر شده است.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا در قضيه تجمع كشاورزان شرق اصفهان پرونده‌اي تشكيل شده و افرادي دستگير شده‌اند يا خير گفت: در اين قضيه ممكن است در صحنه افرادي را بازداشت كنند، اما در حال حاضر قطعاً هيچكس بازداشت نيست. سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه در مورد دستگيري و اتهام فردي كه اخيراً رسانه‌هاي معاند در مورد وي جنجال كردند، گفت: اين فرد خاص اتهاماتي داشته كه پرونده در دادسراي ويژه روحانيت است و نقل قولي هم كه در خصوص ۱۲۰‌سال محكوميت اين فرد شده است، صحت ندارد و جريان‌هاي مغرض آن را تحريف كرده‌اند. پرونده هنوز دادگاه نرفته و كيفرخواستي صادر نشده است و از جزئيات آن اطلاعي ندارم.
حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي گفت: افرادي كه آن عمل را در لندن انجام دادند و عليه سفارت جمهوري اسلامي ايران اقدام كردند، از جنبه بين‌المللي قطعاً محكوم هستند و پليس آنجا نيز حتماً مسئول است. آنها بايد در ابتداي امر در محل حضور مي‌داشتند، اما چرا تا اين اندازه حضور آنها به طول انجاميد و چرا افرادي كه دستگير شدند، سپس آزاد شدند؟ اين موضوع از طريق مراجع ذي‌ربط و وزارت خارجه دنبال مي‌شود.
طرفدار سرسخت علني برگزار شدن دادگاه‌ها هستم
وي ادامه داد: بنده طرفدار سرسخت علني برگزار شدن دادگاه‌ها هستم؛ چراكه اين امر فواید بسياري دارد. در قوه قضائيه به پرونده دانه‌درشت‌ها از جمله امير‌منصور آريا، بابك زنجاني، مهدي هاشمي و محمدرضا رحيمي رسيدگي شد و از آنجايي كه حكم قطعي شده بنده نام مي‌برم. همچنين به پرونده آقاي بقايي نيز رسيدگي شد.
معاون اول دستگاه قضا در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه پرونده اسيدپاشي در اصفهان به كجا رسيد، گفت: در اين خصوص يك سري مصدوم شدند كه نبايد حق آنها تضييع شود، بنابراين دادگاه حكم به پرداخت ديه از بيت‌المال داد. متأسفانه كسي به‌عنوان اسيدپاش تا به امروز دستگير نشده است.حجت‌الاسلام اژه‌اي در پاسخ به سؤال خبرنگاري با عنوان پايين بودن حكم مهدي هاشمي هم گفت: حكم مهدي هاشمي در ارتباط با اختلاس توأم با جعل هفت تا 10‌سال بود كه 10 سال دادند، اخذ رشوه پنج‌سال تا 10سال است كه به وي 10سال دادند. در ارتباط با اقدامات امنيتي حداكثر پنج‌سال بود كه پنج‌سال دادند. وي به 25‌سال زندان محكوم شد نه به 10سال. در قانون فعلي چنانچه كسي سه جرم داشته‌باشد، هر كدام از اينها به اشد محكوم مي‌شود، ولي در مقام اجرا 10سال اجرا مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار