کد خبر: 898550
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
احمد علیرضا بیگی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان :
احمد علیرضا بیگی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان گفت: با توجه به تعلل دو ساله وزارت خارجه در تعيين سفير جمهورى اسلامى ايران در بلغارستان كه گويا سهم يكى از بستگان سهامدار بزرگ ذي نفوذ دولت بود، ولى قوه قضاييه به هنگام عزيمت وى در نيمه اول سال گذشته از خروج ممانعت مى‌كند.

احمد علیرضا بیگی اظهار داشت: به وزیر امور خاجه تذکر کتبی مبنی بر چرا بعد از سپری سدن نزدیک به دوسال سفیر برای بلغارستان تعیین نشده داده شده است.

وی افزود: با توجه به تعلل دو ساله وزارت خارجه در تعیین سفیر جمهورى اسلامى ایران در بلغارستان که گویا سهم یکى از بستگان  سهامدار بزرگ ذی نفوذ  دولت بود، ولى قوه قضاییه  به هنگام عزیمت وى در نیمه اول سال گذشته از خروج ممانعت مى‌کند در حالى که مقامات دولت بلغارستان منتظر استقبال از سفیر ایران بودند.

احمد علیرضا بیگی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان افزود: اکنون از آن زمان ١٨ ماه مى‌گذرد و جمهورى اسلامى ایران همچنان در بلغارستان سفیر ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مسئولیت ریاست گروه دوستى بلغارستان تعلل وزارت خارجه در تعیین سفیر، سئوال در کمیسیون امنیت ملى مورد رسیدگى و به سبب قانع کننده نبودن توضیحات وزیر امور خارجه سئوال به صحن ارجاع شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر