کد خبر: 897730
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان خبر داد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان از استقرار32 پست و پایگاه امداد و نجات در طرح نوروزی 1397 به صورت شبانه‌روزی در سطح استان گلستان خبر داد

حسین احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه نوروز 1397 اظهار کرد: طرح ملی امداد و نجات ستاد تسهیلات نوروزی از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین 1397 به مدت 20 روز ادامه خواهد یافت و ما در ایام نوروزی براساس وظایفی که برای جمعیت هلالاحمر تعریف شده اقداماتی را در دستور کار قرار داریم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان افزود: در اجرای این طرح از 102 امدادگر روزانه استفاده میشود که این تعداد 2 هزار و 40 نفرروز را شامل می‌شود. احمدی با بیان اینکه 192 نفر نیروی داوطلب در اجرای طرح امداد و نجات در داستان فعال هستند، گفت: در مجموع 2 هزار و 480 نفر طی 20 روز در طرح ملی امداد و نجات در استان گلستان فعالیت دارند، 22 دستگاه آمبولانس و 51 دستگاه خودرو استفاده میشود.
احمدی با بیان اینکه در 10 شهرستان پایگاه ثابت امداد و نجات استقرار یافت، تصریح کرد: در اکثر شهرها پایگاه اقماری امداد و نجات نیز وجود دارد.
وی از استقرار بالگرد جمعیت هلال احمر در محل پستها و پایگاههای امداد و نجات در استان خبر داد و ابراز کرد: از پنجم فروردین الی 15 فروردین 1397 بالگرد جمعیت هلال احمر استقرار خواهد یافت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: جمعیت هلالاحمر در حوادثی مانند زلزله، سیل و کولاک به عنوان متولی اصلی وارد عمل میشود و در حوادث جاده‌ای نقش پشتیبان اورژانس را دارد. در طرح نوروزی 97 به عنوان پشتیبان نیروهای اصلی اورژانس در سوانح و تصادفات فعالیت داریم و به دنبال این هستیم که اطمینان خاطری برای مسافران از نظر امدادگری و اسکان اضطراری به وجود بیاوریم.
وی با بیان اینکه در راه‌ماندگان و جستجوی گردشگرانی که مفقود می‌شوند از دیگر وظایف جمعیت هلالاحمر است، افزود: در طرح خدمات سفر نوروزی هر دستگاهی نیاز به استفاده از امکانات هلال‌احمر را داشته باشد، آماده همکاری هستیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان در پایان بیان کرد:در طرح زمستانه 1396 درمجموع  210 حادثه، 371 مورد مصدوم با اجرای طرح امداد و نجات زمستانه ختم به خیر شد، 335 تیم عملیاتی اعزام شده در قالب 995 نیروی عملیاتی در این طرح فعالیت داشتند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر