کد خبر: 896771
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور:
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: قطری ها بزودی از بنادر جنوبی ایران بازدید می کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: قطری ها بزودی از بنادر جنوبی ایران بازدید می کنند.

محمد راستاد در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی بندرعباس، اظهار داشت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان طی هفته جاری آمادگی داریم که عملیات ساخت پایانه شماره سه کانتینری شهید رجایی را آغاز کنیم. اعتبار این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان است و پیش بینی می شود طی سه سال این پروژه انجام شود و ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به هشت میلیونTEU افزایش دهد.

وی در خصوص تجهیز پایانه شماره دو کانتینری بندر شهید رجایی نیز بیان کرد: جرثقیل های دروازه ای آن در حال مونتاژ و نصب بر روی اسکله است و با تکمیل آن، پایانه شماره دو از لحاظ ظرفیت و تجهیزات آماده بهره برداری نهایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به بازدید خود از بنادر مهم کشور قطر، اضافه کرد: مفاد تفاهم نامه همکاری های دریایی و بندری نیز به کشور قطر پیشنهاد شد و در نیمه اسفندماه معاون وزیر حمل و نقل و مدیرعامل سازمان بنادر قطر قرار است سفری به کشورمان داشته باشند و از بنادر امام خمینی(ره)، بوشهر و بندرعباس بازدید کنند.

راستاد با اشاره به اینکه پیگیر رفع معارضین اراضی دو هزار و ۴۰۰ هکتاری پس کرانه بندرشهید رجایی هستیم، بیان کرد: تقریبأ حصار پیرامونی اراضی توسعه ای بندرشهید رجایی به طول ۲۰ کیلومتر تکمیل شده و اسناد بخش زیادی از این اراضی صادر شده و دریافت کرده ایم.

وی با بیان اینکه در راستای تأمین ایمنی و واکنش مناسب در حوادث دریایی در ایام نوروز تمامی تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است، گفت: بهبود کیفیت شناورهای مسافربری دریایی، تسهیل فرآیند ورود و خروج شناورها و تردد مسافران و استفاده بهینه و مناسب و حداکثری از فروش بلیت اینترنتی و الکترونیکی برای گردشگران دریایی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به اینکه فعالیت کشتی مسافربری در مسیر مسقط به بندرچابهار و بالعکس به دلیل تقاضای پایینش در حال حاضر متوقف شده است، تصریح کرد: کماکان به دنبال ایجاد انگیزه برای شرکت های داخلی برای احیای این مسیر هستیم.

راستاد با اشاره به اینکه ۳۹ فروند کشتی مسافربری با تعداد چهار هزار و ۶۰۰ صندلی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۲۵ فروند لندیکرافت در مسیر بندر لافت به بندر پهل با میانگین حمل ۷۰ خودرو نیز امکان مناسبی برای تردد به جزیره قشم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر