کد خبر: 897714
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: انقلاب اسلامی ایران که ۴۰ سال پیش به پیروزی رسید با تأسی به عاشورا و مکتب امام حسین(ع) بود.
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در نخستین جشنواره بین‌المللی اربعین در سالن سینما قدس تبریز با عرض خوش آمد به میهمانان داخلی و خارجی اظهار کرد: ما به پیروی از مولای علی(ع) مبنی بر اینکه مومن آینه مومن است،صدا و سیما آینه نظام ارزیابی می‌کنیم.

وی افزود: صدا و سیما باید دستاوردهای نظام را به خوبی به تصویر بکشد که به حمدالله تا امروز این‌گونه بوده البته نقش موثری نیز برای نشان دادن عظمت انقلاب دارد که نباید از آن غفلت شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه بخش برون مرزی صدا و سیما در رابطه با برنامه‌های پخش شده برای کشورهای همسایه نقش موثری برای انتقال دستاوردهای انقلاب ایفا می‌کند، گفت: ما باید قدردان آنها باشیم که چنین مسوولیت بزرگی را به خوبی انجام می‌دهند.

وی با تاکید به اینکه ما هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم، افزود: همه شاهد این بودیم که در اربعین امسال شور و نشاط مردم آذربایجان و ترکیه در پیوستن به پیاده‌روی اربعین وصف‌ناپذیر شد و همه اینها نشانگر عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) در جهان است.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران که ۴۰ سال پیش به پیروزی رسید با تأسی به عاشورا و مکتب امام حسین(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل(ره)  زمانی که نام امام حسین(ع) را می‌شنید از گریه لرزه بر شانه‌هایشان می‌افتد، ادامه داد: در حال حاضر نیز ولی فقیه مسلمین در مناسبات اربعین و عاشورا نقش بسیار ارزنده و پررنگی دارند به طوریکه از چندین سال گذشته حرکت بزرگ اربعین را برپا می‌کنند.

آل‌هاشم ادامه داد: چندین سال است که حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین با وجود همه تهدیدات در ایران آغاز شده و رفته رفته این حرکت عظیم شامل همه کشورها می‌شود.

وی با اشاره به دیدار خود در اربعین با موکب‌ها بیان کرد: با چشم خود شاهد شور و شوق مردم بودم، اینکه با چه عشقی راهی کربلا می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌ای از سوی واحد برون مرزی استان جای تشکر دارد و از خداوند می‌خواهیم همه را حسینی کرده و حسینی از دنیا ببرد.

وی یادآور شد: برگزاری چنین جشنواره پراهمیت برای تبریز دور از انتظار نیست زیرا این شهر مهد عشق به ائمه، شهر شهدای محراب، فرهیختگان و عالمان بزرگ است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر