کد خبر: 894412
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
مدیرکل تامین اجتماعی استان :
880 میلیارد تومان میزان مطالبات سازمان تامین اجتماعی استان از کارفرمایان در استان اصفهان تا پایان سال گذشته بوده است.

به گزارش – ناهید ایزدی خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، محمد گورابی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تامین اجتماعی دارای دو بخش بیمه ای و درمانی است. این سازمان با قراردادی که با بیمارستان‌ها و مراکز دارد، بزرگترین خریدار درمان در کشور محسوب می شود. سازمان تامین اجتماعی نماینده سه گروه بیمه شده، کارفرما و دولت است.

وی افزود: با توجه به نگاه خاص این اداره در خصوص درمان، اقداماتی در استان اصفهان انجام شده است. در این راستا شاهد بیش از پنج هزار و 500 متر نوسازی و افزایش فضاهای فیزیکی دراستان اصفهان هستیم. هم چنین بهبود امکانات و تجهیزات پزشکی در 10سال گذشته بی سابقه بوده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: ساخت بیمارستان های میلاد در بسیاری از استان های کشور در حال انجام است. در استان اصفهان نیز تلاش های بسیاری شده تا این طرح شروع به ساخت کند و به مرحله راه اندازی برسد.

گورابی با بیان اینکه تا نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم، ادامه داد: در جهت ارائه خواسته‌های به حق مردم قدم بر می داریم. این سازمان یک سازمان چند وجهی است. بر عهده داشتن وصول منابع، ارائه تعهدات، تولید درمان، خرید درمان و سرمایه گذاری و حفظ ارزش نقدینگی از وظایف این سازمان است. کم تر دستگاهی وجود دارد که این همه جنبه وظایف داشته باشد.

وی اظهار کرد: بیش از 90درصد منابع سازمان توسط حق بیمه کارفرمایان و بیمه شدگان تامین می شود و به همین علت است که صاحبان اصلی سازمان را کارفرمایان و بیمه شدگان عنوان می کنند. تامین منابع سازمان با پرداخت 23 درصدی شامل 20درصد دستمزد و سه درصد بیمه بیکاری و همچنین هفت درصدی که بیمه شدگان به سازمان پرداخت می کنند، تامین می شود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: در سازمان نسبتی به نام نسبت پشتیبانی وجود دارد که تعداد مستمری بگیران را نشان می دهد. این نسبت پشتیبانی در سازمان تامین اجتماعی به تعداد شش رسیده است و این به آن معنا است که به ازای هر شش نفر بیمه پرداز یک نفر مقرری بگیر وجود دارد و این نشان دهنده شرایط بحران است. این نسبت اگر بالای هشت باشد در نقطه مطلوب قرار دارد و این نسبت میان شش و هفت وضعیتی نامناسب است. اما اگر به زیر شش برسد وضعیت در حالت بحران و خطر قرار خواهد گرفت. این نسبت در اصفهان به 4.5 رسیده است.

 گورابی افزود: در استان اصفهان به ازای هر 4.5 پرداخت کننده حق بیمه یک نفر مستمری بگیر دارد و میزان منابع استان اصفهان از میزان مصارف آن کم تر است. در سال 1395میزان منابع نزدیک به سه هزار و 700 میلیارد تومان بوده است و در حوزه تعهدات خود در حوزه بیمه ای بالغ بر سه هزار و 800 میلیارد تومان تعهدات داشته‌ایم. که حدود 100 میلیارد تومان کاهش را نشان می‌دهد که این به استثنای درمان است و اگر بخواهیم با درمان آن را محاسبه کنیم شاید بتوان گفت حدود 50 درصد کاهش منابع داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در زمانی که سازمان در این شرایط بحرانی قرار دارد، توجه به فضای فیزیکی و بهبود فضای درمانی، قابل تقدیر است. سازمان تامین اجتماعی شرایط بسیار خاصی را طی می‌کند اما تعامل بسیار خوب مدیر عامل سازمان با دولت و مجلس برای آگاه سازی شرایط نامناسب سازمان انجام شد. تصور اینکه این سازمان در شرایط بسیار خوبی به سر می برد و بار بسیاری از مشکلات را می تواند بر دوش بکشد باید تغییر کند.

گورابی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی تنها صندوقی است که بدون دریافت کوچک ترین کمک از سوی دولت، مقتدرانه درحال حرکت است البته برای انجام امور وام هایی را گرفته است، افزود: شرایط هر صندوق با به کهولت رسیدن تغییراتی می کند و این سازمان نیز با تغییراتی روبه رو شده است. شرایط آن قدر بحرانی نیست که نگران کننده باشد، اما بار بزرگی بر دوش سازمان گذاشته شده است.

وی با اشاره به این که بیمه بیکاری در استان اصفهان به حدود 24 هزار نفر رسیده است و این خود تغییر بزرگی است که در گذشته نداشته ایم، اظهار کرد: همه به این سازمان به دید گذشته نگاه می‌کنند و تصمیم به یاری و حمایت نخواهند داشت. اگر تصمیم به یاری و حمایت از این سازمان داشته باشند نوید خبرهای خوبی را خواهیم داد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: بی عدالتی در پرداخت ها در همه جا وجود دارد. نظام پرداخت دارای عیب است، اما دریافتی کارمندان در مقابل فشار کار آنان در این سازمان نسبت به سایر دستگاه ها متعادل است. سیاست سازمان تامین اجتماعی کاهش تصدی گری و به دنبال سرمایه گذاری های به جا و مناسب است. این سازمان تنها در درمان غیر مستقیم بدهی هایی دارد .

گورابی گفت: هم چنین یکی از رویکردهای این سازمان حمایت از کارفرمایی است که با مشکل مواجه شدند. 880 میلیارد تومان میزان مطالبات سازمان از کارفرمایان در استان اصفهان تا پایان سال گذشته بوده است. هم چنین در شش ماه نخست سال جاري میزان مطالبات به یک هزار و 100 میلیارد تومان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه دریافت به موقع حق بیمه برای سازمان حقی حیاتی است، افزود: یکی از رویکردهای سازمان حمایت از واحدهای تولیدی است که با مشکل مواجه هستند. تمام پرداختی ها در حق بیمه به روز و به موقع است و نمی توان آنها را به تعویق انداخت. هم چنین بخش بخشودگی جرایم از حمایت‌هایی است که سازمان از کارفرما می کند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: بزرگ ترین بدهکار ما شرکت واحد نیست، بلکه کارگاه هایی نیز بوده اند که حدود 20 سال بدهکار این سازمان بوده اند. شرکت ها ممکن است با بحران مواجه بوده و توان پرداخت را نداشته باشند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر