کد خبر: 899825
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
پاسخ تند آقاي خاص به منتقدان پس از حذف شياطين سرخ: 
حذف منچستر يونايتد از ليگ قهرمانان اروپا آب سردي بود بر پيكر تيمي ريشه‌دار با هواداراني متعصب و ناراضي كه پس از رفتن سر الكس فرگوسن هيچ اميدي به آينده‌ ندارند.
اشرف رامين

حذف منچستر يونايتد از ليگ قهرمانان اروپا آب سردي بود بر پيكر تيمي ريشه‌دار با هواداراني متعصب و ناراضي كه پس از رفتن سر الكس فرگوسن هيچ اميدي به آينده‌ ندارند. شكست مقابل سويا اتفاقي نبود كه حتي رقباي شياطين سرخ به آن فكر كنند، اما اين اتفاق تلخ براي من‌يونايتد رخ داد تا خوزه مورينيو به لبه پرتگاه برسد. هواداران اين تيم در اولدترافورد خواهان بركناري آقاي خاص شدند، اما سرمربي پرتغالي همچنان معتقد است براي تيمش از هيچ تلاشي فروگذار نكرده و رسانه‌ها غيرمنصفانه از او انتقاد مي‌كنند.

بزرگ شويد

آقاي خاص از اينكه نمي‌تواند پاسخي قانع كننده‌اي به منتقدانش بدهد در شرايط سختي به سر مي‌برد. منچستر اصلاً اوضاع خوبي ندارد، از يك طرف نمي‌تواند فاصله 16‌امتيازي با سيتي را جبران كند و عملاً اميدي به قهرماني در ليگ برتر ندارد، از طرفي هم از ليگ قهرمانان اروپا كنار رفته است. تنها فرصت باقي‌مانده براي اين تيم جام حذفي است تا بلكه سرخ‌ها فصل را بدون جام به پايان نرسانند. در روزهايي كه خيلي‌ها بر اين باورند سران يونايتد بايد هرچه سريعتر فكري اساسي به حال تيم كنند خوزه‌مورينيو بر اين باور است كه منچستر هنوز جا براي بزرگ شدن دارد: «اگر مي‌خواهيد يك تيم خيلي‌خوب با روحيه و نگرشي خوب بسازيد، بايد بزرگ شويد و مهم‌ترين چيز در اين امر همين حس و حال است. بازيكنان بايد ياد بگيرند كه با چنين سطح از فشار چگونه كنار بيايند. بايد بجنگند و وقتي دوام بياورند، قوي خواهند شد. من گفتم ما تيم درجه يكي نيستيم، ما به عنوان مدعي قهرماني شناخته نمي‌شويم. با اين نوع صحبت، اين مسائل را مطرح كردم زيرا نمي‌توانستم جور ديگري بيانش كنم.‌» سرمربي منچستر انتظار دارد بازيكنانش تا لحظه پايان بازي بايد انگيزه خود را حفظ كنند: «نمي‌توانم به بازيكنانم بگويم به زمين برويد و شانسي نخواهيد داشت. نمي‌توانم اين كار را انجام دهم. شما نمي‌توانيد به بازيكنانتان بگوييد كه اين بازيكن يا آن بازيكن بايد بهتر باشند. من ترجيح مي‌دهم بگويم كه ماتيچ و لوكاكو در بازي آخر ما، در بالاترين سطح بازي كردند، ولي نمي‌توانم به شما از بازيكناني كه خوب نبودند حرف بزنم. پيش از ديدار در ليگ قهرمانان نبايد چنين كاري كرد.»

حيف شدن بودجه

از زماني كه آقاي خاص روي نيمكت يونايتد نشست هزينه زيادي را روي دست مديران باشگاه گذاشت. خريد بازيكنان گرانقيمت در برنامه اين مربي بود تا جايي كه هزينه‌اي بالغ بر 350‌ميليون يورو صرف به خدمت گرفتن بازيكنان مورد نظر مورينيو شد. در دو فصل گذشته بازيكناني چون پل پوگبا (105‌ميليون يورو)، هنريك مخيتاريان (42 ميليون يورو)، اريك بايي (38 ميليون يورو)، روملو لوكاكو (7/84 ميليون يورو)، نمانيا ماتيچ (7/44 ميليون يورو) و ويكتور ليندلوف (35‌ميليون يورو) به جمع شياطين سرخ اضافه شدند. با اين حال سويا نقشه‌هاي اين تيم را نقش برآب كرد و با اين اتفاق عملاً بودجه هنگفت تيم اول منچستر حيف و ميل شد.
مرد پرتغالي در روزهاي اخير با سيلي از انتقادها روبه رو شد و تا به امروز هرگز نتوانسته دهان منتقدان و رسانه‌ها را ببندد. مورينيو از هواداران خواسته تا به اين اظهارنظرهاي غيركارشناسانه اهميتي ندهند: « شما فكر مي‌كنيد سويا بازيكني ندارد كه مستقيماً در تيم من بازي كند؟ نمي‌توانم آنها را نام ببرم زيرا اگر اين كار را انجام دهم، ايجنتشان دردسر ساز مي‌شود. در سويا، بازيكنان زيادي هستند كه مي‌توانند در تيم من هم بازي كنند. بنابراين، هواداراني كه نوشته روزنامه نگاران را مي‌خوانند و به حرف‌هايشان گوش مي‌دهند و همينطور افرادي كه در مورد اين موضوع نوشته‌هاي زيادي نوشته‌اند. من قبلاً افرادي كه تفكرات زيادي داشتند را ايده‌آليست و احمق مي‌خواندم، زيرا ممكن است هر دو اين‌ها باشند. در ديكشنري من، كه ديكشنري زندگي است، مردم به ايدئولوژيست‌ها و احمق‌ها گوش مي‌دهند.‌»

چالشي به نام منچستر

البته حاضر جوابي‌هاي خوزه مورينيو به همين جا ختم نمي‌شود، آقاي خاص با لحني طلبكارانه از پذيرفتن مسئوليت منچستر يونايتد رضايت كامل دارد: « شغل شگفت انگيزي دارم. مي‌توانم در كشور ديگري كار كنم و فتح ليگ در جيبم باشد، اما من در ليگ جزيره هستم و مي‌خواهم اينجا باشم. 10‌ماه است فاتح هيچ جامي نشده‌ام و آخرين عنواني كه من پيروز شدم 10‌ماه پيش بود، اما تيم من ليورپول و چلسي را شكست داد و من مقابل سويا باختم و حالا لحظه‌اي براي خوشحالي آنها است. از نظر مذهبي من معتقدم بايد از خوشحالي ديگران خوشحال بود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار