کد خبر: 894766
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
فرمانده پایگاه هوایی هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان :
امیر سرتیپ دوم خلبان محمدجعفر تک گفت : قدرت و توان نظامی جمهوری اسلامی ایران برای هیچ کشوری به جز متجاوزان تهدید نیس و.پیام نیروهای مسلح ما پیام صلح و دوستی است و آمادگی ما، آمادگی برای دفاع است


به گزارش  خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد محمدجعفر تک پیش ازخطبه های نماز جمعه اصفهان این هفته با تبریک ایام‌الله دهه مبارک  فجر بمناسبت 19 بهمن روز نیروی هوایی اظهار داشت: مقام عظمای ولایت که به حق آیینه تمام نمای حضرت امام خمینی (ره) هستند با همراهی ملت مقاوم و ایستاده ایران اسلامی توانسته جبهه استکبار و آمریکای جنایتکار را به زانو درآورند.

وی ایام‌الله دهه فجر را یادآور حرکت بصیر امت حزب‌الله و ولایتمدار ایران در مبارزه با رژیم ستم‌ شاهی عنوان و تأکید کرد: امت ایران با هدایت‌های الهی امام راحل و تمسک به اسلام ناب توانستند حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون و حکومت اسلامی را به پا کنند.

فرمانده پایگاه هوایی هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان با اشاره به سنگ اندازی و توطئه‌های جبهه استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا در مدت پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، گفت: با تمام این مسائل انقلاب اسلامی توانسته به صورت مقاوم به چهلمین سال عمر با برکت خود وارد شود و شاهد هستیم انوار الهام بخش آن در منطقه و بین‌الملل، ملت‌ها را بیدار کرده است.

سرتیپ دوم خلبان ستاد محمدجعفر تک به ضربات سنگینی که جبهه استکبار از انقلاب اسلامی خورده است اشاره و تأکید کرد: امروز انقلاب اسلامی توانسته با اقتدار و عزت مسیر پیشرفت و تعالی خود را طی و به حرکت خود ادامه دهد؛ امروز ارتش ایران اسلامی نیز با تدابیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل قوا در اوج اقتدار و آمادگی است.

وی با بیان اینکه ارتش الهی انقلاب اسلامی توانسته به رشد و بالندگی که در شأن و تراز ملت مؤمن و انقلابی است برسد، خاطرنشان کرد: یکی از گام‌های بلند و عواملی که سبب اضمحلال رژیم ستم‌شاهی پهلوی شد بیعت کارکنان نیروی هوایی با حضرت امام (ره) در 19 بهمن بود که کمتر از یک هفته از آمدن امام (ره) به وطن انجام گرفت.

فرمانده پایگاه هوایی هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان اعلام همبستگی ارتش با امت را عظیم‌ترین کاری عنوان کرد که توانست مقاومت رژیم پهلوی، بختیار و توطئه کودتای هایزر آمریکایی را درهم شکند، گفت: حرکت متحیرانه نیروی هوایی در بیعت با امام (ره) سندی از افتخارات و ایمان آن‌ها در تاریخ ایران است که برگ زرینی را تاریخ انقلاب اسلامی به جای گذاشت.

وی به فعالیت‌های نیروی هوایی و ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی نیروهای مسلح و نظامی کشور در دفاع مقدس خالصانه تلاش کردند ولی برخی از جوانان ما از جان‌فشانی‌های نیروی هوایی در آن دوران اطلاع زیادی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات موجود در 6 ماه نخست دوران دفاع مقدس که هنوز نیروهای رزمنده قوام کامل را پیدا نکرده بودند نیروی هوایی نقش بسزایی داشته است.

سرتیپ دوم تک تأکید کرد: نیروی هوایی جمهوری اسلامی توانست بدون کمک مستشاران نظامی بیگانه آمادگی خود را حفظ و در برابر زیاده خواهی رژیم بعثی بایستند و تیزپروازان نیروی هوایی توانستند ضربات مهلکی را به پیکره ارتش متخاصم بعثی وارد کنند.

وی عملیات بی‌نظیر حمله به پایگاه الولید عراق با عنوان اچ 3 را پیچیده‌ترین و پراسترس‌ترین عملیات هوایی در طول تاریخ نیروی هوایی عنوان کرد و افزود: تیزپروازان نیروی هوایی در مسیر 6 هزار کیلومتری باید چهار مرتبه سوخت‌گیری می‌کردند که این کار در اوج رعایت مسائل حفاظتی و ایمنی انجام گرفت و عملیات غرورآفرین حمله به اچ 3 با موفقیت انجام شد.

فرمانده پایگاه هوایی هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان به مأموریت‌های پایگاه شهید بابایی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نیروهای این پایگاه با بیش از 15 هزار سورتی عملیات هوایی و رزمی، پاسبان آسمان کشور بودند؛ پوشش هوایی شهرهای صنعتی کشور، نماز جمعه تهران، پوشش هوایی ناوگان دریایی در خلیج فارس و حمایت از ناوگان فروش نفت کشور و تأسیس دانشگاه خلبانی برای تأمین خلبانان مورد نیاز کشور از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تکنولوژی، پشتیبانی، تأمین قطعات و آموزش متکی به خود است، اظهار داشت: امروزه بسیاری از تجهیزات نوین مورد نیاز خود را با کمک مراکز دانشگاهی و وزارت دفاع طراحی و می‌سازیم.

سرتیپ دوم خلبان ستاد محمدجعفر تک با بیان اینکه امروز نیروی هوایی دارای ابتکار و اقتدار است، تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از تجارب هشت سال دفاع مقدس در کنار تقویت روحیه برادری و آمادگی برای از جان گذشتگی و فداکاری در راه خدا قدرتمندتر از گذشته با آمادگی کامل از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند.

وی تأکید کرد: پیام نیروهای مسلح ما پیام صلح و دوستی است و آمادگی ما، آمادگی برای دفاع است؛ قدرت و توان نظامی جمهوری اسلامی ایران برای هیچ کشوری تهدید نیست مگر برای متجاوزان.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر