کد خبر: 899176
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
اميد تراکتور به هواداران براي بازگشت به ليگ قهرمانان
دور برگشت رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا روز گذشته آغاز شد و پس از مصاف استقلال و ذوب‌آهن با حريفان، امروز و در دومين روز از اين رقابت‌ها، پرسپوليس و تراکتور‌سازي ديگر نمايندگان ايران برابر اماراتي‌ها به ميدان مي‌روند.
دنيا حيدري

دور برگشت رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا روز گذشته آغاز شد و پس از مصاف استقلال و ذوب‌آهن با حريفان، امروز و در دومين روز از اين رقابت‌ها، پرسپوليس و تراکتور‌سازي ديگر نمايندگان ايران برابر اماراتي‌ها به ميدان مي‌روند. سرخپوشان تهراني در امارات برابر الوصل صف‌آرايي مي‌كنند و تبريزي‌ها هم در خانه به مصاف الجزيره مي‌روند.
تراکتور در شرايط مناسبي قرار ندارد و اميدوار است با حمايت هوادارانش به ليگ قهرمانان بازگردد. شاگردان ساغلام ساعت 16 امروز در ديداري خانگي به مصاف الجزيره امارات مي‌روند، تيمي که کمتر از 10 روز با کسب تساوي بدون گل در ديداري خانگي چهار امتيازي شد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به الغرافه رده دوم جدول گروه A را از آن خود کند و حالا در دومين مصاف خود با سرخپوشان تبريزي به دنبال تثبيت جايگاه خود برابر قعرنشين جدول است، تيمي که بعد از دو هفته نخستين امتياز آسيايي خود را برابر همين الجزيره و در خاک امارات گرفت و حالا به دنبال جبران مافات در ديداري خانگي است. مسئله‌اي که ساغلام، سرمربي ترک‌تبار تراکتورسازان نيز به آن تأکيد ويژه‌اي دارد: «از روزي که روي نيمکت تراکتور نشستم، اين تيم بازي‌هاي خيلي خوبي انجام داده است. البته کمي بدشانسي آورديم که اميدواريم ديگر تکرار نشود. در بازي امروز برابر الجزيره تنها به دنبال برد هستيم. مي‌خواهيم با نخستين برد آسيايي هديه خوبي به هواداران خود در تبريز بدهيم. حريف اماراتي ما بايد بازي کردن برابر 70 هزار تماشاگر تبريزي را تجربه کند و اميدواريم با حمايت هواداران با دست پر از زمين خارج شويم.» ساغلام در حالي روي حضور تماشاگران تبريزي خود حساب ويژه‌اي باز کرده که تن‌کاته، سرمربي الجزيره مي‌گويد نه او و نه تيمش ترسي از هواداران ميزبان ندارند: «دفعه پيش که به تبريز آمديم، ‌گفتند قرار است 80 هزار تماشاگر به ورزشگاه بيايد، اما وقتي سوت آغاز بازي زده شد فقط 20،10 هزار نفر را در استاديوم ديدیم. دوست داريم تماشاگران زيادي به ورزشگاه بيايند و جو پرشوري را ايجاد کنند. با هر بازي که انجام مي‌دهيم، بازيکنانمان تجربه بيشتري کسب مي‌کنند. اين بازي هم فرصتي براي بازيکنان جوان ماست که بيشتر ياد بگيرند، اما ترسي از هواداران تراکتور نداريم. اميدوارم که بهتر نتيجه‌ بگيريم و براي بازي‌هاي بعدي برنامه‌ريزي کنيم. براي برد به ميدان مي‌رويم، اما پيروزي يا مساوي فرقي براي ما ندارد، در حالي که تراکتور نيازمند امتياز اين بازي است و مي‌دانيم کار سختي برابر آنها داريم.»

پرسپوليس و الوصلي متفاوت در امارات

يکي ديگر از ديدارهاي حساس دور برگشت ليگ قهرمانان آسيا، ساعت 18:45 امروز در امارات برگزار مي‌شود، جايي که ياران برانکو، صدرنشين گروه C به مهماني الوصل مي‌روند. قعرنشين بي‌امتياز اين گروه که در دور رفت اين رقابت‌ها 2 بر صفر در آزادي شکست خورده، حالا به دنبال جبران مافات در دور برگشت اين رقابت‌هاست. روي کاغذ پرسپوليس کار آساني برابر الوصل دارد، تيمي که چند روز قبل نيز برابر سرخپوشان تهراني طعم باخت را چشيده، اما واقعيت آنطور که ديده مي‌شود، نيست. از يک‌سو در اين گروه سه تيم شش امتيازي حضور دارند که کوچک‌ترين لغزشي مي‌تواند شرايط را سخت و جبران‌ناپذير کند. از سوي ديگر، پرسپوليس نمي‌تواند خيلي روي برد ديدار رفت در آزادي حساب کند، چراکه الوصلي‌هاي امارات در آن بازي با انبوهي از غايبان خود راهي تهران شده بودند و حالا مي‌توانند از تمامي نفراتشان برابر پرسپوليس استفاده کنند. البيان، کايو و ليما، بازيکنان خارجي و تأثيرگذار الوصل که در ديدار رفت غايب بودند، مشکلي براي ديدار برگشت ندارند. علاوه بر آن، حسن محمد هم در بازي قبلي براي الوصل به ميدان رفته و مشکلي براي همراهي تيمش در اين ديدار خانگي ندارد. برانکو اگرچه معتقد است که ديدار با الوصل در ورزشگاه خانگي اين تيم با ديدار در آزادي کاملاً متفاوت خواهد بود، با اين وجود به کسب سه امتياز اين بازي تأکيد فراوان دارد: «خوب مي‌دانيم که بازي آساني پيش‌رو نداريم. آنها تا همين چند وقت پيش گزينه جدي قهرماني ليگ امارات بودند. ما بايد هر سه امتياز اين بازي را به دست آوريم، چراکه هدفمان صعود به فينال ليگ قهرمانان است و ديدار مقابل الوصل نقشي کليدي در صعود ما خواهد داشت.» آروابارنا، سرمربي الوصل هم البته تأکيد مي‌كند كه تيمش براي برد به ميدان مي‌رود، اما او سعي دارد اينطور وانمود کند که الوصل کوچک‌ترين تغييري نسبت به بازي قبل در ترکيب خود ايجاد نمي‌کند که اين مي‌تواند ترفندي زيرکانه باشد تا برانکو دست او را نخواند، خصوصاً که برانکو تأکيد کرده حواسش به مصدومان تازه رسيده اين تيم به خصوص برزيلي‌هاي اين الوصل هست: «شرايط خوبي نداريم، چون با توجه به مصدومان فراواني که داشتيم، نتوانستيم آنطور که مي‌خواهيم نتيجه بگيريم، اما در همه بازي‌ها به خصوص بازي با پرسپوليس به دنبال برد و کسب سه امتياز هستيم، چراکه در صورت باخت در بازي مقابل پرسپوليس کارمان بسيار سخت مي‌شود و تقريباً مي‌توان گفت كه از دور اين رقابت‌ها حذف مي‌شويم. با وجود اين، هيچ فشاري را احساس نمي‌کنيم و با همان ترکيب قبلي به ميدان مي‌رويم، چراکه به بازيکنان خود اطمينان داريم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار