کد خبر: 898302
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
منابع غربی:
منابع غربــی می‌گویند كه با وزیر خارجه فرانسه در تهران برخورد سردی شده و درخواست پاریس برای محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران به در بسته خورده است.
منابع غربــی می‌گویند كه با وزیر خارجه فرانسه در تهران برخورد سردی شده و درخواست پاریس برای محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران به در بسته خورده است. محمدجواد ظریف نیز می‌گوید در ملاقات با لودریان به او گفته كه به جای مماشات مقابل خواسته‌های گزاف امریكا، واشنگتن را تحت فشار بگذارند:« حرف زدن صرف كافی نیست.»
به گزارش «جوان»، با وجود توافق هسته‌ای با 1+5‌، ایران همچنان محور اصلی بحث‌‌‌ها از واشنگتن تا اروپا است. در واشنگتن، روز گذشته بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ملاقات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریكا رفت و در ملاقات با او، بیش از یك ساعت با او درباره ایران گفت‌وگو كرد. نتانیاهو پس از ملاقات با ترامپ به خبرنگاران گفته كه فقط 15 دقیقه از ملاقات او با ترامپ، مربوط به مسئله فلسطین بوده در حالی كه به گفته او مابقی زمان جلسه را فقط درباره ایران، ایران و ایران حرف‌ زده است. نتانیاهو گفته است:‌ «گمان می‌کنم رئیس‌جمهور ترامپ علاقه زیادی به ارزیابی‌های من دارد. گفت‌وگوی ما بیش از یک ساعتی که برای آن در نظر گرفته شده بود، طول کشید. من صراحتاً به او گفتم که توافق هسته‌ای ایران یا باید کاملاً اصلاح شود یا به طور کلی لغو شود.» نتانیاهو گفت: «ما درباره مسائل دیگر هم صحبت کردیم اما بیشتر وقت ما به گفت‌وگو درباره ایران گذشت. ما گفت‌وگوی مفصلی در این باره داشتیم. رئیس‌جمهور ترامپ به خوبی با چالش ایران آشناست و تا حد زیادی با یکدیگر اتفاق‌نظر داریم.»‌همزمان با سفر نتانیاهو با واشنگتن، دومین شب نشست «کمیته امور عمومی 
اسرائیل - امریکا» (آیپک) نیز به موضوع ایران اختصاص داشت، جایی كه مایك پنس، معاون رئیس‌جمهور امریكا یك بار دیگر تهدید خروج از برجام را تكرار كرد. پنس از کنگره خواست تا توافق هسته‌ای با ایران را مطابق خواست امریكا تغییر دهد، در غیر این صورت، ترامپ آن را بار دیگر تمدید نخواهد کرد:« اشتباه نکنید، این آخرین فرصت است. مگر اینکه معامله هسته‌ای ایران در ماه‌های آینده ترمیم شود، ایالات متحده امریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد شد» 
پنس گفته است:‌« ایالات متحده هرگز به ایران اجازه داشتن اسلحه اتمی را نخواهد داد.» وی ایران را متهم کرد که تنها سال گذشته، 4میلیارد دلار را برای کمک به «‌گروه‌های تروریستی‌» از جمله گروه‌های فعال در مرزهای اسرائیل اختصاص داده است. معاون ترامپ با اشاره به اظهارات منابع دولتی اسرائیل در مورد سرنگون کردن یک فروند پهپاد متعلق به جمهوری اسلامی بر فراز خاک اسرائیل گفت: «اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک بدون واکنش از سوی اسرائیل، امریکا و یا متحدان ما نخواهد ماند.»‌ برخی از رسانه‌های اسرائیلی این اظهارات را به منزله آمادگی امریکا برای حمایت از اسرائیل در صورت عملیات نظامی ایران و گروه‌های طرفدار آن تفسیر کرده‌اند.»او گفته كه «‌اجازه نخواهد داد شکست داعش پیروزی برای ایران باشد.»
 ‌نیكی هیلی، نماینده امریكا در سازمان ملل دیگر سخنران نشست آیپك بود كه او در آن ادعا كرد كه به دست آوردن امنیت در خاورمیانه مستلزم متمركز شدن صحبت‌‌‌ها درباره فعالیت‌های ایران است: «اگر می‌خواهیم درباره امنیت در خاورمیانه صحبت کنیم (مشکل اسرائیل نیست) بلکه باید درباره ایران، سوریه، حزب‌الله، حماس و یمن صحبت کرد.» هیلی با ادعای اینکه اسرائیل در سازمان ملل مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، تأکید کرد: «من هرگز تسلیم زورگویی نخواهم شد. ایران و سوریه بدانند که اسرائیل تسلیم زورگویی نخواهد شد.» ‌سناتور‌‌‌ها «کوین مک‌کارتی‌» و «استنی هویر» نیز درباره تهدید ایران صحبت کردند. مک‌کارتی که رهبری اکثریت جمهوریخواهان مجلس نمایندگان امریکا را نیز برعهده دارد با بیان اینکه حضور نظامی ایران در سوریه غیرقابل قبول است، تأکید کرد امریکا نباید به ایران اجازه دهد در سوریه باقی بماند. مک‌کارتی درباره توافق هسته‌ای ایران نیز افزود: «باید از شر بندهای غروب راحت شویم. دلیلی ندارد ایران موشک بالستیک داشته باشد یا آزمایش انجام دهد.» 
 
«نه» موشكی به لودریان در تهران

با تشدید فشار‌‌‌های امریكا، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه كه برای متقاعد كردن ایران برای مذاكره بر سر برنامه موشكی به تهران آمده بود، بدون دستیابی به نتیجه‌ای تهران را ترك كرد. آسوشیتدپرس گزارش داد: «ژان ایو لودریان‌، وزیر امور خارجه فرانسه دو‌‌‌شنبه با وعده مذاکرات سخت درباره برنامه موشکی ایران به تهران سفر کرد، اما با واکنش سرد و مقاومت شدید مقامات تهران مواجه شد.» آسوشتیدپرس می‌گوید:‌« سفر یک روزه لودریان، از اولین دیدارش با مقامی که لباس نظامی بر تن داشت(شمخانی)، بر چالش وی در دیدار از تهران همزمان با تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای سال 2015 با قدرت‌های غربی تأکید داشت.» آسوشیتدپرس به سخنان ظریف اشاره كرده كه گفته است «فروش تسلیحات غربی، خاورمیانه را به انبار باروت تبدیل کرده» ‌و نوشته است: «لودریان در این دیدار با مقاومت شدید محمد جواد ظریف، همتای ایرانی‌اش مواجه شد.» 
خبرگزاری فرانسه نیز همین روایت را تأیید و گزارش كرد: «ایران بعد از یك روز بحث پرتنش در تهران با هدف نجات توافق هسته‌ای تاریخی، درخواست وزیر خارجه فرانسه برای برچیدن برنامه هسته‌ای خود را پس زد.» ‌ظریف بعد از ملاقات با همتای فرانسوی خود كه البته دعوت او به تهران مورد انتقاد قرار گرفته، گفته كه از لودریان خواسته امریكا را به رعایت برجام ملزم كند‌. ظریف در توئیتر خود نوشت:‌ «به وزیر امور خارجه فرانسه گفتم اتحادیه اروپا باید ایالات متحده را ملزم به رعایت برجام کرده تا اینکه با خواسته‌های گزاف آن مماشات کند. برای دفاع از توافق هسته‌ای، حرف زدن صرف کافی نیست؛ به ویژه از آن جهت که ایالات متحده خود مانعی بر سر راه پایبندی اتحادیه اروپا به برجام است.»
 ‌ظریف ادامه می‌دهد:‌« ایالات متحده و اروپایی‌‌‌ها باید به جای زیر سؤال بردن برنامه موشکی ایران، تزریق صد‌‌‌ها میلیارد دلار تسلیحات را به منطقه ما متوقف کنند. ضروری است با برنامه موشکی‌مان که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد محدود نشد از تکرار رنجی که مردم ما با موشک باران صدام - و با حمایت غرب - متحمل‌‌‌ می‌شدند جلوگیری کنیم.»
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
said
|
Switzerland
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
1
سلام. عزیزان اروپایی ها فیلم بازی می کنند مثل همیشه ٫ انها خود خط را نشان امریکایی ها میدهند. سابقه استعمارگری و شیاد بودن انها چند قرن بیشتر از امریکایی هاست . پس تجربه بیشتری دارند. پایه به وجود امدن امریکا ٫ اروپاست. انهم با نسل کشی و جنایاتی که هنوز در حق چند مات قاره امریکا بوده و ادامه دارد. به سیاستمداران شیاد ٫ دروغگو ٫ تفرقه افکن و استعمارگر اروپایی اعتماد نکنید انها وعده های پوچ میدهند از این زباله های بشریت دوری کنید .
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
1
1
نکران نباشید این درب را بزودی ظریف و روحانی باز خواهند کرد.
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
امیدواریم باز نشود.

دعا کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار