کد خبر: 894780
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: با تلاش وهمت در حوزه کشاورزی منطقه اردبیل در زمینه تولید گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های گوشتی جزو ۵ استان برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، بهروز ندایی در آئین کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی بخش آبیاری تحت فشار پایاب اراضی سد عمارت اظهار داشت: استان اردبیل در تولید محصولات کشاورزی همیشه پیشرو بوده به گونه‌ای که هم‌اکنون دو برابر مازاد مصرف در داخل استان تولید گندم داریم و این در حالی است که در بخش صادرات و مصرف نیز هیچگونه کمبود و یا کاهشی به چشم نمی‌خورد.

وی با اشاره به عملکرد مثبت در حوزه کشاورزی اردبیل گفت: خوشبختانه هم‌اکنون در زمینه تولید گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های گوشتی جزو 5 استان برتر کشور هستیم که این موضوع حاکی از دستاوردهای بهتر در حوزه کشاورزی منطقه می‌باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل تصریح کرد: امیدواریم با اجرای عملیات آبیاری تحت فشار و تجهیز تمامی اراضی استان به این سیستم توسعه آبیاری بتوانیم علاوه بر کاهش راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی شاهد افزایش ارزش افزوده و تولیدات محصولات کشاورزی در استان شاهد باشیم.

ندایی ضمن تاکید بر تجهیز اراضی پایاب سد عمارت به سیستم آبیاری تحت فشار افزود: کلنگ‌زنی و شروع عملیات اجرایی احداث شبکه اصلی و فرعی آبیاری تحت فشار پایاب سد عمارت موسوم به ناحیه بران یکی از ارزشمند‌ترین و شاخص‌ترین طرح‌های عمرانی و زیربنایی است که در ایام دهه فجر شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر و تشریح اهداف انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور گفت: امروز عملیات اجرایی 3 هزار و 700 هکتار از احداث شبکه اصلی و فرعی آبیاری تحت فشار پایاب سد عمارت ناحیه بران کلنگ‌زنی شد که امید می‌رود تا کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی این طرح سرآغازی بر تداوم اجرای عملیات آبیاری و تجهیز اراضی استان به این سیستم نوین آبیاری باشد.

عدیل سروی در تشریح پروژه‌های دهه مبارک فجر در اردبیل و دستاوردهای 39 ساله انقلاب در منطقه تصریح کرد: امسال مصادف با دهه فجر 32 طرح عمرانی و تولیدی با مجموع هزینه‌کرد 45 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که 14 پروژه از مجموع طرح در حوزه پروژه‌های آب و خاک بوده است.

وی با بیان اینکه در راه‌اندازی طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی استان نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، اظهار کرد: در دهه فجر امسال در استان اردبیل طرح‌ها و پروژه‌هایی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی، پرورش ماهیان سردآبی و طرح‌هایی در حوزه تجهیز اراضی به سیستم نوین آبیاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تعداد 6 پروژه عمرانی و کشاورزی استان را مربوط به شروع عملیات اجرایی و کنگ‌زنی دانست و افزود: با اعتبار 208 میلیارد تومان عملیات اجرایی این طرح ها در استان آغاز شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر